סגור
אייר ניו זילנד סקר משקל נוסעים
עולים על המשקל באייר ניו זילנד. בחברה מתכוונים לשמור על הפרטיות בכך שידאגו שהמידע על הנוסעים יועבר באנונימיות (צילום: Air New Zealand)

תכניסו את הבטן: אייר ניו זילנד תשקול את כל הנוסעים לפני העלייה למטוס

כחלק מסקר שמבצעת רשות התעופה במדינה נדרשת חברת התעופה הלאומית לשקול את כל מה שעולה למטוס, כולל המזוודות, הארוחות וכמובן הנוסעים והצוות. איסוף הנתונים יתבצע עד ה-2 ביולי ובחברה מבטיחים לשמור על דיסקרטיות מלאה

תהליך הצ'ק אין והעלייה למטוס בניו זילנד נהייה מביך בהרבה. באתר CNN דיווחו כי רשות התעופה במדינה מחייבת את חברת התעופה הלאומית אייר ניו זילנד לשקול את הנוסעים העולים על הטיסות בשדה התעופה הבינלאומי של אוקלנד.
הדרישה תהיה בתוקף עד ה-2 ביולי והיא חלק מסקר משקל שמטרתו לאסוף מידע על עומס המשקל וחלוקתו במטוסים, כך לפי הודעת חברת התעופה.
"אנחנו שוקלים כל מה שעולה על המטוס – מהמטען ועד לארוחות המוצעות והמזוודות", מסר אלסטיר ג'יימס, המומחה בחברה לשיפור ניהול הכובד. "עבור הלקוחות, הצוות והתיקים שעולים איתם על המטוס, אנחנו משתמשים במשקל ממוצע אותם אנחנו מחשבים באמצעות הסקר הזה".
מכיוון שבכל זאת מדובר בנושא רגיש להרבה אנשים, בחברה מתכוונים לשמור על הפרטיות בכך שידאגו שהמידע יועבר באנונימיות.
הנוסעים יתבקשו לעמוד על משקל דיגיטלי, והשקילה תתבצע בזמן הפקדת המזוודות. המשקל שלהם יועבר ישירות לסקר ולא יוצג על מסך. הנוסעים יתבקשו גם להניח את המזוודה על משקל זהה לשקילה נפרדת. "אנחנו יודעים שעמידה על המשקל היא מחשבה מפחידה עבור רבים, ואנחנו רוצים להרגיע את הלקוחות שלנו שאין שום תצוגה של המספרים בשום מקום. אף אחד לא יוכל לראות את המשקל, אפילו לא אנחנו", הדגיש ג'יימס.
באייר ניו זילנד ביצעו כבר סקר דומה בקרב הנוסעים בטיסות הפנימיות ב-2021, אך הרחבתו גם לטיסות הבינלאומיות נדחתה בשל המגפה. כך שכעת הנוסעים שישתתפו בסקר כוללים גם את הנוסעים בטיסה הישירה מאוקלנד לניו יורק. הטיסה האורכת 17 שעות הושקה בסתיו האחרון ונחשבת לאחת הארוכות בעולם.