סגור

גיל חובב: אני מאוד מאמין בקיטש

חובב, הסופר והעיתונאי, הוציא ספר חדש, אבל בעצם הפסיק לעבוד. יש לו תשוקה בלתי מרוסנת לבתי מלון, הוא לא שועה לעצות של אחרים, היה רוצה להיות מתווך נדל"ן ואת הכסף שלו הוא שורף על חזיות

גיל חובב
גיל: 59
• מקום מגורים: תל אביב
• מצב משפחתי: בן זוג + בת
• סופר ואיש תקשורת, לאחרונה ראה אור ספרו "יותר קרוב מרחוק" בהוצאת קרפד מודן
איפה אנחנו תופסים אותך?
"בבית בתל אביב. האמת שאני עושה מעט מאוד בשנים האחרונות, יש לי שגרת יום מאוד עצלה אז את תופסת אותי לא עושה כלום".
איך ואיפה אתה שותה את הקפה שלך?
"מדי בוקר בבית קפה עם בן זוגי. בתי הקפה מתחלפים. אני משכים קום בחמש בבוקר כי אלה השעות הכי יפות וכל הרעים ישנים והעולם רק שלי. אז כשבן זוגי מואיל להתעורר, אנחנו יוצאים לקפה".

1 צפייה בגלריה
גיל חובב מגיש טלוויזיה עיתונאי מבקר מסעדות מחבר ספרי בישול ו סופר פנאי
גיל חובב מגיש טלוויזיה עיתונאי מבקר מסעדות מחבר ספרי בישול ו סופר פנאי
גיל חובב מגיש טלוויזיה עיתונאי מבקר מסעדות מחבר ספרי בישול ו סופר פנאי
(צילום: יובל חן)
עם מי היית רוצה לשבת על בירה?
"מעדיף על יין, עם נטליה גינצבורג שהיא אחת הסופרות האהובות עליי. הייתי רוצה לשאול אותה איך כותבים כל כך פשוט ומרגש. אני חלילה לא משווה את הכתיבה שלי לשלה, אבל אני מאוד מאמין בקיטש ובלסחוט את בלוטות הרגש, והיא — ההפך המוחלט. בדרך כלל אני לא אוהב אנשים שהם ההפך ממני אבל לה אני פשוט סוגד: היא שואפת לכתוב משפטים פשוטים כמו סטירת לחי וזה באמת נכון. כל ספר שלה משאיר אותי על הקרשים לשבועות".
על מה אתה עובד עכשיו?
"אני לא עובד על כלום, וזאת עבודה קשה, כי כולם מנסים כל הזמן לשכנע אותי שצריך לעבוד ואני שואל 'למה?'. לפני חמש שנים החלטתי לפרוש מטלוויזיה. עבדתי קשה ב־55 שנותיי הראשונות. אני מרצה וכותב ספרים אבל זה תופס שעה או שעתיים ביום, כל יתר הזמן אני מתבטל התבטלות מודעת, מאושרת ומתבשמת בעצמה".
מה השריטה שלך?
"תשוקה בלתי מרוסנת לבתי מלון. אני מאוד אוהב בתי מלון, טובים כגרועים. אין רגע של אושר מאשר לסובב מפתח, היום זה כרטיס, ולדעת שיש מצב שמאחורי הדלת מתחבא החדר הכי יפה שראית בחיים. כשהייתי קטן רציתי להיות מנהל בית מלון".
מה העצה הכי טובה שקיבלת?
"אני לא חושב שאני מאוד שועה לעצות. גם מעולם לא נערכתי בספריי, וגם בהוצאת הספרים שלי 'קרפד' אני לא עורך אחרים: כותב בה רק מי שאני חושב שכישרונו מספיק כדי לכתוב בלי עריכה, אני לא מאמין במוסד הזה. האמת של הכותב מעניינת יותר מהניסיון של העורך, ואורח חיי נכון לי יותר מתבונתו של הזולת".
איך אתה אוהב להעביר את שישי בצהריים?
"אלה לרוב שעות שעוברות בשינה כפויה כי העוזרת מגיעה ואני מתחבא מפניה. אני כל יום ישן שעתיים אז זו רק הארכה של שעה".
איזה כוח־על היית רוצה שיהיה לך?
"הייתי רוצה לשמח אנשים בהינף אצבע. הרבה פעמים אני הולך ברחוב או סתם נקלע לסיטואציה שאנשים קרובים או זרים מבואסים וזה משרה עליי דכדוך".
באילו נסיבות יוצא לך לשקר?
"הרבה מאוד. אני מאוד מאמין בשקרים. בן זוגי מחנך את בתנו שצריך להגיד את האמת והיו מצבים שבישלתי דברים שהיא פחות אהבה ואמרה לי את זה, אז הבהרתי לה שלא מקובל להגיד את האמת. זה נובע מאחת הסטירות שקיבלתי הזכורות לטובה. אמא שלי היתה מבוגרת מאבא שלי בשמונה שנים, אז הגיל היה נוכח ומוסתר. יום אחד היא אמרה 'אני כבר זקנה' והבנתי כילד בן 8 שאני צריך לתקן את מה שנאמר אז אמרתי 'מה פתאום, את לא זקנה, את בגיל העמידה', וחטפתי סטירה. אמא אמרה 'לעולם אל תגיד דבר כזה לאשה', וזה היה לקח ראוי.בהולכך אל הזולת תמיד חשוב לשאת שקר לבן בכיס, ותאמיני לי שיש לי כיסים מלאים".
מי בעיניך האדם הכי סקסי?
"פעם חשבת שג'רמי איירונס ששיחק ב'חמדת ימים', אבל אז ראיתי ב'בית גוצ'י' שהוא נהיה טרול. אז היה ג'רמי ואיננו עוד".
למי אתה מתגעגע?
"לקרובי המשפחה שמתו. אני בוכה מדי בוקר מגעגועים אליהם ואני ממשיך את היום ומתחזק: לאמא, לאבא, לסבתא, לדודה".
על מה אתה אוהב להוציא את הכסף שלך?
“על הבת שלי. מאז שהיא נולדה לפני 18 שנים אני במסע קניות ארוך, בין שאלה בגדים (אני מומחה בלקנות חזיות בוויקטוריה סיקרט), ובין שדירות או מכוניות, וזה אושר שאין שני לו".
על מה יש לך רגשות אשם?
"על זה שאמא שלי מתה מאוחר מדי. היא מתה מסרטן ואני חושב שהיינו צריכים לעזור לה למות קודם".
מה אתה מחשיב כהישג הכי גדול שלך?
“חוץ מהבת שלי, זו היכולת שלי לא לעבוד. לא להתמכר לאיזושהי הילה טלוויזיונית טיפשית וריקה שהיתה לי בתקופה מסוימת".
מה הכי חסר לך בחיים?
"אני לא יכול להגיד שאני מרגיש את הגיל המתקדם כי תמיד רק רציתי להתבגר, אז אני מאוד שמח להיות בן 60. הנעורים הם סוג של שחין שצריך להיפטר ממנו, לא אהבתי להיות צעיר. החיים שלי רחוקים מלהיות מושלמים אבל לא חסר לי כלום".
מה אתה מחשיב כנכס היקר ביותר שלך?
"בן זוגי ובתנו. אני בזוגיות 33 שנה עם הבחור הכי שווה בעולם בזוגיות מפנקת ונפלאה ויש לנו משפחה נהדרת ובת מקסימה והאמא של הבת שאנחנו מאוד אוהבים. מהבחינה הזאת, ולמרות כל מה שהעולם הבטיח לי שאהיה לבד וערירי — אני יכול להגיד בלב שלם: ניצחתי".
מי האמן שהכי השפיע על יצירתך?
"הכי מעריץ את וולטר כי 'קנדיד' זה הספר הנפלא ביותר. גם פושקין וראסין. אני גרגר אבק לעומתם, אבל אליהם אני נושא עיניים".
אם לא היית סופר ועיתונאי מה היית עושה?
“מתווך דירות. חוץ ממלונות נדל"ן זה הדבר שאני הכי אוהב. כל בוקר בזמן שאני מתעמלל (שילוב של התעמלות ואומללות) בחדר כושר על מכשיר ההליכה משודרת תוכנית בריטית על זוגות שקונים דירות נופש בספרד וזו קרן שמש לאופל של חיי באותם רגעים".
בן זוגי מחנך את בתנו שצריך להגיד את האמת. היו מצבים שבישלתי דברים שהיא פחות אהבה ואמרה לי את זה, אז הבהרתי לה שלא מקובל להגיד את האמת. תמיד חשוב לשאת שקר לבן בכיס, והכיסים שלי מלאים"