"צרכני הבירה עוברים למותגי פרימיום - או בוחרים בחלופות זולות"
מבשלות הבירה מתמודדות זה כמה רבעונים עם ירידה בשיעורי הצמיחה; מנכ"ל קרלסברג: "אנשים מעדיפים את מותגי הפרימיום או המותגים המוזלים, ומה שמצטמצם באמצע הם מותגי הליבה"
צרכני הבירה מוותרים על חלק מהמותגים האהובים עליהם, ופונים לחלופות זולות או איכותיות יותר, כך לפי מבשלת הבירה הדנית קרלסברג. בעקבות כך גדלה אי הוודאות בתעשייה, שמתמודדת עם ירידה בהיקפי המכירות.
"אנו רואים פיצול מתמשך בהעדפות הצרכנים", אמר ל-CNBC מנכ"ל המבשלה, אארופ אנדרסן. "אנשים מעדיפים את מותגי הפרימיום או המותגים המוזלים, ומה שמצטמצם באמצע הם מותגי הליבה".
יצרניות בירה מתמודדות כבר כמה רבעונים עם ירידה בשיעורי הצמיחה בצריכה, בעקבות תגובת הצרכנים לעליות המחירים וחיפושם אחר חלופות. קרלסברג, מבשלת הבירה השלישית בגודלה בעולם, הצטרפה למגמה השבוע: מכירות החברה ירדו ב-1.7% ברבעון השני, וזאת למרות עלייה בצריכת בירות הפרימיום והבירות נטולות האלכוהול מתוצרתה.
נתוני החברה מגיעים לאחר שבחודש שעבר דיווחה AB InBev, יצרנית בירה באדווייזר והמבשלה הגדולה בעולם, על ירידה גדולה מהצפוי של 1.9% בהיקף המכירות לעומת הרבעון השני של 2024, והיינקן דיווחה על ירידה של 0.4% באותה תקופה.
"הצרכן הגלובלי חווה מעין הפוגה בהוצאות... לכן היקפי המכירות נמוכים ממה שהיו בשנים האחרונות", אמר אנדרסן.
מישל דוקריס, מנכ"ל BV InBev, אמר עם זאת בחודש שעבר כי נתוני המכירות והרווח התפעולי של החברה שלו מצביעים על "עמידות קטגוריית הבירה".
יצרניות הבירה הציגו יציבות יחסית בתקופה האחרונה, על רקע הירידה בצריכת משקאות אלכוהוליים אחרים, ואיומי המכסים של הממשל האמריקאי. זאת, בין היתר מאחר שיצרניות הבירה מסתמכות בדרך כלל על ייצור מקומי, ולא מופעל עליהן לחץ להעתיק את מיקום המבשלות שלהן, ולמרות שהן נאלצות להתמודד עם המכסים על אלומיניום שמייקרים את פחיות הבירה.
ועדיין, הלחצים המאקרו-כלכליים מאיימים לשנות עוד את הרגלי הצריכה ולפגוע בהוצאות הצרכנים. מנכ"ל קרלסברג אמר ל-CNBC שמותגי הליבה של החברה שלו, טובורג וקרוננבורג, הם שנפגעו במידה הרבה ביותר מ"איפוק הצרכנים". הוא אינו מצפה שהמגמה הזאת תשתנה השנה, אך ציין את נכונות חלק מהצרכנים להעדיף את סוגי הבירה היותר איכותיים.































