סגור

תמיד אשה טובה: ג'וליאנה מרגוליס חוזרת לכותרות

למרגוליס, זוכת גלובוס הזהב, יש תפקיד חדש מול ג'ניפר אניסטון, ובספר חדש היא סוף סוף מגלה מדוע לא נהפכה לבת זוגו של ג'ורג' קלוני

בטריילר לעונה השנייה של "תוכנית הבוקר" של אפל TV פלוס, ששוחרר לציבור בשבוע שעבר, נראית ג'וליאנה מרגוליס בתפקיד לורה פיטרסון מראיינת את ג'ניפר אניסטון בתפקיד אלכס לוי, ואומרת לה: "טוענים שהתאווה לרייטינג איפשרה את ההתנהגות הנוראה ביותר בתוכנית". כמה שניות של הצצה הספיקו. הן כבר עושות את העבודה. מי לא ירצה לצפות בג'וליאנה מרגוליס, אשה הידועה בבחירות הנכונות שלה בסדרות, כמו "אי.אר" שפתחה לה את הדלת, "האשה הטובה" שהזניקה אותה לשחקים, ואפילו זאת שלא נחקקה בזיכרון אבל היתה טובה ושונה בהחלט, "דיאטלנד"?
כמו בתוכנית אחרונה שכיכבה בה, גם בסדרה הזאת, רוויית הכוכבים ועטורת פרסי אמי, תגלם עיתונאית. הפעם לא עורכת מגזין אופנה כמו ב"דיאטלנד" אלא שדרית טלוויזיה מובילה בסגנון דיאן סוייר. היא תשמש כמנטורית לבראדלי, שאותה מגלמת ריס וית’רספון ותוצג כיריבה ותיקה של אלכס (מחווה שחובבי טריוויה טלוויזיונית יעריכו, שכן שתיהן פרצו לתודעה באותן שנים: אחת ב"חברים" והשנייה ב"אי.אר", באותה רשת, אן.בי.סי, ובאותו יום שידור, חמישי).
"היא אשה שהיתה בגיהינום וחזרה בחיים", אומרת על דמותה החדשה מרגוליס, ומוסיפה שזה "תפקיד שהיה שווה בשבילו לעלות על מטוס באמצע מגפה עולמית". מרגוליס ידועהביכולתה לברוא את עצמה מחדש בדמויות שונות ומצטיינת ביכולתה לשדר אנושיות יומיומית, ולאו דווקא כוכבות־על.
מרגוליס (54), זוכת האמי וגלובוס הזהב, נמצאת הרבה בכותרות באחרונה. עוד לפני שנראתה בטריילר לתוכנית המדוברת, היא פרסמה את האוטוביוגרפיה שלה "Sunshine Girl: An Unexpected Life" ("נערה זורחת: חיים לא צפויים"), ובו היא מספרת על הגברים הרעילים בחייה, על החיים בבית של אם גרושה, שסחבה אותה ואת אחיותיה ממדינה למדינה בעקבות שורה של בני זוג גרועים (כולל אחד שהיא הביאה איתה לילה אחד ממועדון לילה ביחד עם קוף המחמד שלו), בעוד אביה דאג מרחוק. עוד היא מספרת בספר כי גם כאשר כבר נהנתה מפרסום וכסף, היתה לה מערכת יחסים גרועה עם שחקן (שאינה נוקבת בשמו) שנמשכה עשר שנים. רק אחר כך התחתנה והיו לה נישואים מאושרים. במגזין "פאבלישרס וויקלי" נכתב שהספר "מהנה ומשרטט היטב את דיוקנה של נערה שנהפכת לשחקנית רבת־הישגים".
אפרופו "ההתנהגות הנוראה" של הטרדה מינית, שהדמות שהיא מגלמת מזכירה ב"תוכנית הבוקר", בספר על חייה מספרת מרגוליס על הדרך שהיתה צריכה לעבור כדי להתפרסם. כמו למשל המפגש המאיים שהיה לה עם השחקן סטיבן סיגל בבית מלון בניו יורק, כשחיפשה הזדמנות לפרוץ למסך: היא הוזמנה למלון שלו על ידי מלהקת אך כאשר הגיעה למפגש, המלהקת כבר לא היתה בסביבה, רק השחקן שהתעקש שתעלה לסוויטה שלו. היא התיישבה מולו על הספה, והרגישה שהתיישבה על אקדח. הוא הסביר לה שזה שלו וביקש שתבוא איתו לחדר השינה וברגע האחרון הצליחה לברוח. "הייתי מהמעטות שהצליחו להיחלץ ללא פגע ממנו", כתבה, ובסוף אף על פי שלא נענתה לו, קיבלה את התפקיד בסרט “Out of Justice”. את הסיפור שכבר חלקה ב־2017 כחלק מתנועת Metoo# שילבה גם בספר. סיגל לא הגיב לדבריה.
1 צפייה בגלריה
פנאי ג'וליאנה מרגוליס
פנאי ג'וליאנה מרגוליס
ג'וליאנה מרגוליס. ידועה ביכולתה לברוא את עצמה מחדש בדמויות שונות
(צילום: איי אף פי)
עוד לקראת פרסום הספר סיפרה בראיונות איך זה שלא נהייתה בת הזוג של ג'ורג' קלוני אף שהדמויות שלהם ב"אי.אר" היו ביחד במשך כמעט כל שנות ה־90, שבהן הסדרה שודרה, ואף שנמשכו מאוד זה אל זה. מרגוליס, שגילמה את אחות חדר המיון קרול האתאוויי, אמרה שראתה מספיק שחקנים שנהיים זוגות בסדרות שהם משחקים בהן, "ואז הם נפרדים, הם שונאים זה את זה ותקועים ביחד שבע שנים. זה סיוט. החיים קצרים מדי", סיכמה.
עוד סיפרה איך החליטה לוותר על 27 מיליון דולר שהציעו לה כדי שתמשיך להשתתף ב"אי.אר". היא כבר גילמה את האתאוויי במשך שש עונות, וזה הספיק לה. היא עמדה לחזור לניו יורק כדי להשתתף במחזה, סיפרה בראיון לאופרה ווינפרי בחודש שעבר.
המפיקים רצו שתישאר לעוד שתי עונות. יום אחד נכנסה לחנות לספרים רוחניים בלוס אנג'לס, וקיבלה כמו סימן מהאלים. היא מצאה ספר שנקרא "להעיר את הבודהה שבתוכך". חזרה לביתה, התיישבה, עצמה את עיניה ופתחה את הספר באופן רנדומלי. עיניה נחתו על המשפט "ידעתי שאני רוצה ללמוד יותר מאשר להרוויח", והבינה שהיא צריכה לדחות את המיליונים שהציעו לה.
זה כמובן מסוג הסיפורים שאפשר לספר רק מהסוף, אחרי שמרגוליס הספיקה לצבור יותר מהסכום שהוצע לה בחייה, ועוד ידה נטויה.