$
כלכלה ומדיניות

בתוך פחות משנה מאז הוקם המפעל בסין: טסלה החלה במסירת מכוניות מודל 3

יצרנית הרכב האמריקאית החלה היום במסירת המכוניות שיוצרו כולן במפעל החדש בשנגחאי, שהוקם לפני פחות משנה

שירות כלכליסט 13:2230.12.19

חברת טסלה החלה למסור ללקוחות מכוניות חשמליות מודל 3 שבנתה במפעל החדש שלה בשנגחאי, תוך פחות משנה מרגע שהחלה לבנות את המפעל בשווי 2 מיליארד הדולר, במה שמהווה שיא עבור יצרניות רכב זרות בסין. החברה מסרה שבכוונתה להגביר את קצב המסירה החל מהחודש הבא.

 

 

 

 

טסלה מודל 3 טסלה מודל 3 צילום: Tesla

 

יצרנית הרכב האמריקאית ציינה את תחילת מסירת הרכבים באירוע שערכה היום, בו קיבלו 15 עובדים של החברה את המכוניות שרכשו. אחד מהם ניצל את ההזדמנות להציע נישואין לחברתו אחרי שקיבל את המכונית החדשה. טסלה מודל 3 שמיוצרת בסין מתומחרת ב-335,800 יואן (50,000 דולר) לפני סובסידיות.

 

מכוניות מודל 3 מיובאות בעלות טווח גדול יותר מתומחרות החל מ-439,000 יואן, בעוד אלה בעלות הטווח הרגיל עולות פחות מ-40,000$ בארה"ב. המפעל בשנגחאי, שהחל לפעול במלוא ההספק רק 357 יום לאחר שהחלה הקמתו, הוא חלק מתוכניתה של טסלה להגביר את נוכחותה בשוק המכוניות הגדול בעולם ולמזער את ההשפעה של סכסוך הסחר בין ארה"ב וסין עליה. 

 

יצרנית הרכב שנהגה לייבא את כל המכוניות שמכרה בסין, אמרה שברצונה להתחיל במסירת רכבים שמיוצרים במפעל בשנגחאי לפני תחילת שנת הירח הסינית החדשה ב-25 בינואר. "מעתה ואילך מודל 3 תוצרת סין יתחילו לנסוע ברחובותיה של סין", כך אמר סגן נשיא טסלה טאו לין בטקס המסירה בו נכחו עובדי המפעל ופקידי ממשל משנגחאי. המנהל הראשי של החברה בסין, וונג האו, אמר שטסלה מתכננת להגביר את קצב מסירת המודל 3 בינואר. הממשלה הסינית תמכה בהקמה ופעילות המפעל, שהוא מפעל המכוניות הראשון בסין שנמצא כולו בבעלות זרה, ומשקף את המגמה החדשה של המדינה לפתוח את שוק הרכב שלה לעולם.

x