סגור

יורה לעצמו ברגל: מנכ"ל פיליפ מוריס קורא לאסור מכירת סיגריות בתוך עשור

לפי יאסק אולצ'ק, ממשלת בריטניה צריכה לתת לסיגריות את אותו היחס שהיא נותנת לרכבי בנזין, שמכירתם צפויה להיאסר החל מ-2030; חברת פיליפ מוריס אינטרנשיונל משווקת את מותג הסיגריות מרלבורו. אולצ'ק: "החברה יכולה לדמיין את העולם בלי סיגריות, ולמעשה ככל שזה יקרה מוקדם יותר, כן ייטב"

מנכ"ל עסקי הטבק של חברת פיליפ מוריס אינטרנשיונל קרא לממשלת בריטניה לאסור על מכירת סיגריות בתוך עשור, כאשר במסגרת המהלך יוצא מחוץ לחוק גם מותג מרלבורו של החברה. לפי יאסק אולצ'ק, החברה יכולה "לדמיין את העולם בלי סיגריות, ולמעשה ככל שזה יקרה מוקדם יותר, כן ייטב".
לדברי אולצ'ק, סיגריות צריכות לקבל את אותו יחס של רכבי בנזין, שמכירתם צפויה להיאסר החל מ-2030. פעולה של הממשלה תביא לסיומו את הבלבול ששורר בקרב המעשנים, שחלקם עדיין חושבים ש"התחליפים גרועים יותר מהסיגריות", כך אמר ל"סאנדיי טלגרף".
2 צפייה בגלריה
יאסק אולצ'ק Jacek Olczak מנכ"ל פיליפ מוריס אינטרנשיונל סיגריות
יאסק אולצ'ק Jacek Olczak מנכ"ל פיליפ מוריס אינטרנשיונל סיגריות
יאסק אולצ'ק
(צילום: AP)
"תנו להם אפשרות של חלופות ללא עשן. עם הרגולציה והמידע הנכונים זה יכול לקרות בתוך עשר שנים בחלק מהמדינות. ניתן לפתור את הבעיה אחת ולתמיד", כך אולצ'ק. פיליפ מוריס אינטרנשיונל (PMI) הודיעה לאחרונה שהיא רוצה שחצי מהמחזור שלה יגיע ממוצרים שאינם קשורים לעישון, בעודה הופכת לחברת וולנס ובריאות, בה שכר המנהלים תלוי במשימתה החדשה "לשחרר את העולם מעשן" על ידי הפסקת צריכת הסיגריות.
עם זאת, החברה ספגה ביקורת מארגונים נגד עישון, שהאשימו אותה בצביעות לאחר שניסתה לבצע השתלטות בהיקף של מיליארד פאונד על וקטורה (Vectura), חברת תרופות בריטית שמייצרת משאפי אסתמה. הארגונים טענו שחברות טבק ממצבות את עצמן כחלק מהפתרון של בעיית העישון, בזמן שהן ממשיכות למכור ולקדם באגרסיביות סיגריות קטלניות.
2 צפייה בגלריה
מרלבורו סיגריות פיליפ מוריס אינטרנשיונל
מרלבורו סיגריות פיליפ מוריס אינטרנשיונל
סיגריות מרלבורו
(צילום: רויטרס)
עישון, כולל עישון פסיבי, הורג כ-8 מיליון בני אדם ברחבי העולם מדי שנה, על פי ארגון הבריאות העולמי. במסגרת ההתרחקות מסיגריות, מקדמת פיליפ מוריס את IQOS, מכשיר עישון שמחמם טבק ומוציא ממנו ניקוטין ללא עשן וזפת, אשר גורמים למחלות שונות, ובהן סרטן.