$
תעשייה ופיננסים

יוניליוור מצטרפת לחרם: לא תפרסם בפייסבוק עד סוף השנה

ענקית הצריכה מצטרפת לשורה של חברות, בהן ורייזון ונורת' פייס, ולא תפרסם בפייסבוק ובטוויטר השנה; זאת, על רקע "שיח השנאה" וה"תוכן המפלג" ברשתות החברתיות

שירות כלכליסט 19:5426.06.20

ענקית מוצרי המזון והטיפוח יוניליוור הודיעה היום כי היא עוצרת את הפרסום בפייסבוק, בטוויטר ובאינסטגרם לפחות עד סוף השנה - על רקע "שיח השנאה" וה"תוכן המפלג" ברשתות החברתיות האלה. בעקבות הודעת יוניליוור צונחות מניות פייסבוק וטוויטר ב-8% בוול סטריט

 

 יוניליוור המייצרת בין השאר את סבון דאב ותה ליפטון, מצטרפת בכך לשורה של חברות שהודיעו כי הן מחרימות את פייסבוק - בהן ורייזון, נורת' פייס ופאטגוניה.

 

"לאור הקיטוב הנוכחי והבחירות הקרבות בארה"ב,  צריך לעשות עוד הרבה בנוגע לשיח השנאה", אמר לואיס גי קומו, סגן נשיא למדיה גולבלית ביוניליוור.

 

החברה הודיעה כי "המשך הפרסום בפלטפורמות האלה לא יתרום לאנשים ולחברה". 

 

חרם המפרסמים מתבצע תחת ההאשטג #StopHateForProfit במסגרת קמפיין אותו יזמו ארגוני זכויות האזרח: הליגה נגד השמצה, ה-NAACP, Sleeping Giants ו-Color of Change. הטענה של הארגונים האלה היא שפייסבוק משמשת להפצה של שיח שנאה ולהפצת פלגנות ומידע שקרי.

 

"אנו מעריכים את המאמצים של השותפים שלנו, אבל יש עוד הרבה מה לעשות, בעיקר בכל הנוגע לשיח השנאה בתקופת הבחירות לנשיאות ארה"ב" מסרה יוניליוור. "המורכבות של המרחב התרבותי מחייבת אותנו ללמוד ולהגיב כדי ליצור מרחב דיגיטלי בטוח ואמין".

 

החברה הודיעה כי תעביר את תקציבי הפרסום שניו מיועדים לפייסבוק - למדיות אחרות.

 

יוניליוור הוציאה מעל 11.8 מיליון דולר השנה על פרסום בפייסבוק, לפי חברת Pathmatics. הכנסות פייסבוק מפרסום עמדו ב-2019 על 69.7 מיליארד דולר. מוקדם יותר השנה מסרה כי יש לה מעל 8 מיליון מפרסמים.

 

לפי נתוני Pathmatics, המפרסמת הגדולה ביותר בפייסבוק היא דיסני, עם 210 מיליון דולר עד כה השנה. אחריה נמצאת פרוקטר אנד גמבל, שהוציאה 77ו מיליון דולר.במקום הרביעי אגב נמצא הקמפיין של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שהוציא 40 מיליון דולר.

 

מוצרים של יוניליוור מוצרים של יוניליוור צילום: בלומברג
x