סגור

מנצ'סטר סיטי זכתה באליפות בזכות המורשת של יורגן קלופ

באופן דרמטי, ואולי אפילו טראגי מבחינת יורגן קלופ, אחד מהשחקנים שגידל כבש את שער האליפות על חשבון ליברפול שלו. זה חלק מהמורשת שלו. מה שהופך אותו למאמן הטוב בעולם

כשאילקאיי גונדואן הגיע לדורטמונד ב-2011, הוא התקשה לעמוד על הרגליים אחרי אימונים קשוחים במיוחד של יורגן קלופ. בנוסף, הוא גם סבל מחוסר התאמה לחדר ההלבשה ולארגון החדש שהגיע אליו מנירנברג. "היו לי בעיות התאמה" אמר בראיון. "הייתי בן 20 וששת החודשים הראשונים בדורטמונד פשוט היו קשוחים... אבל יורגן קלופ כל כך עזר לי. הוא התייחס לשחקנים כמו אבא. כמו חבר. הוא תמיד, אבל תמיד, נתן לי את הביטחון שאצליח. איתו ביליתי חמש שנים מאוד מוצלחות".
ב-Bring the Noise, ספר מופת על קלופ, גונדואן מסביר לעומק את הייחודיות של קלופ. "אני חייב להודות, בפעם הראשונה שראיתי אותו הוא היה כל כך גבוה וקצת מפחיד", אמר גונדואן. "אבל דיברנו - רק אני והוא - במשך חצי שעה וכל מה שרציתי מאז זה לשחק עבורו בדורטמונד. הוא פשוט מצליח לשבות אותך, לסחרר אותך, לגרום לך להרגיש באופוריה. אף פעם לא פגשתי מאמן כמוהו. הוא שאל אותי, מה המטרות שלי ועניתי 'אני רוצה להיות על המגרש כמה שיותר זמן' והוא ענה לי: 'פה אתה טועה! זה לא כמה זמן אתה על המגרש, זה מה אתה עושה על המגרש. אני יכול להבטיח לך שתשחק אבל אני מבטיח לך גם שתלמד ושתוכל למצות את הפוטנציאל שלך כשאתה על המגרש'. זו היתה הפעם הראשונה בכדורגל שהמאמן לא הבטיח לי את הכוכבים אבל היה איתי אמיתי ופתוח'".
באופן דרמטי, ואולי אפילו טראגי מבחינת קלופ, גונדואן ניצל את את הדקות שלו על המגרש אמש בצורה הטובה ביותר. מנצ'סטר סיטי היתה בפיגור 2-0 מול אסטון וילה אבל גונדואן המחליף כבש צמד - כולל שער האליפות על חשבון ליברפול של קלופ.

2 צפייה בגלריה
אילקאי גונדואן מנצ'סטר סיטי חוגג שער ניצחון על אסטון וילה
אילקאי גונדואן מנצ'סטר סיטי חוגג שער ניצחון על אסטון וילה
גונדואן חוגג אחרי כיבוש שער מול אסטון וילה אתמול
(צילום: AP)

אפשר להיות בטוחים שקלופ התנחם במעט מכך שגונדואן היה זה שכבש את השערים הגורליים. המטרה שלו באימון היא לא רק לנצח משחקים ולייצר שחקנים, אלא גם להשאיר מורשת של טוב לב, חמלה ואהבה בכל מקום שבו הוא נמצא. גונדואן, בהרבה מובנים, הוא תוצר של קלופ. חלק מהמורשת המופלאה שלו. "בספורט הניצחון הוא הכול, אבל את החיים אנחנו שופטים בסופם", אמר קלופ עצמו בפודקאסט "Men In Blazers". "כשתעמוד בשערי העולם הבא, אף אחד לא ישאל 'ניצחת במשהו או לא?', זה יהיה מוזר. השאלה היא אם ניסית לעשות הכול כדי לשפר את המקום שהיית בו, את הבית שגרת בו. שיפרת את מצב הרוח בו? את האהבה? זה מה שאני מנסה לעשות, מדי יום. אולי לא ניצחתי הרבה בחיים שלי, אבל כשניצחתי זו היתה הרגשה נהדרת. תמיד בדרך הנכונה. אתה צריך להיות סבלני, לעבוד קשה יותר מאחרים ולעשות זאת למשך זמן, ואז יש לך הזדמנות".
בעיני, כיום, המנהיג הגדול ביותר בספורט העולמי הוא יורגן קלופ. וזה למרות "הכישלונות" שלו בניסיונות לזכות בליגה. ואולי בזכותן. רק פעמיים בהיסטוריה של הפרמיירליג קבוצות הגיעו ל-90+ נק' ולא זכו באליפות. פעמיים זו היתה ליברפול של קלופ נגד מנצ'סטר סיטי של פפ. רק שלוש פעמים קבוצות הפסידו פעמיים או פחות בעונה ולא זכו באליפות. פעמיים זו היתה ליברפול של קלופ.

2 צפייה בגלריה
מאמן ליברפול יורגן קלופ
מאמן ליברפול יורגן קלופ
יורגן קלופ. המנהיג הגדול ביותר בספורט העולמי
(צילום: AP)

קלופ רושם מספרים היסטוריים עם ליברפול, אבל לצערו הוא מתמודד מול מפלצת. קבוצה שמוזרמים אליה מאות מיליוני ליש"ט מנסיכות נפט, קבוצה שמרמה את תקנות הפייר פליי הפיננסי, קבוצה שיכולה להביא 99.99% מהשחקנים בעולם - ולעיתים קרובות עושה זאת - ויש לה את המאמן הטוב בעולם (סטטיסטית). קלופ מתמודד מול זה באומץ, בחינניות, מבלי לאבד את האנושיות שלו.
הקבוצה שלו משחקת כדורגל אדיר ומנצח. הם משחקים כקבוצה. הם ממצים את הפוטנציאל שלהם. קלופ עשה את שלו. נותן את כל מה שהוא יכול. לצערו, ואולי לצערו של הכדורגל כולו, זה פשוט לא מספיק.