סגור
הזמר אד שירן מסע הופעות מדריד 2019
הזמר אד שירן, יצר באופן עצמאי (צילום: אי פי איי)

חבר המושבעים קבע: אד שירן לא הפר זכויות יוצרים בשיר של מרווין גיי

יורשיו של אד טאונסנד, שהלחין במשותף עם מרווין גיי את הלהיט "Let’s Get It On", טענו כי הזמר הבריטי גנב ביודעין אקורדים וחלק מהמנגינה, אך חבר המושבעים לא השתכנע. שירן טען: "הייתי צריך להיות אידיוט כדי לעשות את מה שמאשימים אותי על הבמה מול 25 אלף אנשים"

חבר המושבעים בבית המשפט במנהטן קבע היום (ה') שאד שירן לא ביצע פלגיאט ללהיט של מרווין גיי "Let’s Get It On" בשיר שכתב 40 שנה לאחר מכן - "Thinking Out Loud".
יורשיו של אד טאונסנד, המלחין השותף ל-"Let's Get It On" של מרווין גיי, תבעו את שירן, והאשימו אותו בגניבה של ארבעה אקורדים ושל חלקים מהמנגינה שלו מהקלאסיקה מ-1973. משפחתו של טאונסנד הגישה את התביעה לראשונה בשנת 2017. תביעה זו ביקשה למנוע משירן לבצע שוב את "Thinking Out Loud", ודרשה פיצויים כספיים המוערכים במיליונים.



ההגנה של שירן טענה כי האקורדים האמורים בשיר משותפים לשירי פופ רבים, וכי שירן ושותפתו לכתיבה, איימי ווידג', "יצרו באופן עצמאי" את השיר לאחר שניהלו "שיחה רגשית". שירן עצמו העיד במשפט ואמר למושבעים שהאקורדים אינם זהים. הוא הדגים בגיטרה כמה שירים שנכתבו לפני ואחרי "Let's Get it On" הנשמעים דומים אך אינם בגדר גניבה מוזיקלית.
בן קראמפ, עורך הדין של משפחת טאונסנד, טען ששירן ביצע שילוב של "Thinking Out Loud" ו-"Let's Get it On" במהלך קונצרט שקיים בשווייץ, וזו היתה ההוכחה לכך שהזמר והיוצר הבריטי גנב ביודעין את הלהיט של גיי. שירן אמר לבית המשפט כי "הייתי צריך להיות אידיוט כדי לעשות את מה שמאשימים אותי על הבמה מול 25 אלף אנשים", כך לפי חדשות ABC.