סגור
מנצ'סטר סיטי חוגגת שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
מנצ'סטר סיטי חוגגת (צילום: איי אף פי)

השבוע בעסקי הספורט: קבוצת סיטי מתרחבת והייניקן מעבירה מסר פמיניסטי

City Football Group רוכשת את פאלרמו, הייניקן תומכת בשוויון מגדרי, השקעה בתשתיות דיגיטליות במנצ'סטר יונייטד, שוק הימורי הספורט רק תופח ומועדון הכדורגל ברצלונה בהתחייבות ארוכת שנים. זה השבוע שהיה

משפחת סיטי מתרחבת: רוכשת את מועדון הכדורגל האיטלקי פאלרמו
קבוצת הרכישה ובעלות City Football Group הידועה בעיקר בעקבות אחזקותיה במועדון הפרימיירליג מנצ'סטר סיטי מצרפת את המועדון מספר 11 של הקבוצה: מועדון הכדורגל האיטלקי פאלרמו. המועדון הסיציליאני ידע ימים מוצלחים יותר כשבעבר שיחק בליגה הבכירה באיטליה עם כוכבים כמו אדינסון קבאני, פאולו דיבאלה וכמובן ערן זהבי ורק העונה חוזר לשחק בליגה השנייה. ע"פ דיווחים, City Football Group רכשה 80% מהמועדון תמורת 11.2 מיליון ליש"ט.
האישה ה-12: הייניקן משיקה קמפיין חדש במהלך טורניר היורו
הייניקן, נותנת החסות הרשמית של טורניר היורו נשים 2022 שיצא לדרך בשבוע שעבר באנגליה, משיקה קמפיין שיווקי חדש עם טוויסט על מונח ששגור בפיו של כל אוהד כדורגל, The 12th Man (השחקן ה-12 לרוב בעברית) המתייחס לתמיכת הקהל בקבוצתו. מטרת הקמפיין, The 12th Woman, היא להעביר מסר של שוויון מגדרי. כחלק מהקמפיין ניתן לרכוש חולצות עם הסלוגן ו-100% מהמכירות יתרמו לארגון Women in Football היושב באנגליה ופועל לקידום נשים בתעשיית הכדורגל.
טרנספורמציה דיגיטלית במנצ'סטר יונייטד
חברת הטרנספורמציה והייעוץ הדיגיטלי DCX חוברת למנצ'סטר יונייטד בשותפות ארוכת שנים במהלכה תסייע למועדון לשדרג את התשתיות הדיגיטליות שלו ובכך לספק אינטראקציה משופרת לבסיס האוהדים הגלובלי של המועדון. החברה תנהל את האתר והאפליקציה הרשמית של המועדון, תבצע ניתוחי דאטה על שימוש בהם וביחידות עסקיות שונות, תפעל יחד עם עמותת המועדון לקדם חינוך בנושאים מדעיים וטכנולוגיים, תכין תחזית לאימוץ טכנולוגיות עתידיות ותזכה לזכויות שיווק באמצעות נוכחות הלוגו שלה על שרוול חולצת המשחק.
הימור משתלם? שוק הימורי הספורט צפוי להמשיך לצמוח
תעשיית הימורי הספורט לא מראה סימנים של האטה לצד המצב הכלכלי המתפתח בעולם. שווי שוק הימורי הספורט הוערך בכ-89.65 מיליארד דולר בשנת 2021 וצפוי לגדול לשווי של 99.20 מיליארד דולר עד לסוף השנה הנוכחית. סימן נוסף לכך ניתן לראות בעסקה האחרונה בין ליגת הכדורגל האמריקאית, ה-MLS וחברת IMG Arena המתמחה בהפצת נתוני ספורט ממשחקים חיים לגופי תקשורת והימורים. העסקה מוערכת בכ-270 מיליון דולר.
מכירת חיסול או מהפכה כלכלית? ברצלונה בעסקת זכויות שידור משמעותית
מועדון הכדורגל ברצלונה הודיע על מכירה של 10% מזכויות השידור של משחקי הליגה של הקבוצה ל-25 שנים הבאות לחברת ההשקעות Sixth Street בשווי של 267 מיליון יורו. העסקה עברה אישור של חברי המועדון.