סגור

ביקוש גבוה לכרטיסים למונדיאל: כ-1.5 מיליון אוהדים צפויים להגיע לקטאר

אחת החברות שמוכרת חבילות אירוח למונדיאל דיווחה כי קצב המכירות הנוכחי "גבוה משמעותית" מנפח המכירות שנרשם במהלך המונדיאל בברזיל ב-2014, שנחשב לטורניר עם מספר הצופים הגבוה ביותר ברבע המאה האחרונה

המכירה המוקדמת מצביעה על ביקוש גבוה לכרטיסים למונדיאל בקטאר, על אף הביקורת על שינוי המועד מחודשי הקיץ לנובמבר וחשש בנוגע לזמינות מקומות לינה. לפי ההערכות, בסביבות 1.5 מיליון אוהדים, שהם קצת יותר ממחצית אוכלוסיית קטאר, צפויים להגיע למדינת המפרץ הפרסי במהלך האירוע. בקטאר משווקים את הקרבה היחסית בין האצטדיונים כיתרון עבור האוהדים, שיוכלו אפילו לצפות ביותר ממשחק אחד ביום.


חברת MATCH Hospitality, שמוכרת חבילות אירוח הכוללות כרטיסים והטבות אחרות, דיווחה כי קצב המכירות הנוכחי "גבוה משמעותית" מנפח המכירות שנרשם במהלך המונדיאל בברזיל ב-2014, שנחשב לטורניר עם מספר הצופים הגבוה ביותר ברבע המאה האחרונה. "בהתחשב בהשפעת הקורונה בשנתיים האחרונות, אנשים מאוד נלהבים", מסר יו"ר החברה ג'יימי ביירום בריאיון לסוכנות הידיעות בלומברג. גם הוא התייחס למרחקים הקצרים יחסית בין האצטדיונים וכינה זאת "יתרון עצום".
1 צפייה בגלריה
איצטדיון לוסייל דוחה קטאר מונדיאל 2022
איצטדיון לוסייל דוחה קטאר מונדיאל 2022
אצטדיון לוסייל בדוחה יארח את משחק הגמר
(צילום: AFL Architects)
לחברה השוויצרית חוזה בלעדי עם פיפ"א למכירת חבילות כרטיסים ואירוח למונדיאל, כולל חבילות של מושבים יוקרתיים. לפי ההסכם, החברה מוכרת כ-15% מתוך 3 מיליון כרטיסים הזמינים לכל מונדיאל.
"הגורם העיקרי מאחורי הביקוש הוא הנבחרות. אנשים רוצים לעקוב אחר הנבחרת האהובה עליהן", הוסיף ביירום. "אפשר לדמיין את היתרון בכך שמגיעים לעיר מארחת אחת ומהמלון, מתחנה אחת, אפשר לנסוע אל ומהמשחקים בקלות יחסית". לדבריו, המכירות כעת מתקדמות לעומת המכירות לפני שמונה שנים בברזיל, אז מכרה החברה חבילות אירוח בשווי כולל של 670 מיליון דולר.
גם מפיפ"א נמסר כי הם חווים ביקוש גבוה במכירות הכלליות. מעל 800 אלף כרטיסים נמכרו בשלב הראשון של המכירה הכללית שהתקיים בין ינואר למרץ. שלב שני יצא לדרך החודש לאחר שייקבע לוח הזמנים של המשחקים בשלב הבתים.
אולם זרם המבקרים מעורר חשש שלא יהיו מספיק חדרי מלון ומושבים במטוסים לעמוד בביקוש. פורטל חדש שעלה מציע מספר מוגבל של מקומות לינה במחירים קבועים, בעוד עלות כרטיס טיסה במחלקת תיירים מלונדון לדוחא במהלך הטורניר מתחיל בסביבות 800 דולר. בשל החשש, בחברת MATCH Hospitality מציעים חדרי מלון גם בדובאי ובמוסקט. חבילות האירוח של החברה מאפשרות לאוהדים גם לשתות אלכוהול במהלך המשחקים, הטבה שאינה זמינה למי שרוכש כרטיסים דרך תהליך המכירה הכללי.