$
כלכלה ומדיניות

התאוששות בבריטניה: המכירות הקמעונאיות זינקו ב-13.9% ביוני

מכירות המזון עלו ב-5.3% בחודש שעבר לעומת פברואר, והמכירות המקוונות זינקו ב-54% והן מהוות שליש מכלל המכירות. מכירות הבגדים עדיין נמוכות לעומת התקופה שלפני הסגר

שירות כלכליסט 11:0424.07.20

המכירות הקמעונאיות בבריטניה המשיכו להתאושש ביוני, לאחר שפתיחת החנויות עזרה להעלות את הביקושים. כמות הסחורות שנמכרו בחודש שעבר עלתה ב-13.9%, כך על פי משרד הסטטיסטיקה הלאומי (ONS). העלייה באה בעקבות ירידות שיא באפריל והתאוששות חלקית במאי, לאחר שמגפת הקורונה הביאה לסגירת חנויות ופגעה בהוצאות הצרכנים.

 

 

את העלייה במכירות הובילו חנויות המזון, שרשמו שיאים חדשים בתקופת הקורונה. לעומת פברואר, נפח המכירות עלה ב-5.3%, בעוד המכירות הקמעונאיות המקוונות עלו ב-53.6%. לחנויות הלא חיוניות הותר לפתוח מחדש את דלתותיהן ב-15 ביוני.

 

על פי ה-ONS, ההתאוששות החזירה את רמות המכירות הקמעונאיות לרמה דומה לזו של לפני הסגר, אך במשרד הסטטיסטיקה מוסיפים שנרשמה "מגמה מעורבת" בסוגי חנויות שונים. חנויות שאינן מוכרות מזון, כמו חנויות בגדים וכלי בית, התאוששו חלקית ביוני מהנפילות החדות שנרשמו בתקופת הסגר, אך מכירותיהן עדיין היו נמוכות ב-15% לעומת פברואר.

 

לונדון לונדון צילום: אי פי איי

 

 

ג'ונתן את'ו, סגן הסטטיסטיקאי הראשי של ה-ONS, אמר ל-BBC שהתרחשו "כמה שינויים גדולים מאוד מתחת לפני השטח" בכל הקשור לנוף הקמעונאות מאז שהחל הסגר. "חנויות המזון ממשיכות לפעול היטב, כיוון שיותר אנשים אוכלים בבית, אך הצמיחה האמיתית הייתה במכירות המקוונות, שממשיכות לצמוח ולצמוח. על פי הנתונים שלנו, שלושה מכל עשרה פאונד של מכירות קמעונאיות מושקעים בקנייה מקוונת, וזוהי עליה גדולה מאוד".

 

את'ו הוסיף עם זאת שישנם מגזרים ש"נאבקים". "חלק מזה נובע מהמגבלות, שהוקלו רק בחלקן במהלך חודש יוני. מכירות הביגוד למשל ירדו בכשליש. ואם מסתכלים בכלל על רחובות הערים, כמות המכירות בחנויות טיח-ולבנה ירדו גם הן בכשליש".

 

החלק היחסי של הקניות המקוונות ירד ביוני ל-31.8% לאחר שרשם במאי שיא של 33.3%, אך זו עדיין עליה גדולה לעומת 20% בחודש פברואר, כך על פי ה-ONS.

x