סגור

השבוע שהיה בעסקי הספורט: לפרמיירליג יש חוקי בעלות חדשים ובטניס משלבים מחדש מתחרים מרוסיה

וגם: מנצ'סטר יונייטד מגיעה לשיאים שליליים חדשים, שיא קהל במגרשים בספורט נשים בארה"ב וסטף קרי מחזק את מערכת היחסים עם אנדר ארמור. זה השבוע שהיה בעסקי הספורט

פיפ"א חושפת שווי תשלומים לשחקנים בעוד שהאיצטדיונים מקטאר ללא שימוש
בפיפ"א הכסף תמיד מדבר ולכן בארגון כבר חושבים על התשלום שיצטרכו לשלם לשחקנים שישתתפו במונדיאל 2026. בסקיי ניוז חשפו שפיפ"א תשלם כ-300 מיליון ליש"ט להתאחדויות השונות עבור השחקנים שישתתפו בטורניר. המימון יסופק ע"י קרן שהקימה פיפ"א יחד עם איחוד המועדונים האירופאי. מדובר בעלייה של 70% משווי הקרן ששולמה לשחקנים במונדיאל 2022 בקטאר.
ואם כבר קטאר, חשיפה של "הגארדיאן" מציגה תמונת מצב שונה לגבי האצטדיונים שאירחו את המונדיאל לעומת זו שהובטחה כחלק ממורשת הטורניר. לפי לוח הזמנים של תוכנית המורשת לאצטדיונים, עד ל-25 ביוני כל החלקים הזמניים של המתקנים יפורקו ויועברו למדינות עולם שלישי. נכון להיום לא הייתה שום התקדמות והדדליין רק מתקרב.
מנצ'סטר יונייטד מציגה חובות שיא והפרמיירליג מקשיחה את תנאי הסף לבעלי קבוצות
לצד מה שנראה כמו התאוששות ספורטיבית במנצ'סטר יונייטד, המצב העסקי של המועדון מצביע על מצב מדאיג. המועדון פרסם דוחות כספיים לרבעון האחרון של 2022 ובהם התגלה חוב בשווי 969 מיליון ליש"ט. חלק מהחוב משויך ל-227 מיליון ליש"ט הקשורים לתשלומים עתידיים על העברות שחקנים. למועדון יתרת מזומנים של 31 מיליון ליש"ט אך עם חוב של כמעט מיליארד ליש"ט זוהי בהחלט סיבה לדאגה.
החוב הזה מדאיג את המועמדים לרכישת המועדון ממשפחת גלייזר שכן זהו חוב שיגולם בסכום המכירה וכנראה שלא הדבר היחיד שאמור להדאיג את הבעלים העתידיים של מנצ'סטר יונייטד או כל מועדון פרמיירליג אחר. הפרמיירליג פרסמה שהיא מקשיחה את תנאי הסף לבעלי קבוצות וכל אדם שנמצא אשם בהפרת זכויות אדם יהיה מנוע מלנהל או להחזיק בבעלות על מועדון. בנוסף הנהלת הליגה עדכנה את רשימת העבירות הפליליות שימנעו מאדם להחזיק בבעלות על מועדון ובהן, אלימות, שחיתות, מרמה, התחמקות ממיסים ופשעי שנאה.
שבוע אדיר לספורט נשים בארה"ב: שיאי קהל וצופים חדשים
לא עובר שבוע שבו אין דיווח על צמיחה בספורט נשים. בסופ"ש שעבר נפתחה עונת 2023 בליגת ה-NWSL (הליגה הבכירה לכדורגל נשים בארה"ב) ונרשם שיא קהל במגרשים למחזור הפתיחה של 90,000 צופים, גידול של 48% מהעונה קודמת. גם ספורט נשים במכללות מטריף את אמריקה ואירוע ה-March Madness תמיד מספק כותרות וגיבורות חדשות. קייטלין קלארק, הפוינט גארד של מכללת איווה היא השחקנית שכולם רוצים לראות והניצחון שלה ושל קבוצתה על לואיוויל משך 2.5 מיליון צופים, יותר מכל שידור של האן בי איי ב-ESPN העונה. במהלך המשחק קלארק הפכה לשחקנית הראשונה לרשום משחק של 40 נק' וטריפל דאבל של 12 אסיסטים ו-10 כדורים חוזרים.
ווימבלדון בעד והאולימפיאדה חלוקה: עתיד הספורטאים והספורטאיות מרוסיה
שני טורנירי ספורט בכירים ושתי גישות שונות לגבי השתתפות ספורטאים וספורטאיות מרוסיה. בוועד האולימפי הבינ"ל הגיעו להחלטות לאחר תקופת התייעצות ארוכה בת יותר מ-4 חודשים במהלכה הוסכם שספורטאים וספורטאיות עם דרכון רוסי או בלרוסי יורשו להתחרות כאתלטים עצמאיים ניטרליים, קבוצות של אתלטים עם אותם דרכונים לא יורשו להתחרות ואתלטים המביעים תמיכה במלחמה לא יורשו להתחרות גם כן. גם לקראת טורניר וימבלדון שייערך ביולי הקרב נאלצו לקבל החלטות בנושא ומארגני התחרות החליט לאפשר לטניסאים וטניסאיות מרוסיה ובלרוס להתחרות ובאופן דומה לאולימפיאדה יצטרכו להשתתף בצורה ניטרלית.
סטף קרי מחזק את הפורטפוליו העסקי שלו
חוץ מלצלוף שלשות סטף קרי הוא גם איש עסקים חד. בהודעה משותפת, סטף קרי וחברת אנדר ארמור הודיעו על הארכת ההתקשרות ביניהם לאורך טווח. לקרי מותג משלו מבית אנדר ארמור וכעת הוא ישמש כנשיא של המותג הזה. קרי ואנדר ארמור עובדים יחדיו משנת 2013 וכעת החברה רוצה להרוויח מתדמיות על מנת לחדור ולחזק קווים עסקיים כמו כדורסל, גולף, נשים נוער ועוד. בנוסף, קרי ישמש כיועץ רשמי לחברה ויזכה לתקציב מוגדל להשקת פרויקטים קהילתיים.