סגור
סטף קרי סטפן קרי 12.5.23
סטף קרי (צילום: EPA/ALLISON DINNER)

השבוע בעסקי הספורט
סטף קרי משיק מותג וויסקי ומכבי ת"א רוכשת בקבוקים חכמים

מחקר על שידורי ליגת האלופות לנשים מציג תמונה חיובית אך עם עתיד בסימן שאלה, סטף קרי מרחיב את הפורטפוליו העסקי שלו עם השקת מותג וויסקי, מכבי ת"א משתפת פעולה עם אימפקס - ועוד דברים שהתרחשו השבוע בעסקי הספורט

אם תשדרו את זה, יהיו צופים

אין ענף ספורט שיכול לצמוח בצורה משמעותית בלי שישדרו אותו בצורה נרחבת ונגישה. מחקר חדש של חברת קרוקס (Crux) ספורט מציג את ההשפעה החיובית של שידורי ליגת האלופות לנשים בחינם ביוטיוב של חברת DAZN. השידורים הגדילו את העניין בתחרות ב-57% בקרב אוהדי כדורגל, 80% טוענים שהשידורים הגבירו את המודעות שלהם לשחקניות שונות, 40% הביעו נכונות ללכת למשחק ו-18% טענו שהתפיסה שלהם לגבי כדורגל נשים השתנתה לחיוב.
גם המועדונים מרוויחים מהחשיפה הנרחבת: 77% מהם חוו עלייה בעניין מנותני חסות פוטנציאלים ו-54% מהמועדונים מדווחים על השפעה חיובית על הכנסות המועדון. מודל זכויות השידור של התחרות ביוטיוב ישתנה - חברת DAZN תשדר 42 משחקים בתשלום בפלטפורמה המופעלת על ידה, ויהיה מעניין לראות האם ההצלחה החינמית תתורגם להכנסות.

סטף קרי משיק מותג וויסקי

כוכב הגולדן סטייט ווריורס סטף קרי כבר לא יפתח שמפניות השנה לאחר שהודח ע"י לברון ג'יימס והלייקרס בפלייאוף ה-NBA מוקדם יותר החודש, ונראה שהוא מוצא נחמה בוויסקי במקום, עם השקת מותג חדש - Gentleman’s Cut.
שם המותג שואב השראה מהאומנות שכרוכה ביצירת וויסקי משובח וכן כמטאפורה לתנועות של קרי על הפרקט. קרי היה מעורב בכל שלבי הייצור והפיתוח, וכעת יתמקד בשיווקו. מאחורי המותג עומד מיזם משותף של חברת ההשקעות של קרי יחד עם יקב מפורסם בקליפורניה, ומתוכננת הפצה בינ"ל באמצעות קבוצת הדיוטי פרי של סין.

מכבי ת"א משתפת פעולה עם אימפקס

יתרונות יחסיים בספורט הם קריטיים להצלחה, וכיום בספורט מחפשים כל מקור בו ניתן להשיג יתרון שכזה. במועדון הכדורסל מכבי ת"א החליטו להתמקד במים ששותים השחקנים, או יותר נכון הרגלי הצריכה שלהם, ומשתפים פעולה עם חברת אימפקס (Impacx) הישראלית, המפתחת את water.io - בקבוק מים חכם. הבקבוק מכיל מידע פיזיולוגי על כל שחקן יחד עם נתונים נוספים ומייצר תוכנית שתייה מותאמת אישית.

אחרי האליפות: הבעלים של נאפולי נכנס בהנהלת הליגה

האליפות ההיסטורית של נאפולי העונה, לאחר 33 שנים שחונות, שלחה את העיר לטירוף שלא נגמר. בעונה שבה יובנטוס נענשת בהפחתת נקודות, העניינים רחוקים מלהיות שקטים בליגה הבכירה של ארץ המגף, וכעת הבעלים של נאפולי, אאורליו דה לורנטיס, מתמקד במודל זכויות השידור של הליגה וקורא לשינוי.
דה לורנטיס טוען שהנהלת הליגה צריכה לחתוך את גופי השידור המסורתיים מהשידורים. ולשדר ישירות לאוהדים באמצעות פלטפורמות סטרימינג שונות כמו אמזון פריים, אפל TV, נטפליקס ועוד. זאת, בכדי להילחם בתופעת השידורים הפיראטיים וברמת העניין הפוחתת בליגה. שווי זכויות השידור של הליגה איטלקית משתרכות מאחורי המיליארדים של הפרמיירליג, לה ליגה והבונדסליגה, מה שמשאיר את קבוצות הליגה עם כוח קניית שחקנים מופחת.

שדרת הספורט? הסטריפ של לאס וגאס משתנה

הסטריפ של לאס וגאס מפורסם בזכות בתי המלון הקזינו המפוארים הנמצאים לכל אורכו, אך עיר החטאים מתחילה למשוך מבנים מסוג חדש: אצטדיונים. קבוצת הבייסבול אוקלנד אייס נמצאת בתהליך רילוקשיין ללאס וגאס ולשם כך צריכה אצטדיון חדש. השבוע נחשפו התכניות להקמת אצטדיון בעל 30 אלף מקומות בשווי של מיליארד וחצי דולר על הסטריפ של לאס וגאס. תוסיפו לכך את העובדה שבנובמבר השנה הסטריפ יהפוך למסלול פורמולה 1 - ונראה שהשדרה המפורסמת בדרך להפוך לאחד מיעדי תיירות הספורט הגדולים בעולם.