סגור
אולימפיאדה אולימפיאדת פריז 2024
אולימפיאדת פריז 2024. הספונסריות משלמות 100 מיליון דולר (צילום: Benoit Tessier/Reuters)

קרובים לשיא: הכנסות של 1.2 מיליארד דולר ל-NBC ממכירת פרסומות לאולימפיאדה

הרשת שילמה 7.65 מיליארד דולר עבור זכויות השידור של האולימפיאדות עד 2032. ההכנסות בשלב זה גבוהות ב-18% לעומת אולימפיאדת טוקיו. עם זאת, חלק מהמפרסמים, בהם אינטל וברידג'סטון, מעדיפים להתמקד רק בפרסום דיגיטלי ולזנוח את הטלוויזיה

רשת NBC האמריקאית המחזיקה בזכויות השידור לאולימפיאדה שתתקיים הקיץ הפריז, הודיעה כי מכרה זמני פרסום בשווי 1.2 מיליארד דולר לאירוע וקרובה לרשום שיא חדש.
הרשת, שבבעלות קומקאסט, שילמה 7.65 מיליארד דולר לחידוש חוזה זכויות השידור עד 2032, והוא נחשב לחוזה היקר ביותר אי פעם עבור אולימפאדות. השנה תתקיים האולימפיאדה בעיר האורות בתאריכים 26 ביולי ועד 11 באוגוסט.
דן לובינגר, האחראי ב-NBC על המכירות לאולימפיאדה ולמשחקים הפראולימפיים, אמר בריאיון לרויטרס כי ההוצאות על פרסום מצד ספונסריות של הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) גבוהות בשלב זה ב-18% לעומת האולימפיאדה האחרונה שהתקיימה בטוקיו ב-2021. מדובר על שינוי מגמה לאחר שבאולימפיאדות הקודמות נרשמה ירידה בהוצאות על פרסום.
הספונסריות של הוועד האולימפי, שכוללות מותגים גדולים כמו ויזה, טויוטה ופרוקטר אנד גמבל, משלמות סכום מוערך של 100 מיליון דולר עבור הזכות להשתמש בסמל חמש הטבעות של האולימפיאדה בקמפייני השיווק והפרסום שלהן.
במרץ 2020, לקראת אולימפיאדת טוקיו שהייתה אמורה להתקיים באותה שנה, דיווחו ב-NBC כי ההכנסות ממכירות פרסומות עמדו על 1.25 מיליארד דולר. ואולם האירוע נדחה בסופו של דבר בשנה בשל התפרצות הקורונה, ובחברה רק ציינו כי ההכנסות הסופיות היו גבוהות יותר מ-1.2 מיליארד דולר שהרוויחו באולימפיאדת ריו ב-2016, אך לא חשפו נתון מדוייק.
העלייה הזו בהוצאות הפרסום ככל הנראה נובעת בין השאר מכך שפריז היא האולימפיאדה הראשונה מאז המגפה שמאפשרת אצטדיונים ואולמות מלאים בצופים. לובינגר ציין גם כי הפרשי השעות הפעם נוחים יותר לקהל האמריקאי לעומת האירועים שהתקיימו באסיה.
בהתאם לרוח התקופה, ב-NBC הכריזו בחודש שעבר כי לראשונה באולימפיאדה כל התחרויות יהיו זמינות לצפייה גם בשירות הסטרימינג פיקוק. בחברה גם חתמו על חוזים לפרסם סרטונים בפלטפורמת המדיה החברתית X וסנאפצ'ט. בדומה, אינטל ויצרנית הצמיגים בריד'גסטון, שהן גם ספונסריות של הוועד האולימפי, הודיעו כי יוותרו הפעם על פרסום בטלוויזיה ויכוונו את הקמפיינים שלהן לפלטפורמות הדיגיטליות. "הימים של קמפיינים גדולים בטלוויזיה מאחורינו", אמרה סמנכ"לית השיווק של ברידג'סטון, שרה קוריאה. מנגד, בוויזה מסרו כי הם ממשיכים להאמין בכוחה של הטלוויזיה באירועי ספורט, אך הוסיפו כי "מרכז הכובד עבור האוהדים, במיוחד הצעירים, הוא המדיה החברתית".