$
ספורט עולמי

8 דברים שלמדתי כאנליסט בכיר של ה-NFL

מדען הדאטה אלון קרמר, בוגר הרווארד, הצליח להתברג כמנהל בכיר בניתוח הדאטה של ליגת הפוטבול האמריקאית. כדי להגיע לשם הוא היה צריך לגייס הרבה נחישות ולהתחיל שוב מלמטה

אוריאל דסקל 08:1430.11.20

אלון קרמר הוא מדען דאטה, בוגר הטכניון והארוורד, והישראלי הבכיר ביותר בליגת הספורט העשירה בעולם, ה־NFL. תפקידו הוא מנהל בכיר בניתוח הדאטה של ליגת הפוטבול של ארה"ב (Senior Manager, League Wide Data Analytics). אלו הדברים שלמד בקריירה שלו, בהתחלה בעולם ההימורים על ספורט של לאס וגאס ואחר כך ב־NFL.

 

1. זה בכלל לא קל להתחיל קשר עם ה־NFL

 

"אני מאוד אוהב ספורט. הייתי מהנדס תוכנה באינטל ושמתי לב שבכל רגע פנוי אני מתעסק בספורט. בלי קשר, היה לי את המזל להתקבל להארוורד. זה היה בוסט אדיר לביטחון העצמי. אבל גם אז חשבתי: אולי מכאן יהיה לי קל יותר להיכנס לספורט.

 

 

שחקן בליגת הפוטבול האמריקאית שחקן בליגת הפוטבול האמריקאית צילום: גטי אימג'ס

 

"התחלתי לחפש בוגרים של הארוורד בספורט ויצרתי איתם קשר כדי להשיג ראיון, התמחות, משהו. ככה, הגעתי למשפחת קראפט שהם הבעלים של ניו אינגלנד פטריוטס (NFL) ושל ניו אנלנגד רבולשן, קבוצת כדורגל. הצלחתי להשיג התמחות קיץ בניו אינגלנד רבולשן. עבדתי ישירות תחת הנשיא של הקבוצה. זה הקיץ הכי טוב שהיה לי. זו היתה החשיפה הראשונה לספורט והחלטתי: כן, זה מה שאני רוצה לעשות!

 

"ואז יצרתי קשר עם בוגר הארוורד אחר, מארק טייטום, הסגן קומישינר של ה־NBA. נסעתי למשרדי הליגה במנהטן ונפגשנו ודיברנו. אחר כך הצלחתי לייצר קשר עם עם קיקי ואנדוויי - כוכב NBA לשעבר שכיום עובד כמנהל תפעול בכיר ב־NBA. הוא אמר לי: 'הגעת להארווארד , אתה בטוח חכם אבל אין לך ניסיון בספורט. תתחיל תתחיל לצבור ניסיון בתעשיות שהן ליד הספורט. וזה מה שעשיתי. מצאתי עבודה ברשת הקזינואים והמלונות, סיזר. התחלתי עם הופעות בלאס וגאס - סלין דיון, אלטון ג'ון, ג'יי לו. ניתוח של מכירת כרטיסים. מודלים של תמחור - ואז עברתי להימורי ספורט. וכל הזמן הזה הייתי עם עין אחת פקוחה איזה משרות יש בספורט.

 

"לפני שנתיים בערך ה־NFL התחילו מאוד להשקיע בפיתוח הדאטה אנליטיקס, הגשתי מועמדות והליך הקבלה היה רציני. ארבעה ראיונות טלפוניים ואחריהם פרויקט - הרבה דאטה עם משימה כלשהי. זה לוקח לך שבוע מהחיים.

 

"בסוף אתה מגיע לסיבוב הראשון של הראיונות פנים אל פנים. ואז גם מתחילים להתייחס אלייך בצורה אחרת: מטיסים אותך, משכנים אותך במלון, אתה נפגש עם כל הבכירים וכו'. רואים איך אתה עובד. בסוף קיבלתי את התפקיד. זה תהליך שהוא סוג של מרתון עבורי. מהיום הראשון שלי בהארוורד לפני 6 שנים, זו המטרה שלי. הדרך ארוכה. תמיד חשבתי שצריך סבלנות ובסוף אגיע. וכך היה".

 

2. כמה אוהדים יכולים להיכנס בתקופת קורונה

 

"בתפקידי אני תומך ב־32 הקבוצות בליגה בתפקיד נוגעים בכל מיני תחומים החל מאוהדים, ספונסרים, חסויות, מדיה, רייטינג וכו'. ואנחנו בקבוצה הדי מצומצמת של מנתחים, 12 אנשים, עושים את כל ניתוחי המידע כדי לתמוך בקבלת החלטות יותר נבונה בליגה.

 

"פרויקט אחד שעשיתי, למשל, הוא איך למצוא את המספר האופטימלי של אוהדים לאצטדיון בזמן הקורונה וזאת כדי למקסם רווחים ולשמור על הבריאות של כולם. עוד פרויקט שאני עושה הוא עבור הספונסרים. למשל, איך אנחנו יכולים לזהות זמן מסך וחשיפה שכל ספונסר מקבל בטלוויזיה וברשת ולייצר איתו שיתוף פעולה יעיל יותר מבחינת דאטה. ל־NFL יש נתונים על עשרות אלפי עד מיליוני אוהדים ואנחנו מנסים להבין מה האוהדים צריכים כדי לתת להם חוויה צרכנית טובה יותר".

 

 

אלון קרמר אלון קרמר

 

3. בדרך לצמיחה צריך לנתח את סוגי האוהדים

 

"אנחנו עובדים תחת האחראי על האסטרטגיה והצמיחה של הליגה, כריסטופר האלפין. התפקיד שלנו הוא להביא את כל הקבוצות ליישור קו מסוים בכל הקשור לשימוש בדאטה בשיווק, מכירת כרטיסים, מחירים, נושא הצפייה והרייטינג, מרצ'נדייז - כל האינטראקציה עם הליגה. יש אוהדים שאוהבים ללכת למשחקים, יש שאוהבים לראות את הליגה רק בטלוויזיה, יש כאלו שאוהבים את משחקי הפנטזי. אוהד אחד חכם יותר, אחד גיימר,

"אנחנו מנסים לנתח כל סוג אוהד עם הדאטה הפנימי והחיצוני שיש לנו, למשל עם נילסן שמודד את הרייטינג, כדי להבין טוב יותר את הצרכנים. זה חלק מאסטרטגיית הצמיחה של הליגה. אנחנו מנסים לייצר אלגוריתם לאופטימיזציה של הרייטינג ושל חוויית הצופה".

 

4. עובדים מרחוק כי עכשיו זה מה יש

 

"הצטרפתי לליגה לפני יותר מחצי שנה אבל לא הייתי במשרד אפילו יום אחד. אני עובד מהבית. יש צוות של אנליסטים ואני מנהל את העבודה שלהם אבל לפעמים, אם צריך, אכתוב קוד בעצמי. בגדול, אנחנו תמיד חושבים מה הדבר הכי חשוב לעסוק בו. אם זה להכין מצגת לספונסר או לעבוד על קידום וחשיפה של ספונסר אחר".

 

5. הבית תמיד מנצח. צריך לעשות את זה בחוכמה

 

"בלאס וגאס הייתי אחראי ניתוח הדאטה של הימורי הספורט של סיזר - רשת של 40 בתי קזינו ומלונות. יצרתי שם אלגוריתם שלומד לזהות את המהמרים המומחים. יש לכך חשיבות גדולה כי המומחים לרוב מנצחים את הקזינו ואם לא שמים לב הם יקחו יותר מדי כסף. אם הצלחת לזהות מומחה ב־MLB אז יש אלגוריתם שדואג לכך שברגע שהוא שם הימור, אוטומטית היחס למהמרים הבאים ישתנה. כלומר הוא יקבל את הכסף שלו אבל אחרים לא".

 

6. הקרבה אישית הכרחית כדי להגיע למטרה

 

"אני עובר מעיר לעיר ולא תמיד יודע באיזה חוף אהיה. ככה חייתי. הייתי מאוד מושקע בנתיב הקריירה וזה בא על חשבון מערכת יחסים וחיים אישיים. לכן גם היה לי חשוב מאוד לעבור למטרופולין גדולה שיש בה לא מעט יהודים וישראלים. מסיזר התפטרתי במרץ. סיכמתי על עזיבת הדירה בווגאס, כבר מכרתי את האוטו. הייתי יומיים מטיסה לניו יורק, הכל על ארגזים, ואז התקשרו אליי ואמרו לי 'הקורונה כאן, כולם בורחים מניו יורק. אל תגיע'. שלחו לי את הלפטופ לווגאס והתחלתי לעבוד משם כמה חודשים. הייתי אופטימי, חשבתי שייגמר במהרה אבל עוד היה לי זמן לחזור לישראל ולעבוד משם ב־NFL לפני שהייתי במשרדים של NFL".

 

 צילום: גטי אימג'ס

 

7. הדבר הגדול הבא הוא הימורים בלייב

 

"הימורים בלייב והימורים תוך כדי צפייה במשחקים — זה הדבר הגדול הבא. ולא רק - גם טריוויה וכל משהו שמסייע לליגות, לקבוצות ולספונסרים להכיר את הקהל. מנסים לראות איך הופכים את האוהדים ליותר פעילים - מה שיסייע לאסוף עליהם דאטה כדי לדעת מה למכור להם. וזה יקרה גם באצטדיונים עצמם כי חוויית הצפייה בטלוויזיה 4K, מהבית זה משהו שאתה חייב להתחרות מולו. הקבוצות בליגה הבינו זאת והאצטדיונים החדשים בלוס אנג'לס ובלאס וגאס כבר לא ענקיים. הם הרבה יותר מותאמים להענקת חוויה לאוהד".

 

8. אני מרגיש את ההשפעה. לכן חלמתי להיות כאן

 

"יש הרבה רגעים בעבודה של לצבוט את עצמי. אני אלון קרמר הילד מחיפה, אותי ה־NFL היה צריך כדי לדעת איך להכניס את האוהדים למגרשים העונה?! האמת, זה מדליק. אני אומר, וואו על איזה דברים אני עובד. אני לא מוצא את התרופה לסרטן אבל בתור אוהד ספורט שחי את המשחק, אני יודע שעזרתי לשמח עשרות אלפי אוהדים שזכו להיות במגרש. אני מאוד יכול להזדהות איתם ואני מרגיש את ההשפעה. זה החלום. לכן שאפתי להגיע לכאן".

 

x