סגור

אנרגיה חלופית: המלצות לשעות של פנאי

לרקוד לצלילי קסטות בנווה שאנן, לחגוג נר שמיני עם זלבייה, הפרק השישי של הסדרה “הפסיכולוג בדלת ממול”, להתפעל ממחווה מבריקה לסרטי אימה מהסיקסטיז ועוד

אוכל
לחגוג נר שמיני עם זלבייה
5 צפייה בגלריה
פנאי זלבייה באסיף
פנאי זלבייה באסיף
זלבייה באסיף
(צילום: Photo courtesy of Jewish food society)
חנוכה עוד לא נגמר. עוד קצת. אם עוד לא יצאו לכם מכל החורים כל הסופגניות והלביבות והנרות, וברוך השם עוד לא תפס אתכם האומיקרון (אני מקווה), אולי תרצו להשתתף בהדלקת נר שמיני ב"אסיף", מרכז תרבות האוכל הישראלי. השף ניר מסיקה ממסעדת "תמנע" המדוברת יארח את מי שיחפוץ בכך (וישלם 90 שקל) להדלקת נר שמיני בליווי סופגניות הספינג' המרוקאיות של אמו רובי, והקלאסיקה המתוקה של התימנים, הלא היא הזלבייה, של סבתו רובי, המצרייה דווקאלאמא ולסבתא אותו שם? רובי?. לזה הוא יצרף, לעידוד העיכול, סלט בישבש (שומר) עם לבאנה, וזעלוק ירקות קלויים עם אבן יוגורט על ברוסקטה. יהיה גם קוקטייל על בסיס ערק ושיחה עם מסיקה ואמו על המטבח המשפחתי שלהם. הכינו את כדורי הטאמס.
חיליק גורפינקל
מוזיקה
לרקוד לצלילי קסטות בנווה שאנן
5 צפייה בגלריה
פנאי לירון עמרם
פנאי לירון עמרם
לירון עמרם
"עָלַי לֹא תִּקְרְאוּ בָּעִתּוֹנִים הַהֲגוּנִים/ אוֹתִי לֹא מַשְׁמִיעִים בְּמִצְעֲדֵי הַפִּזְמוֹנִים/ אֶת שְׁמִי גַּם לֹא הִזְכִּירוּ פַּעַם בְּ“כִנּוֹר־דָּוִד”/ לַמְרוֹת שֶׁכָּל פִּזְמוֹן שֶׁלִּי הוֹפֵךְ מִיָּד לָהִיט/ אֲנִי הוּא מֶלֶךְ הַקָּסֵטוֹת שֶׁל הַתַּחֲנָה הַמֶּרְכָּזִית". את המילים האלה שר נסים גרמה וכתב דן אלמגור אי שם בתחילת שנות ה־80, לפני המהפכה שהכניסה את המוזיקה המזרחית ללב המיינסטרים והפלייליסט.
במסגרת חגיגות 100 שנים להקמת שכונת נווה שאנן תקיים עיריית תל אביב הערב ב־19:00 את פסטיבל "צלילי שאנן", עם הופעות בסימן ימי הזוהר של מוזיקה הקסטות שנולדה בה. בין המופיעים נטע אלקיים עם מוזיקה צפון אפריקאית אלקטרונית, רדיו בגדד, ולירון עמרם והפנתרים בפאנק רוק מזרחי, שיארחו את מרגול ויואב יצחק. "אירוע המחווה לקסטות הוא כיף גדול וגם שליחות משמעותית עבורי", אומר עמרם. "זו הזדמנות להחזיר קצת לאמנים ולשכונה שממנה יצאה המוזיקה הכי ישראלית, המוזיקה שאבי אהרון עמרם השפיע עליה רבות והמוזיקה עליה גם אני גדלתי". הכניסה ללא תשלום. רגלית בלבד.
מאיה נחום שחל
טלוויזיה
להיפגש עם הפסיכולוג המחופף שבדלת ממול
אל תשכחו להגיע מחר בזמן לפגישה עם ד”ר אייזק הרשקוף ומטופלו/קורבנו מארטי מרקוביץ. מחר יוקרן הפרק השישי של “הפסיכולוג בדלת ממול”, הסדרה השואבת של אפל TV פלוס, המבוססת על פודקאסט מוצלח, שבתורו מבוסס על החיים. היא מלווה מערכת יחסים מעוותת של עשרות שנים בין מארטי שהלך לטיפול אצל ד”ר אייקד”ר אייזק? ד”ר הרשקוף?, מטפל שלא מאמין בגבולות, וזה אט אט השתלט על חייו, על החברה שלו ועל ביתו. השניים מגולמים על ידי השחקנים האהובים פול ראד וויל פרל. מי שרוצים עוד מהדינמיקה ביניהם ומהיידשקייט המאפיינת את הסדרה, ייהנו גם מהפודקאסט המפורט של ג’ו נוסרה, כתב של “הניו יורק טיימס”, שהיה שכן של מארטי בהמפטונס, ונדהם לגלות את הסיפור שהתרחש שם מעבר לגדר.
רותה קופפר
קולנוע
להתפעל ממחווה מבריקה לסרטי אימה מהסיקסטיז
5 צפייה בגלריה
פנאי סרט אתמול בלילה בסוהו
פנאי סרט אתמול בלילה בסוהו
אתמול בלילה בסוהו
(צילום: Parisa Taghizadeh)
יש לכם בשבוע הקרוב הזדמנות אחרונה לראות בקולנוע את סרטו החדש של אדגר רייט, "אתמול בלילה בסוהו", חגיגה של קולנוע וירטואוזי. רייט הבריטי ("שון של המתים", "סקוט פילגרים" ו"בייבי דרייבר") יצר סרט שכולו מראות ובבואות, שנראה כמו סיוט בתוך סיוט שהוא גם מחווה לקולנוע הבריטי של שנות הששים, עם הופעות אורח של ריטה טשינגהם ("טעם של דבש") ודיאנה ריג (מסדרת הריגול "הנוקמים"). תומסין מקנזי מגלמת אשה צעירה שמגיעה ללונדון בת זמננו ללמוד בה עיצוב אופנה, אבל בכל פעם שהיא ישנה היא רואה בחלומה את אניה טיילור־ג'וי כצעירה משנות השישים ומסכת ההטרדות והאלימות שהיא חווה. בהדרגה החלומות מתחילים לזלוג לרגעי הערות והמציאות ורוחות הרפאים של לונדון מהסיקסטיז רודפים אותה. רייט, במאי עם חוש הומור משובח בדרך כלל, יוצר כאן מחווה מבריקה ומדממת לסרטי האימה בריאן דה־פלמה משנות השבעים והשמונים, ויוצר סרט רפאים ומשספים מטורלל שמלא ברגעים שנונים ומשוננים של קולנוע.
יאיר רוה
אמנות
לקרב את היצירה לקהילה בלוד
5 צפייה בגלריה
פנאי מיצג של חנה אנושיק מנהיימר
פנאי מיצג של חנה אנושיק מנהיימר
מיצג של חנה אנושיק מנהיימר
(צילום: אנושיק)
המוזיאון הנייד "זומו", שפתח באוגוסט בלוד את התערוכה "מפתן", בתגובה למאורעות הקשים שהתחוללו בעיר במאי, מקיים היום כנס יוצא דופן ובעל חשיבות רבה בתחום הכל כך מסובך של הקשר בין שדה האמנות למציאות ולקהילה. תחת הכותרת ״אור בחדר המדרגות״ ידונו מנהלות מוזיאונים, אוצרות, חוקרות אמנות, אמנים ואמניות על התפקיד והמקום של אמנות בעיתות משבר ועל האתגר שבחיבור בין קהל לקהילה. לצד עשרות דוברים ודוברות משדה האמנות, יתקיימו מיצגים (של החזית הוורודה, מיכל סממה וחנה אנושיק מנהיימר), מופעים מוזיקליים (של מאיה בלזיצמן, בן אילון, יניב טייכמן ואריאל קסיס) וסיורים מודרכים בעבודות ״המפתן״ המוצגות בבתי התושבים.
להרשמה: bit.ly/3kQSQyr
דנה גילרמן