$
כלכלה ומדיניות

יפן יוצאת להגנת טויוטה - בעקבות הציוץ של טראמפ

הנשיא הנבחר של ארה"ב איים אמש כי טויוטה תשלם מכסים גבוהים אם תייצר במקסיקו את מכוניות הקורולה המיועדות לשוק האמריקאי; מזכיר הממשלה של יפן: "טויוטה היא תושב תאגידי חשוב של ארה"ב"

שירות כלכליסט 08:3106.01.17

ממשלת יפן יוצאת להגנת טויוטה - לאחר שאמש צייץ הנשיא הנבחר של ארה"ב, דונלד טראמפ, כי יטיל עליה מכסים גבוהים אם תקים מפעל במקסיקו.

 

טראמפ כבר יצא נגד חברות אמריקאיות המתכננות להקים מפעלים מחוץ לארה"ב - בשבוע שחלף, למשל, ביטלה פורד תוכנית להקים מפעל במקסיקו בהיקף של 1.6 מיליארד דולר;

ואולם זו היתה הפעם הראשונה שבה הנשיא הנבחר יוצא נגד חברה זרה.

 

טראמפ צייץ כי "טויוטה הודיעה שתקים מפעל חדש בבאחה, מקסיקו, כדי לייצר מכוניות קורולה לשוק האמריקאי. אין סיכוי! הקימו מפעל בארה"ב או שתשלמו מס גבוה בגבול". 

 

מזכיר הממשלה היפני, הירושיד סוגה, אמר היום לכתבים כי טויוטה היא "תושב-תאגיד חשוב" של ארה"ב; שר המסחר הירושיג סקו הדגיש את תרומת החברות היפניות לשוק העבודה האמריקאי.

 

מפעל של טויוטה מפעל של טויוטה צילום: בלומברג

לטויוטה יש כבר מפעל הרכבה בבאחה קליפורניה, מקסיקו, שם היא מייצרת משאיות. ואולם הציוץ של טראמפ היה שגוי - שכן התייחס למפעל בגוואנחוואטו, שהקמתו, בההשקעה של כמיליארד דולר, החלה בנומבר, כמה ימים לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב. במפעל בגוואנחוואטו ייוצרו החל מ-2019 מכוניות קורולה בהיקף שנתי של 200 אלף יחידות - והוא יחליף מפעל בקנדה.

 

במפעל בבאחה מיוצרות כ-100 אלף משאיות בשנה. בספטמבר הודיעה טויוטה כי תגדיל את היקף הייצור השנתי ב-60 אלף יחידות. 

 

אתמול מסרה ענקית הרכב בתגובה לציוץ של טראמפ כי היא מהווה "חלק מהמרקם התרבותי בארה"ב מזה 60 שנה. נפח הייצור והתעסוקה בארה"ב לא יפחתו בעקבות הקמת המפעל החדש שלנו בגוואנחוואטו". עם זאת, מוקדם יותר השבוע מסרה החברה כי במסגרת הליכי מיזוג היא תבטל מאות משרות במטה שלה בצפון מדינת קנטקי.

 

גם יצרניות רכב אחרות, בהן הונדה וניסאן, מחזיקות במפעלים במקסיקו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x