סגור

המנכ"ל הכי מוגן, ובפער: עלות אבטחת צוקרברג ומשפחתו - 27 מיליון דולר

מטא פלטפורמס הוציאה מעל 15.2 מיליון דולר ב-2021 על אבטחת מארק צוקרברג, 10 מיליון דולר על אבטחת משפחתו ועוד 1.6 מיליון דולר עבור השימוש במטוס פרטי לחופשות. מהחברה נמסר כי הוא "זקוק לאבטחה. הוא שם נרדף למטא, וכל סנטימנט שלילי בנוגע לחברה מיוחס ישירות אליו"

עלות השמירה על ביטחונו של מארק צוקרברג ממשיכה לעלות עבור מטא פלטפורמס, וגבוהה בהרבה מכפי שמוציאות חברות טכנולוגיה אחרות עם מנכ"לים מתוקשרים.
ענקית המדיה החברתית, שבבעלותה פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם, הוציאה מעל 15.2 מיליון דולר ב-2021 על אבטחת המנכ"ל בבתים שלו ובמהלך חופשות, כך לפי מסמכים שהוגשו לרשות ני"ע האמריקאית (SEC). הסכום לא כולל 10 מיליון דולר נוספים שניתנו לצוקרברג כמענק לפני מס עבור אבטחת המשפחה שלו; ועוד 1.6 מיליון דולר עבור השימוש במטוס פרטי לחופשות.
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד צוקרברג לקראת השימוע בקונגרס
הפגנה נגד צוקרברג לקראת השימוע בקונגרס
הפגנה נגד צוקרברג
(צילום: AP)
לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג, בסך הכל חשבון האבטחה של צוקרברג (37) ובני משפחתו בשנה שעברה עמד על 26.8 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת 2020. במסמכים ייחסו את העלייה בהוצאות לנסיעות אישיות, הנחיות הקורונה ועלייה בשכר המאבטחים.
בכל זאת, עלויות האבטחה של צוקרברג בשנה שעברה היו גבוהות משמעותית משל מנכ"לים אחרים. כך למשל באמזון הוציאו 1.6 מיליון דולר בשנה שעברה על אבטחת ג'ף בזוס, גוגל הוציאה 4.3 מיליון דולר לאבטחת המנכ"ל סונדר פיצ'אי, בעוד בברקשייר האת'וויי הוצאות האבטחה של וורן באפט הסתכמו ב-273 אלף דולר.
2 צפייה בגלריה
מרק צוקרברג מאבטחים אבטחה
מרק צוקרברג מאבטחים אבטחה
מארק צוקרברג והמאבטחים
(צילום: EPA)
במסמכי החברה ציינו כי הוצאות האבטחה נחוצות מכיוון שצוקרברג עומד בפני איומים ספציפיים "בעקבות האופי המתוקשר של היותו המייסד, המנכ"ל, היו"ר ובעל השליטה". עוד הוסיפו: "אנחנו מאמינים שתפקידו של צוקרברג מציב אותו בעמדה ייחודית. הוא שם נרדף למטא ובעקבות זאת כל סנטימנט שלילי בנוגע לחברה מיוחס ישירות לצוקרברג".
במטא משלמים את הוצאות האבטחה של בכירים נוספים, כולל כ-9 מיליון דולר לאבטחת סמנכ"לית התפעול שריל סנדברג, זאת בנוסף ל-2.3 מיליון דולר עבור השימוש שלה במטוס הפרטי בנסיעות האישיות שלה.
החל מהשנה החברה תכסה גם את הוצאות הטיסות הפרטיות של צוקרברג במטוס שרכש בעצמו ומופעל על ידי חברת צ'רטר.