סגור

אנרגיה חלופית: המלצות לשעות של פנאי

להרשים את האורחים בחג, לשתות יין נהדר קרוב לבית, להתחדש באמנות משובחת וגם לתרום לקהילה, לנקום בנאצים במערבון ספגטי מטורלל או לברוח לתוכנית ריאליטי נבזית ומהנה

שופינג
להרשים את האורחים בחג
לקראת חג הפסח יתקיימו בסוף השבוע מכירות שוות של יצרנים מקומיים קטנים ומשובחים. המעצבת עינב צוקר והסופרת ובעלת אתר לייף סטייל שלי גרוס עיצבו יחד קולקציה של שמונה פריטי בייסיק למותג צוקר. הפריטים מתאימים למגוון רחב של מידות מ־36 ועד 46. "עיצבנו יחד פריטים חיוניים שיגיעו גם עד המידה שלי, שלא קיימת בדרך כלל אצל עינב", אומרת גרוס. כדאי לשים לב לחולצת־ז'קט ג'ינס עם דיטייל ייחודי בגב, מכנסי ג’ינס מצוינים, ז'קט טרנץ’ קליל ושיקי וחולצות טי. בחלק הפנימי של הבגדים מסתתרות מילות השיר של ברוס ספרינגסטין “Tougher than the Rest”. היום ומחר ברחוב הגפן 55 רמת השרון.
NU ואיוטה הם שני מותגים שמקדמים עבודת יד ומלאכה מקומית מוקפדת. בסוף השבוע הם משתפים פעולה במכירה שתתקיים בסטודיו של איוטה השוכן במבנה יפהפה מ־1878 ביפו (הצורפים 12). אפשר יהיה לרכוש שם, בין השאר, כלי זכוכית ססגוניים יפהפיים של אמיר כהן ל־NU, מפות פשתן בעיצובה של נורית קריב, הבעלים של המותג, ולצדם פריטי ריהוט ונוי של איוטה העשויים ביד בטכניקת הסריגה הייחודית שבה המותג מתמחה. באינסטגרם: nu.tlv, iota.softliving
עילית מינמר
5 צפייה בגלריה
פנאי כלי זכוכית של אמיר כהן ל NU
פנאי כלי זכוכית של אמיר כהן ל NU
כלי זכוכית של אמיר כהן ל־NU, ובגדים של צוקר ושלי גרוס. מלאכה מקומית מוקפדת
(צילום: דן פרץ, אורית פניני)

אלכוהול
לשתות יין נהדר קרוב לבית
בסוף השבוע הקרוב, וגם בזה שאחריו, תוכלו לטעום כמה מטובי היינות בישראל במרחק נסיעה קצרה ברכבת לתחנת בנימינה. כשתרדו ממנה, תלכו ברגל בדיוק דקה ותגיעו לא ליקב אחד כי אם לשניים. ביקב מרגלית, ותיק יקבי הבוטיק בישראל ועדיין אחד הטובים שבהם, ישיקו את בציר 2022 של היינות האדומים, שהם טובים כמו תמיד ואולי מתמיד. נסו את הקברנה סוביניון ואת הבלנד העונה לשם פרדיגמה.
השכן הקצת פחות מפורסם אבל הלא פחות מוצלח הוא רמי בר מאור מיקב "בר מאור" המשיק ביקב שלו יינות מבצירי 2023-2020 עם יינות נפלאים כמו "הנדיב בלאן 23" בלנד של סוביניון בלאן, שרדונה וקולומבר, ורוזה 2023 מקריניאן וסירה. יינות לבנים מבציר 2022 כמו הקולומבר ושרדונה. ואדומים מ־2020, 2021 ו־2022. כולם יינות למיטבי לגום וגם למתחילים, חומציים מאוד ועדיין מענגים בטירוף. ויש אפילו שמן זית נהדר. ביליתי שם כמה שעות משכיחות מציאות בשבת שעברה ואני ממליץ גם לכם מכל הלב. יקב מרגלית, הטחנה 60, בנימינה. יקב בר מאור, המלאכה 12, בנימינה. שישי ושבת 16:00-10:00.
חיליק גורפינקל
5 צפייה בגלריה
פנאי רמי בר מאור
פנאי רמי בר מאור
רמי בר מאור. מייצר יינות נפלאים
(צילום: דייוויד סילברמן)

אמנות
להתחדש באמנות משובחת וגם לתרום לקהילה
המכירה השנתית למען ספריית לוינסקי, שנפתחה אתמול, כבר צברה לעצמה לאורך השנים מעמד איכותי משלה, ושוחרי אמנות מהציבור הרחב ואספנים מחכים לה בציפייה משנה לשנה. במכירה השנה יוצעו 600 מאות עבודות של 200 אמניות ואמנים ישראלים במחיר של 2,000 שקל. זו הזדמנות להתחדש ביצירה מקורית ולתרום באופן ישיר לשתי קהילות, שנדמה בתקופה הסוערת העכשווית שהן פגיעות מתמיד: הראשונה היא קהילת האמנות המקומית, והשנייה ילדי הפליטים, תושבי דרום תל אביב, שבזכות המכירה זוכים לפעילויות חינוכיות וקהילתיות כמו גם למימוש זכויותיהם המשפטיות. בין היצירות כדאי לשים לב לרישומי הפרחים על מפות הארץ של אסתר כהן, שמוצגים במקביל כעת גם בגלריה טיש במנהטן, לצילומיו של אורי גרשוני המציג כעת במוזיאון תל אביב, וגם לקולות חדשים וצעירים יותר, כמו יונתן צופי, שבעבודותיו הפיוטיות בורא עננים בטכניקות לא שגרתיות. עוד משתתפים: לארי אברמסון, יאיר גרבוז, ציבי גבע, מיכל היימן, סיגל לנדאו, מיכל נאמן, עידו בראל, יצחק ליבנה, פיליפ רנצר, זויה צ'רקסקי, גיא גולדשטיין, שי יחזקאלי ואחרים. עד 13.4 בשעה 22:00. levinskyartsale.co.il
יקיר שגב
5 צפייה בגלריה
פנאי אורי גרשוני
פנאי אורי גרשוני
אורי גרשוני
(צילום: אורי גרשוני)
סרט
לנקום בנאצים במערבון ספגטי מטורלל
אחד הסרטים המדוברים של 2023 היה "סיסו", סרט פיני שהופץ בעולם על ידי אולפני סוני ובשבוע שעבר נחת בנטפליקס, אחרי שלא הגיע להקרנות מסחריות בישראל. זהו סרט שמתרחש בשלהי מלחמת העולם השנייה ומתאר קרב מאסף בין יחידה נאצית שנסוגה מפינלנד לכיוון נורבגיה ונקלעת למלחמת עולם נגד איש אחד: מחפש זהב שתקן, שהוא לוחם קומנדו לשעבר ומכונת הרג של איש אחד. הוא יחסל את הנאצים בזה אחר זה באלימות מוקצנת, שיכולה להיראות כמעט קומית וכמו סרטים מצוירים, אם לא היינו שרויים בעיצומה של מלחמה אמיתית שמקשה את ההדחקה. למרות התקציר המלחמתי, זהו למעשה מערבון ספגטי פיני, והבמאי ילמארי הלנדר גונב בחופשיות ובהנאה מסרג'יו ליאונה (וקוונטין טרנטינו), אלא שהוא בוטה ואלים משניהם והוא נהנה - בשם העם הפיני - לנקום בכיבוש הנאצי בארצו ולהחזיר אותם למולדתם כשאיבריהם קצוצים דק דק. בימי שלום סרט הנקמה המטורלל מאלימות הזה, אפילו מצחיק.
יאיר רוה
5 צפייה בגלריה
פנאי סרט סיסו
פנאי סרט סיסו
"סיסו". השראות מסרג'יו ליאונה וטרנטינו
(צילום: netflix)

טלוויזיה
לברוח לתוכנית ריאליטי נבזית ומהנה
באמת שאין תוכנית יותר אסקפיסטית, בוודאי בימים אלה, מ"הבוגדים" שעולה ב־yes. מדובר בתוכנית ריאליטי, שמתבססת על פורמט מוכר אבל משכללת אותו. היא כנראה לא סומכת מספיק על רשעותו של טבע האדם, ולכן דואגת לסכסך בין המשתתפים כחלק מחוקי הפורמט. יש בה משימות, מטרה ופרס של 250 אלף דולר, אבל יש בה גם הרבה מאוד תככים וחשדנות. היא מתרחשת בטירה יפהפייה בסקוטלנד שאליה מגיעים 20 משתתפים אמריקאים, חלקם כוכבי ריאליטי אבל גם, למשל, השחיין האולימפי ריאן לוכטה, שהסתבך בשקרים. לצד המפורסמים מסוגם ישנם גם אנשים מן השורה. השחקן אלן קמינגס ("האישה הטובה") הוא המנחה, והוא בוחר בפרק הראשון בחשאי בבוגדים. אלה מנסים "לרצוח" אנשים בטירה - גרסה חדשה להדחה, וכך לצמצם את הזוכים בכסף. על כל האחרים מוטל לנסות להבין מי הם הבוגדים. מי שנשארים בסוף, כלומר לא נרצחים ולא מתגלים, מחלקים ביניהם את השלל, אלא אם נותר בוגד בפרק האחרון והוא לוקח את כל הקופה. התוצאה היא מפגש עסיסי של חשדנות ועצבים, כשבמשך היום צריך לשתף פעולה במשימות כדי לשרוד, ובלילה להשתלח זה בזה. רגע, זה בכלל לא נשמע אסקפיסטי, אלא כמו דיווחים מישיבות קבינט פה, אבל אל דאגה, זה הדבר הכי רחוק מזה שיש.
רותה קופפר
5 צפייה בגלריה
פנאי אלן קמינגס ומשתתפי הבוגדים
פנאי אלן קמינגס ומשתתפי הבוגדים
אלן קמינגס ומשתתפי “הבוגדים". תככים והשתלחויות
(צילום: באדיבות yes)