סגור
שיגור של ספייס X חברת spacex ספייס איקס חלל 26.8
שיגור של SpaceX מחודש אוגוסט האחרון (צילום: AP Photo/Terry Renna)

דיווח: SpaceX של אלון מאסק בונה מאות לווייני ריגול עבור המודיעין האמריקני

על פי רויטרס, בניית לווייני הריגול נעשית במסגרת חוזה מסווג בהיקף של 1.8 מיליארד דולר שיש ל-SpaceX עם סוכנות הביון NRO המנהלת לווייני ריגול עבור הממשל. התוכנית מסמנת את האמון הגובר של קהילת המודיעין האמריקאית בחברה של מאסק אף שלא היסס להתעמת לא פעם עם ממשל ביידן


חברת SpaceX של אלון מאסק בונה רשת של מאות לווייני ריגול עבור שירותי המודיעין של ארה"ב - זאת במסגרת חוזה מסווג בסך 1.8 מיליארד דולר. כך אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס חמישה מקורות המעורים בפרטי התוכנית.
על פי הדיווח, הרשת נבנית על ידי היחידה העסקית של SpaceX המכונה Starshield במסגרת חוזה שנחתם כבר ב-2021 עם משרד הסיור הלאומי (NRO), סוכנות ביון המנהלת לווייני ריגול.
התוכנית ממחישה את מידת המעורבות של SpaceX בפרויקטים של הצבא האמריקאי ומראות עד כמה משקיע הפנטגון במערכות לוויניות המקיפות את כדור הארץ במטרה לתמוך בכוחות הקרקע.
על פי רויטרס, אם התוכנית תתממש היא תשדרג משמעותית את היכולת של הממשל האמריקני ושל צבא ארה"ב לזהות איומים פוטנציאליים "כמעט בכל נקודה על כדור הארץ".
החוזה מסמן את האמון הגובר של קהילת המודיעין האמריקאית בחברה שבעליה לא היסס להתעמת לא אחת עם ממשל ביידן ועורר מחלוקת, בין היתר, כשסירב להמשיך לממן את השימוש במערכות הלוויניות של סטארלינק עבור צבא אוקראינה.
וול סטריט ג'ורנל דיווח בפברואר על קיומו של החוזה של SpaceX, מבלי לפרט את שם סוכנות הביון או את מטרות התוכנית.