סגור
מנצ'סטר סיטי אלופת אירופה
מנצ'סטר סיטי אלופת אירופה (צילום: Michael Steele/Getty Images)

קבוצה היסטורית: מנצ'סטר סיטי זכתה בליגת האלופות

התכולים גברו 0:1 על אינטר משער של רודרי (68) בגמר הגדול באיסטנבול והניפו את הגביע עם האוזניים הגדולות בפעם הראשונה בהיסטוריה. סגירת מעגל לפפ, שחגג זכייה בצ'מפיונס לראשונה מאז 2011 והשלים עם הסיטיזנס טרבל בלתי נשכח - השני בלבד של קבוצה אנגלית

אם למישהו היה ספק, מנצ'סטר סיטי היא אלופת אירופה החדשה! החבורה של פפ גווארדיולה גברה הערב (שבת) 0:1 על אינטר בגמר הגדול באיסטנבול והניפה את הגביע עם האוזניים הגדולות בפעם הראשונה בהיסטוריה.
סיטי השלימה עונה חלומית וחד פעמית מבחינתה: היא זכתה באליפות הפרמייר-ליג, בגביע האנגלי וכעת גם בליגת האלופות כדי לחגוג טרבל בלתי נשכח - השני בסך הכול של קבוצה אנגלית והראשון מאז מנצ'סטר יונייטד ב-1999.
עבור האיש על הקווים של הסיטיזנס מדובר בסגירת מעגל מיוחדת. מאז הגיע פפ לאצטדיון איתיחאד ב-2016 הוא בנה שם מכונה משומנת להפליא שזכתה בכל מה שזז באנגליה, אך כשלה פעם אחר פעם בליגת האלופות. כעת, גווארדיולה יכול להתהדר בגביע ליגת אלופות שלישי שלו בקריירה (אחרי שני התארים עם ברצלונה ב-2009 ו-2011) והראשון שלו כמנג'ר מנצ'סטר סיטי. על הדרך, גם הפך למאמן הראשון אי פעם שזוכה בשני טרבלים.
הקמפיין של סיטי בליגת האלופות היה גם כן מרשים למדי. היא כבשה 32 שערים, 18 מתוכם רק בשלבי הנוקאאוט, וספגה חמישה בלבד. היא הציגה גם מכונת שערים בדמות ארלינג הולאנד, שהרשית 12 פעמים במפעל והיה לבורג המרכזי של הקבוצה. דווקא רודרי היה זה שכבש את השער הכי חשוב של העונה (68) בגמר, שיש לציין, היה די חלש. ועדיין, בגמר הזה נקבע כי סיטי סוף כל סוף יכולה להתהדר בתואר אלופת אירופה.
מהלך המשחק
דקה 6': הזדמנות ממשית ראשונה במשחק. סילבה לא ספר את דימארקו בצד ימין, התקדם לרחבה ובעט כדור מסוכן, שיצא החוצה.
14': הפעם אינטר הייתה קרובה לכיבוש: דימארקו הגביה משמאל, בארלה ניסה להכניס מהאוויר לתוך הרחבה, אך הוא נבלם לקרן על ידי אקה.
28': דה בריינה הכניס כדור עומק נהדר להולאנד, שבעט מזווית קשה לגופו של אונאנה.
30': דה בריינה השתחרר מהשמירה ובעט למרכז השער. הדרמה הגדולה החלה לאחר הבעיטה: הבלגי ישב על הדשא לאחר ובסיטי נזכרו בגמר 2021, אז נפגע בהתנגשות עם רודיגר ונאלץ לצאת. והנה, גם הפעם זה קרה. כעבור שש דקות הוא סיים את המשחק והוחלף על-ידי פודן.
45': אקאנג'י ניסה את מזלו מ-30 מטר, הכדור חלף מעל המשקוף.
59': טעות קשה בהגנת סיטי כמעט ועלתה לה בשער חובה. אקאנג'י ויתר משום מה על כדור שהוחזר אליו, לאוטרו מרטינס אמר תודה והיה חייב למסור ללוקאקו, אבל העדיף לבעוט ונעצר על ידי אדרסון.
68': שער! 0:1 למנצ'סטר סיטי. אקאנג'י הכניס כדור עומק לסילבה, הפורטוגלי העביר רוחב, שספק נגע באחד משחקני ההגנה של אינטר. המהלך נמשך והכדור הגיע לרודרי שבעט מתוך הרחבה פנימה.
71': עוד טעות קשה בהגנת סיטי. הפעם דימארקו המשיך בראש מעל אדרסון והכדור פגע במשקוף. הכדור חזק לדימארקו, שנגח שוב, אבל דווקא לוקאקו הציל שער בטוח.
89': לוקאקו נגח מחמישה מטרים וכבר חשב שהוא משווה את התוצאה, אבל אדרסון הציל שער בטוח.
90+6': דימארקו הגביה כדור קרן, גוסנס נגח ואדרסון פעם נוספת היה הגיבור של סיטי.

הרכבים
מנצ'סטר סיטי: אדרסון; ניית'ן אקה, רובן דיאש, מנואל אקאנג'י; ג'ון סטונס (קייל ווקר, 82), רודרי, ברנרדו סילבה, אילקאי גונדואן, קווין דה בריינה (פיל פודן, 36), ג'ק גריליש; ארלינג הולאנד.
אינטר: אנדרה אונאנה; מתאו דרמיאן (דנילו ד'אמברוזיו, 84), פרנצ’סקו אצ'רבי, אלסנדרו בסטוני (רובן גוסנס, 76); דנזל דומפריס (ראול בלאנובה, 76), ניקולו בארלה, מרסלו ברוזוביץ', הקאן צ’להאנולו (הנריק מחיטריאן, 84), פדריקו דימארקו; לאוטרו מרטינס, אדין דז'קו (רומלו לוקאקו, 57).