שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
עולם

צרות לבואינג: כשל במערכת הכיבוי של הדרימליינר מפחיד את הטייסים

היצרנית הזהירה מפני ליקוי במתג הכיבוי של המנועים; מינהלת התעופה האמריקאית הורתה לחברות התעופה לבדוק את הרכיב תקופתית, אך לא הוציאה הודעת קירקוע; ואולם, מספר טייסים טענו שמדובר באיום בטיחותי גדול, בעיקר בטיסות ארוכות

שירות כלכליסט 12:2116.06.19

צרות חדשות עבור בואינג: יצרנית מטוסי הנוסעים המובילה בעולם, שמטוס ה-737 Max שלה עומד במרכזה של חקירת התרסקות, סופגת אש בגין כשל במוצר אחר שלה - מטוס הנוסעים 787 דרימליינר. כשל שהתגלה במערכות כיבוי האש המובנות במטוס מעורר חשש בקרב טייסיו.

 

 

 

בואינג הזהירה חברות תעופה שמשתמשות בדרימליינר על הליקוי, במרכזו מתג לכיבוי שריפות במנועים שכשל במספר קטן של מקרים. אותו מתג אחראי גם על ניתוק זרימת הדלק והנוזל ההידראולי כדי למנוע התפשטות של האש. ה-FAA, מינהלת התעופה האזרחית בארה"ב, החליטה שלא לקרקע את צי ה-787, על אף שגורם בה הודה בקיומו של סיכון בטיחותי - והסתפקה בלהורות לחברות התעופה לבצע בדיקת תקינות של המתג המדובר מדי 30 יום.

 

בואינג 787 של וירג'ין אטלנטיק בואינג 787 של וירג'ין אטלנטיק צילום: מ Virgin Atlantic blog

 

 

מספר טייסי דרימליינר, לעומת זאת, טענו שהליקוי מסוכן מאוד: "אם תתרחש שריפת מנוע בטיסה טרנס-אטלנטית, ואחד ממתגי הכיבוי שבמטוס אינו תקין, המטוס יצטרך להמשיך לטוס כך במשך שעות לפני שניתן יהיה להנחית אותו", כך אמר טייס בחברת תעופה בריטית לאובזרבר.

 

הדרימליינר, שהושק ב-2011, סומן כמהפכה בתחום התעופה המסחרית, בין היתר בזכות הטכנולוגיה שלו לייעול השימוש בדלק וטווח טיסה גדול במיוחד. צי המטוסים מדגם זה, שעלותם כ-200 מיליון דולר, קורקע ב-2013 בעקבות שורת שריפות שנגרמו ע"י סוללות דולפות. ב-2017 הורתה ה-FAA לבואינג לשפר את בקרת האיכות של המטוס לאחר שנמצאו בו שבבי מתכת בין חוטי חשמל, שהיוו סכנה להתפתחות שריפה.

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x