סגור

תחת מגבלות הקורונה: פסטיבל ישראל חוגג 60

השנה ינסה הפסטיבל לחזור למתכונת המקורית, אחרי שבשנה שעברה התקיים בעיקר און ליין בגרסה מצומצמת, תחת כיפת השמיים. פסטיבל ישראל יחול בין התאריכים ה-3 ל-19 ביוני ברחבי ירושלים, תחת השאלה המתבקשת: מהי המשמעות של אירוח מופע בימים אלה

לאחר שבשנה שעברה התקיים פסטיבל ישראל בירושלים בעיקר במתכונת דיגיטלית, עם כמה מספר מופעים מוגבל ותחת כיפת השמיים, השנה חוגג הפסטיבל 60 להיווסדו, והוא מבקש לחזור למתכונתו המקורית, אולם עם מגבלות הקורונה.
הפסטיבל שיתבסס השנה על חומרים ויוצרים מקומיים בשל מגבלות התעופה והתיירות, יתקיים בין התאריכים ה-3 ל-19 ביוני, ברחבי ירושלים, בניהולם של המנכ"ל איל שר והמנהל האמנותי איציק ג'ולי שיסיים תפקידו אחרי שבע שנות ניהול אמנותי.

"השאלות החדשות שצצו בתקופה הנוכחית פתחו בפני היוצרים והיוצרות אפשרויות בכל תחומי היצירה. הפסטיבל שואל השנה מה היא המשמעות של ל"ארח" מופע בימים אלה? איך מייצרים שותפויות עם הציבור שמגבירות ומחזקות את הקשר בין אמנות וקהילות בימים בהם ריחוק חברתי הוא צו השעה? איך יכולה האמנות לפתח מרחבים אמנותיים בהם ניתן להתנסות בחוויות הבנויות על "חילוף חומרים" ויצירתיות בין אמנים לציבור? והאם אמנות יכולה להיות גם זו שמחוללת מציאות?", מסר ג'ולי.
שר הוסיף כי "בצל מגפת הקורונה הפסטיבל מאיר שוב את משמעותה וחיוניותה של האמנות לחברה באמצעות שיתופי פעולה אמנותיים מפתיעים ומופעים מהנים ומרגשים, הנוגעים בסוגיות השונות המלוות את המסע האנושי ומציעים נקודות מבט חדשות ומעוררות מחשבה".
3 צפייה בגלריה
תזמורת ירושלים מזרח ומערב פסטיבל ישראל 2021
תזמורת ירושלים מזרח ומערב פסטיבל ישראל 2021
תזמורת ירושלים מזרח ומערב
(חיים יפים ברבלט)
התכנית האמנותית תכלול את פרויקט הדגל קשרי רוח - הצדעה ליצירה ישראלית בשדה האמנות המקומי. 40 יוצרים ויוצרות מתחומים שונים – תיאטרון, מוזיקה, פרפורמנס, מחול, שירה ווידיאו ארט שונים יציגו בבכורה, על פני ארבעה ערבים, יצירות מקור המאירות 40 יצירות ישראליות אייקוניות ששימשו להם כהשראה.
בין היצירות: "רקוויאם קטן" מאת תמיר גינץ ולהקת המחול קמע בעקבות הספר "שואה שלנו" מאת אמיר גוטפרוינד; "משתה לעת דבר" של הבמאי והכוריאוגרף יחזקאל לזרוב בהשראת הצילום "הסעודה האחרונה" של עדי נס; "ניסויים בנישואין פיקטיביים", שאנן סטריט בעקבות הסרט "נישואין פיקטיביים" של חיים בוזגלו ויוסי סויה; "סטרידור שתיים"- אמן הוידאו גלעד רטמן בעקבות הפואמה "חורים וידיות" של חזי לסקלי ועוד רבים.
בין המופעים המרכזיים בפסטיבל: המופע "עגל הזהב", גרסה של המעבד והמפיק המוזיקלי רע מוכיח לאלבום "אהוד בנאי והפליטים", בהשתתפות ברי סחרוף, קורין אלאל, אפרת בן צור, ערן צור וכפיר בן ליש ואהוד בנאי שיתארח.
3 צפייה בגלריה
רונה קינן פסטיבל ישראל 2021
רונה קינן פסטיבל ישראל 2021
רונה קינן' , תופיע בפסטיבל ישראל
(אסף עיני)

תזמורת ירושלים מזרח ומערב בקונצרט לכל המשפחה בעקבות הספר"מחכים לניסים" מאת אתגר קרת ושירה גפן.
באירוע "בית, רוח ואירוח" יעלו הפקות מקור שיבדקו את מקומה של האמנות כמארחת ומתארחת. שבעה אמנים ואמניות ששהו אצל שבע משפחות ברחבי ירושלים, רקמו ביחד עם המשפחות פעולות אירוח הקשורות ברוח ובמסורות וטקסי האירוח שלהן. הקהל יוזמן להתארח במרחבים המשפחתיים-אמנותיים שנוצרו ולחוות מקרוב את המגוון האנושי והרוחני שהולידו מפגשים אלה. בהשתתפות האמנים והאמניות: דפנה טלמון, לילך צפרוני, יפית ראובני, נועה רשף, מור לידור, עמנואלה עמיחי, דניאלה זלצר, רותם גרין, שרון גלזברג וההרכב המוסיקלי היללה.
בפרויקט שגרה מוסדית 2.0, ישהו אמנים ואמניות במוסדות ובקהילות ברחבי ירושלים בשאיפה לעורר שיח מחודש על משמעותם של שגרה וחיי יומיום ולהאיר את שגרת המקום באמצעות מהלכים אמנותיים משותפים להם ולעובדי המוסדות. ישתתפו עידו עקוב ומעיין ג'יימס, יוצרים מתחום המוזיקה בבית חינוך עיוורים, לורה קירשנבאום וניצן מרגליות יוצרות בתחום המחול יעבדו עם תלמידות מגמת מחול בתיכון לאמנויות, דורון גליה יוצר בתחום הפרפורמנס עם תכנית "פורום חיים משותפים" שבמשרד החינוך, אדווה ויינשטיין יוצרת בתחום המחול תעבוד עם שומרים שונים בקניון מלחה, תיאטרון הידית יעבדו בחצר של יודה – בית ליוצאים בשאלה בנחלאות, דנה טקץ' ודבורה פישר, יוצרות בתחום הפרפורמנס בסניף רמי לוי בתלפיות ורותם וולק, יוצרת בתחום הפרפורמנס במחלקת קטלוג עברי שבספרייה הלאומית.
בחניון הקרקעי של יס פלנט יעלו יצירות חדשות של כוריאוגרפים מובילים עם מוזיקאים ורקדנים מהאקדמיה למוזיקה ומחול בין הכוריאוגרפים רועי אסף, איציק גלילי, סופיה קרנץ, ראנד טהא, עלמה ליבנה, נטע פולברמכר, נועם פרוכטלנדר ומור שני. עוד יתקיימו קונצרטים קלאסיים בשיתוף פליציה בלומנטל וקונצרטים קלאסיים בעין כרם.
3 צפייה בגלריה
פסטיבל ישראל 2021
פסטיבל ישראל 2021
"מאצ'ו מן" של הבמאי הספרדי אלכס ריגולה. מיצב תיאטרון תיעודי, החושף את המציאות הקשה של אלימות כלפי נשים ומעמת את הקהל עם התנאים המאפשרים אותה
(מרטי ארטלג'ו marti Artalejo)
למרות מגבלות הקורונה יצליחו להגיע לפסטיבל גם כמה אורחים בינלאומיים ויעלה מיצב התיאטרון הדוקומנטרי "מאצ'ו מן" של הבמאי הספרדי אלכס ריגולה העוסק באלימות נגד נשים.
עם סיומו של הפסטיבל יחד פסטיבל הג׳אז הבינלאומי בירושלים (22-24 ביוני), מבית היוצר של פסטיבל ישראל בשיתוף מוזיאון ישראל ובניהולו האמנותי של החצוצרן אבישי כהן, בגן הפסלים של המוזיאון.