סגור
ג'ון אוליבר מתוך רווק הזהב פנאי
ג'ון אוליבר מתוך רווק הזהב (צילום: Broadcasting Companies באדיבות yes)

הרווק הזהוב: הבלונד לא השתנה, רק הגיל

אחרי 27 עונות של הרווק, קבלו את הגרסה החדשה שבאה להראות לצופים שהגיל השלישי הוא הגיל האמיתי. אם בפורמט המקורי, הצעיר, רוב המשתתפות רוצות בעיקר להתפרסם, הרי שכאן נראה כי הן באמת רוצות קשר

נתחיל במובן מאליו "רווק הזהב" היא תוכנית מהז'אנר הריאליטי-רומנטי, הצפייה בה היא רק גילטי פלז'ר. אם יש משהו שהסדרה הזאת מלמדת זה כמה טוב ששביתת התסריטאים הסתיימה ולא צריך לבנות על תוכניות מהסוג הזה שיימלאו את שירותי הסטרימינג ולוחות הזמנים. אם יש משהו מגוחך בסדרה, וכמובן שיש, זה הריאליטי ולא גיל המשתתפים בו. אפשר להמשיך מכאן.
אחרי 27 עונות של "הרווק", פורמט שמרני-מתירני אמריקאי שבו רווק מבוקש - גבר עם לסת מרובעת - בוחר באהובתו האחת והיחידה, המיועדת, זאת שיחיה איתה לעולמי עד באושר ובעושר, מתוך מאגר של כעשרים נשים צעירות (גג בנות 40, אבל לרוב לא יותר מבנות 30), שעם כמה וכמה מהן הוא מנהל קשר רומנטי ופיזי במקביל, הוחלט לנסות תוכנית בת חדשה.
הפורמט לא השתנה. רק הגיל. הרווק הוא אלמן. שמו גרי טרנר והוא בן 72. הוא התאלמן מאשתו לפני כשש שנים. תמונתה הממוסגרת ניצבת על המדף ונראית בבירור כשהוא מתכונן לתוכנית - לובש טוקסידו, שם מכשירי שמיעה באוזניו. הוא בוכה כשהוא נזכר ב-43 שנות הנישואים המאושרים שלהם ביחד שנקטעו באופן מפתיע כתוצאה מזיהום שאשתו חטפה. בנותיו ונכדותיו עודדו אותו ללכת לתוכנית, הוא מספר.
גרי הוא גבר גבוה ונאה, גם לו יש לסת מרובעת. הוא נראה ממש כמו הרווק הסטנדרטי, רק באפור. בתחילת הפרק הראשון, שמשודר ב-YES, הוא מגיע לווילה שבה תצטלם התוכנית ומקבל את פני כל המשתתפות שבאות למקום בלימוזינה. הן בנות 60 עד 75, וכל אחת אמורה להשאיר עליו רושם בדקה של הפגישה שלהם. אחת מגיעה דווקא באופנוע, מורידה את הקסדה ומפזרת שיער ארוך וחלק; אחת מספרת לו שבצעירותה היא יצאה עם פרינס; אחת מופיעה עם פאה של שיער שיבה, חלוק והליכון רק כדי להוריד הכל ולהתגלות כיפהפייה עם שיער ארוך וחלק שאינה נראית בכלל זקנה. זאת אחת המטרות של הסדרה. להראות שהגיל השלישי הוא הגיל האמיתי, ובכלל לא זקן. כולן עושות ספורט - רוכבות על סוסים, אופניים, משחקות טניס, רצות, מתעמלות ורוקדות. לכולן היו מערכות יחסים בעבר, כאמור לאחת היה עם פרינס (זה הותיר עלי רושם). יש להן שיער ארוך, לרוב בלונדיני, בטן שטוחה. כולן לובשות שמלות נשף ונעלי עקב. בניגוד לעבר יש כמה וכמה נשים שאינן נראות כמו ברבי-דיור מוגן, כלומר הן לא רק לבנות. יש שם אחת סנדרה, בת 75, שנראית כחצי יובל צעירה מכפי גילה ובאופן מאוד טבעי. אני מנחשת שהיא לא תגיע עד סופה של התוכנית.
רבות מדברות על הרצון לשבור את הסטריאוטיפ של איך אישה מבוגרת אמורה להיראות. אם הבנתי נכון, היא אמורה להיראות חטובה, מתוחת עור ומוחלקת שיער. החלפנו סטריאטיפ בסטריאוטיפ. כל זה אגב לא מחזיק כל הלילה. ניכר שככל שנוקפות השעות קצת קשה לשמור על המראה הרענן הזה. גרי עצמו אומר שמעולם לא נשאר ער עד שעה כל כך מאוחרת. אחת המשתתפות מספרת בכנות לקראת סוף הערב שהיא עייפה, השיער שלה מתפרק, העדשות מגע צורבות לה. רחמנות. האם שלאף שטונדה כלול בפורמט? כי אם לא זה אכזרי. אפרופו שנ"צים זאת בדיוק הסדרה לצפות בה בזמן שישנים על הספה. היא מהנה אם לא צופים בכולה.
ובנימה רצינית יותר, אם יש משהו אמיתי בסדרה הזאת זה דווקא הרגע שבו אחת המשתתפות מראה ל"רווק" שגם לה יש מכשירי שמיעה. הם יכולים להתחבר על רקע זה, וגם אולי הרצון שלהם למערכת יחסים חדשה. גם אם זה לא יהיה איתו. אם בפורמט המקורי, הצעיר, ניכר שמטרת רוב המשתתפות היא להתפרסם ולקדם את עצמן כמותג (זכותן, זכותן), הרי שכאן נראה כי הן באמת רוצות קשר. אולי בגיל הזה השתתפות בתוכנית ריאליטי-רומנטי זאת אחת האופציות היותר ריאליות.
עוד רגע יוצא דופן של הפרק הראשון, הוא כשבין המשתתפות מגיעה מישהי ששמה צ'יפי. היא בת 84 והיא נראית אחרת לגמרי מכל המשתתפות. זאת הדודה של מנחה תוכנית האירוח הלילית וטקסי האוסקר ג'ימי קימל. העוקבים אחר תוכניתו יודעים שהוא ואשתו מכורים לריאליטי הזה, והשילוב של דודתו, שנראית בה גם ישנה על הספה בהמשך הלילה הארוך הזה, הוא טאץ' משעשע, כמעט חתרני. היא כמובן שאינה מקבלת ורד בסוף.