$
כלכלה ומדיניות

חברות הימורים בבריטניה יממנו קמפיין נגד התמכרות

על פי גורמים באופוזיציה ננקטה היוזמה לקראת הידוק הרגולציה על פרסומות הימורים בטלוויזיה. הערוצים צפויים לתרום לקמפיין זמן אוויר

שירות כלכליסט 22:1118.09.17

חברות הימורים ורשתות תקשורת הציעו לממשלת בריטניה לממן קמפיין לגמילה מהימורים בשווי 8 מיליון ליש"ט - על כך מדווח "הגרדיאן". עם זאת, מפלגת הלייבור שבאופוזיציה הזהירה כי ייתכן ומדובר בניסיון למנוע הידוק הרגולציה על פרסומים הנוגעים להימורים.

 

ההצעה לקמפיין מתפרסמת לקראת סקירה של תעשיית ההימורים שיפרסם בשבועות הקרובים משרד הדיגיטל, תרבות, מדיה וספורט הבריטי. הסקירה תכלול את השקפת הממשלה על העלייה בהיקף פרסומות ההימורים המשודרות בטלוויזיה.

 

מסמכים שהגיעו לידי הגרדיאן הראו כי חברות ההימורים, חברות השידור ותעשיית הפרסום הגיבו לסקירה הזו בהצעה המשותפת לקיים "קמפיין ממלכתי" על מנת להפגין את מחויבותם לצמצום ממדי ההימורים. באחת התכתובות שהוחלפו בין חברות הימורים לגופים בתעשייה, מתואר הקמפיין כ"השלכות של סקירת ההימורים הממשלתית".

 

 

הימורים הימורים

 

בכיר במפלגת הלייבור הזהיר כי תזמון היוזמה מדאיג, וכי היא מתבצעת על רקע תוכנית הממשלה להטיל מגבלות מחמירות יותר על מודעות של תעשיית ההימורים.את הקמפיין יממנו, בין השאר, איגוד רמוט גמבלינג, גוף הסחר של בתי ההימורים המקוונים, וסנט גרופ, גוף שהוקם על ידי התעשייה כדי לקדם הימורים אחראיים.

גם איגוד המפרסמים יתרום את חלקו, בעוד ערוצי הטלוויזיה המסחריים, שחברות ההימורים נמנות עם לקוחותיהם הגדולים, ירימו "תרומה מסוימת", ככל הנראה זמן אוויר בחינם.

 

תעשיית ההימורים בבריטניה עברה דה־רגולציה תחת ממשלת הלייבור של טוני בלייר, מהלך שהוביל לפריחה של פרסומות לבתי הימורים מקוונים וחברות הימורים שונות. אלה הוציאו 1.4 מיליארד ליש"ט על פרסום מאז 2012.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x