סגור
ארה"ב תעסוקה אבטלה
שלט דרושים בארה"ב (איי פי)

גולדמן זאקס: ירידה בסבירות למיתון בארה"ב, הפד יותיר החודש את הריבית ללא שינוי

לפי כלכלני הבנק, הסבירות למיתון ירדה מ-20% ל-15%; לדבריהם, "קיימת סבירות גבוהה שהפד יוותר על העלאת ריבית גם בנובמבר

כלכלני גולדמן זאקס הורידו את הסבירות למיתון בארה"ב ב-12 החודשים הקרובים ל-15% לעומת 20% בתחזית הקודמת יאן האציוס, הכלכלן הראשי של הבנק, הסביר כי נתוני האינפלציה המעודדים והמצב בשוק העבודה הם שהובילו להורדת הסבירות למיתון.
עוד הוסיפו בבנק כי ההערכה היא להאצה מחודשת בשנה הבאה בהכנסה הפנויה, זאת על רקע המשך הצמיחה היציבה בשוק העבודה והעלייה בשכר. לדברי הכלכלנים, ההשפעה השלילית של מדיניות ההידוק המוניטרית תמשיך להתפוגג ו"תיעלם לגמרי" בתחילת 2024.
הצריכה הפרטית בארה"ב אמנם עלתה ביולי, אך ההאטה באינפלציה הובילה להערכה כי בבנק הפדרלי ישמרו החודש על שיעור הריבית ללא שינוי.
כלכלני גולדמן זאקס ציינו כי גישת ה"התקדמות הזהירה" שבה נוקט יו"ר הפד ג'רום פאוול פירושה שהאפשרות של העלאת ריבית בספטמבר "ירדה מהשולחן", ויש סבירות גבוהה לכך שיוותרו על העלאה גם בנובמבר. לאחר מכן התחזית היא להורדות "מאוד הדרגתיות" בריבית, של 25 נקודות בסיס, בכל רבעון החל מהרבעון השני של 2024.
בנאום בסוף החודש שעבר בכנס ג'קסון הול אמר פאוול כי האינפלציה עדיין גבוהה מדי והזהיר כי בבנק המרכזי "מוכנים להעלאות ריבית נוספות במידת הצורך". הוא סיכם והסביר כי בפד ימשיכו לאמץ מדיניות מרסנת עד שיהיו בטוחה שהאינפלציה במגמת ירידה לעבר היעד שהוצב.