$
כלכלה ומדיניות

אלון מאסק זכה בחוזה להקמת מערכת תחבורה תת קרקעית בלאס וגאס

חברת The Boring Company, המגובה ע"י המיליארדר, מתכננת לבנות שתי מנהרות מקבילות באורך של קילומטר וחצי, כמו גם שלוש תחנות תת-קרקעיות ומנהרה להולכי רגל; התוכנית כבר זכתה לביקורת, ורבים מטילים ספק ביעילותה

שירות כלכליסט 11:4826.05.19

חברה בגיבויו של המיליארדר אלון מאסק זכתה במכרז בשווי 49 מיליון דולר לבניית מערכת תחבורה לכלי רכב אוטונומיים מתחת למרכז הוועידות של לאס וגאס.

 

חבר המנהלים של רשות המבקרים והוועידות של לאס וגאס (LVCVA) אישר ביום רביעי האחרון את המכרז מול חברת The Boring Company, שמגובה ע"י מאסק ושבסיסה ממוקם בהוות'ורן, קליפורניה. החברה מתכננת לבנות מערכת של שתי מנהרות מקבילות, שימתחו על פני כקילומטר וחצי ויכללו שלוש תחנות תת-קרקעיות ומנהרה להולכי רגל.

 

 

שדרת המלונות של לאס וגאס. בעתיד צפוי הנתיב לעבור גם כאן שדרת המלונות של לאס וגאס. בעתיד צפוי הנתיב לעבור גם כאן צילום: שאטרסטוק

 

עם זאת, תוכניתו של מאסק זכתה לביקורת כבר מרגע שנחשפה לציבור, כאשר רבים מטילים ספק ביעילותה; עד כה התקיימו כמה הפגנות נגד התוכנית, אך הן לא סחפו כמויות מפגינים משמעותיות.

 

המערכת המתוכננת תעשה שימוש בכלי רכב חשמליים אוטונומיים שיכולים להסיע עד 16 איש, ואת בנייתם מתכננת החברה להתחיל בספטמבר. פתיחת המערכת לשימוש הציבור מתוכננת לדצמבר 2020.

 

על פי הלאס וגאס סאן, לחברה הוענקו 48.6 מיליון דולר עבור הפרויקט, לאחר הצבעה שנערכה בקרב חבר המנהלים של הרשות. רק חברה אחת - ראשת העיר קרולין גודמן - התנגדה.

 

עלות התוכנית צפוי לעמוד על בין 35 ל-55 מיליון דולר - תלוי בנתיב ובמספר התחנות. בנוסף, למרות שהמערכת אמורה לשרת בתחילה רק את מרכז הוועידות, ה-LVCVA אמרה בעבר שהפוטנציאל להאריכה קיים כך שתתחבר למרכז העיר, לשדה התעופה הבינלאומי מקארן, לשדרת המלונות של לאס וגאס ולחלקים נוספים של העיר.

 

זהו האחרון בשורת חוזים בהם זכתה לאחרונה The Boring Company, לבניית מנהרות תחבורה מהירות באזורים אורבניים גדולים. עם זאת, עלו לאחרונה ספקות לגבי תוכניתה לבנות מערכת מעגלית מהירה שכזו בשיקגו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x