סגור
לי שיינלונג ראש ממשלת סינגפור הפורש
לי שיינלונג ראש ממשלת סינגפור הפורש. דחה את תוכניות הפרישה המקוריות שלו ב-2022 עקב הקורונה (צילום: Valeria Mongelli/Bloomberg)

אחרי 20 שנה: ראש ממשלת סינגפור לי שיינלונג פורש

לי בן ה-72 המכהן מ-2004 בתפקיד ומשמש גם כשר אוצר, הודיע על פרישתו ויוחלף ע"י סגנו, לורנס וונג, עד הבחירות ב-2025. מאז השיגה סינגפור עצמאות ב-1965 עמדו בראשה שלושה ראשי ממשלה בלבד, לי הוא בנו של הראשון, לי קואן יו

ראש ממשלת סינגפור לי שיינלונג הודיע היום (ב') כי לאחר 20 שנים בשלטון הוא פורש בעוד חודש ויוחלף על ידי סגנו, לורנס וונג.
לי (72), תכנן במקור להעביר את המושכות רק ב-21 בנובמבר, לציון 70 שנה להקמת מפלגת PAP שבשלטון, זאת לאחר שדחה את תוכניות הפרישה המקוריות שלו ב-2022 בעקבות מגפת הקורונה. וונג, שייכנס לתפקיד ב-15 במאי, יכהן כראש הממשלה עד לבחירות המתוכננות הבאות בנובמבר 2025.
מאז השיגה סינגפור עצמאות ב-1965 עמדו בראשה שלושה ראשי ממשלה בלבד. כולם נשארו בתפקיד למשך כהונה ארוכה למדי. לי, הוא בנו של ראש הממשלה הראשון, לי קואן יו, ונבחר לתפקיד ב-2004.
וונג (51) משמש כשר אוצר בנוסף להיותו סגן ראש הממשלה. הוא נבחר כבר לפני שנתיים למנהיג הדור הרביעי של המפלגה, מינוי שסלל את דרכו למשרד ראש הממשלה. בפוסט בפייסבוק שבו הכריז על פרישתו הקרובה, הודה לי כי שינוי מנהיגות בכל מדינה הוא "אירוע משמעותי". כמו כן, הוא ציין שוונג וכל חברי הדור הרביעי במפלגה "עבדו קשה כדי לרכוש את אמון הציבור, במיוחד במהלך המגפה". עוד הוסיף כי הממשלה החדשה תמשיך לפעול לשמירה על תושבי סינגפור וקידום עיר המדינה. "אני מבקש מכל התושבים להעניק ללורנס ולצוות שלו את תמיכתם המלאה, ולעבוד איתם כדי ליצור עתיד בהיר יותר".
וונג פרסם אף הוא בפייסבוק ובסרטון שהעלה לפלטפורמה התחייב "להשקיע את כל האנרגיה שלי בשירות המדינה והעם". עוד הוסיף: "החלומות שלכם ישפיעו על הפעולות שלי. החששות שלכם ינחו את ההחלטות שלי".
בשבוע שעבר דווח כי כלכלת סינגפור צמחה בשיעור שנתי של 2.7% ברבעון הראשון של השנה, זאת לעומת צמיחה של 2.2% שנרשמה ברבעון הרביעי של 2023. לפי סלנה לינג, הכלכלנית הראשית של OCBC, להופעות של קולדפליי וטיילור סוויפט העניקו ככל הנראה "דחיפה זמנית" לכלכלה, בעיקר למגזרי הבידור והאירוח.