שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חסויות וזכויות שידור

מייקל ג'ורדן - עדיין מותג העל הגדול מכולם בכדורסל

לפי בדיקה של פורבס ההכנסות של מותג ג'ורדן ששייך למייקל ג'ורדן ונייקי עמדו על 3.14 מיליארד דולר בשנה שבין מאי 2018 למאי 2019. מייקל ג'ורדן הכניס מהמותג כ-130 מיליון דולר - פי 4 יותר מאשר השני ברשימת המכניסים הגדולים ממותג הנעליים שלהם

שירות כלכליסט 13:1309.09.19

מייקל ג'ורדן לא שיחק ב-NBA כמעט שני עשורים אבל הוא עדיין "הגדול בכל הזמנים" ששיחק על מגרש כדורסל ובכל הקשור למכירות נעליים - אף אחד לא מוכר יותר ממנו.

 

 

 

 

מותג ג'ורדן. מכניס פי 4 יותר מהשני ברשימה מותג ג'ורדן. מכניס פי 4 יותר מהשני ברשימה צילום: איי אף פי

 

לפי בדיקה של פורבס ההכנסות של מותג ג'ורדן ששייך למייקל ג'ורדן ונייקי עמדו על 3.14 מיליארד דולר בשנה שבין מאי 2018 למאי 2019. מייקל ג'ורדן הכניס מהמותג כ-130 מיליון דולר - פי 4 יותר מאשר השני ברשימת המכניסים הגדולים ממותג הנעליים שלהם. השני, אם תהיתם, הוא לברון ג'יימס, שהכניס 32 מיליון דולר בשנה האחרונה מהנעליים של נייקי שעל שמו. ג'ורדן, יותר מ-16 שנים לאחר ששיחק בפעם האחרונה ב-NBA, מוכר יותר נעליים וציוד על שמו מאשר כל שחקני ה-NBA ביחד.

 

מותג ג'ורדן התרחב גם לכדורגל - מעניק חסות לפריז סן ז'רמן - וכיום נחשב ל"מותג סגנון חיים" יותר מאשר מותג כדורסל. הערכות הן שהפוטנציאל שלו הוא גדול יותר מ-3 מיליארד דולר. ככל הנראה זאיון וויליאמסון, הרוקי של ניו אורלינס פליקנס, יסייע במכירות נעליים של המותג - וזאת לאחר שהוא חתם על חוזה חסות עם האייר ג'ורדן. וויליאמסון הוא אחד מהספורטאים הפופולריים ביותר בארה"ב - וזאת למרות שלא שיחק ולו דקה של כדורסל מקצועי ב-NBA. הוא יצטרף לתיק חסויות של מותג ג'ורדן שכולל כמעט שליש מכל שחקני ה-NBA.

 

על פי הערכות, זאיון יקבל כ-13 מיליון דולר בשנה מנייקי (הכנסות של כ-40 מיליארד דולר) - מה שיהפוך אותו לבעלים של אחד מחוזי החסות הגדולים ב-NBA. ואגב, ג'ורדן הרוויח 90 מיליון דולר בלבד מחסויות לאורך הקריירה שלו בת 15 השנים שלו בשיקגו בולס ובוושינגטון וויזארדס.

 

סין - שמייצגת 40% מהצמיחה של נייקי בשנה האחרונה (שוק נעליים של 7 מיליארד דולר) - היא שחקנית ראשית במלחמות הנעליים של כוכבי ה-NBA לפי פורבס.

 

ישנם 14 שחקנים שמרוויחים 9 מיליון דולר או יותר בשנה מהסכם חסות עם מותג נעליים לפי פורבס - שניים מהם נועלים מותגים סינים. רובם חתומים על חוזים גדולים הרבה בזכות הפופולריות שלהם בסין.

 

קליי תומפסון, שמותג הנעליים שלו הוא סיני (Anta), מרוויח 9 מיליון דולר מהחסות שלו עם המותג. הוא הנציג הבולט של מותג ספורטיבי סיני בליגת הכדורסל הטובה בעולם. ולא נראה שמלחמת הסחר בין ממשל טראמפ לסין משפיעה עליו.

 

9 מ-14 שחקנים תחת חוזה עם נייקי, ששולטת ב-86% משוק הכדורסל האמריקאי. אנדר ארמור (6.9%) ואדידס (5.5%) מנסות להילחם בדומיננטיות של החברה מאורגון עם כוכבי כדורסל גדולים בעוד ש-Anta ולי-נינג הסיניות מסתפקות בשאריות.

 

דמיאן לילארד (אדידס) ויאניס אדטוקומבו (נייקי) מרוויחים, כל אחד, 10 מיליון דולר מהסכם החסות שלהם. יאניס נהנה משדרוג רציני ב-2017 כאשר חתם על חוזה חדש. החוזה הקודם עמד על כ-20 אלף דולר בשנה. דריק רוז, שחתום על חוזה ל-13 שנים מ-2012, מרוויח 11 מיליון דולר בשנה מאדידס. רוז סבל מפציעות רבות במדי שיקגו בולס ומאז לא חזר לגדולתו שמשכה אליו את אדידס. קיירי אירווינג, הוא אחד מהשחקנים הפופולריים ביותר בקרב צעירים והוא מרוויח בזכות זאת 11 מיליון דולר בשנה מנייקי, שמעצבת עבורו גם נעליים עם דמויות ספונג'בוב. ראסל ווסטברוק, כדורסלן בכיר נוסף שמקבל חסות מאייר ג'ורדן, זוכה להסכם חסות לבוש של 12 מיליון דולר. דוויין ווייד, שפרש הקיץ, מקבל 12 מיליון דולר בשנה מלי-נינג. ווייד חתום על הסכם לכל החיים עם החברה הסינית. ג'יימס הארדן הוא הנציג הבכיר של אדידס עם הסכם בשוו 14 מיליון דולר בשנה וקובי בראיינט הוא נציג בכיר נוסף של הגווארדיה הוותיקה שכבר עזבה את הליגה. בראיינט מקבל 16 מיליון דולר בשנה מנייקי - הרבה בזכות שהוא עדיין השחקן הפופולרי בכל הזמנים בסין.

 

סטף קרי, הפרזנטור הבכיר ביותר של חברת נעליים שאינה נייקי, מקבל 20 מיליון דולר מהחברה של קווין פלאנק. קווין דוראנט, שעזב את קרי והצטרף לחברו קיירי אירווינג בברוקלין, הוא השחקן הפעיל השני הכי מרוויח מהסכם חסות הנעלה. דוראנט מקבל מנייקי 26 מיליון דולר בשנה ולפי ריץ' קליימן, נציגו, הוא מרוויח יותר כסף לנייקי בסין מאשר בצפון אמריקה. לברון, כאמור, מרוויח 32 מיליון דולר בשנה מנייקי וחתום על חוזה לכל החיים עם החברה בשווי 1 מיליארד דולר לפחות. הסכם החסות הראשון שלו היה לשבע שנים בשווי 90 מיליון דולר.

 

לפי מחקר של HTF Market Intelligence Consulting Pvt שוק ציוד הכדורסל צפוי לצמוח עד 2025 בעיקר בזכות דחיפה שיווקית של הענף על ידי כוכבי ה-NBA, מהספורטאים המוכרים ביותר בעולם. הערכות הן שחברות כגון פומה ישקיעו כסף רב בחדירה לשוק הכדורסל האמריקאי. פומה, אגב, כבר הגישה הצעה גבוהה לוויליאמסון, שבחר, כאמור, בנייקי. מהעונה שעברה פומה חתמה על הסכמי חסות עם RJ בארט, הרוקי המעניין של ניו יורק ניקס, מרווין באגלי מסקרמנטו קינגס וגם וינס קארטר הוותיק.

 

רק לשם השוואה, ליאו מסי הרוויח ב-2019 סכום של כ-35 מיליון דולר מכל החסויות שלו, שהמרכזית ביניהן היא עם אדידס. כריסטיאנו רונלדו הרוויח סכום של כ-44 מיליון דולר מהחסויות האישיות שלו כאשר החסות המרכזית היא עם נייקי. ניימאר מקבל כ-30 מיליון דולר בשנה מחסויות אישיות וחוזה חסות ההנעלה שלו הוא עם אייר ג'ורדן. מלבדם, אף כדורגלן לא מרוויח יותר מ-9 מיליון דולר בחסויות, כאשר רוב הכדורגלנים מרוויחים מחסויות אישיות פחות מ-4 מיליון דולר בשנה. כדורסלנים - כך נראה - מנצלים את אופי הספורט האינטימי (מגרש קטן, מעט שחקנים במגרש) כדי להפוך את עצמם למותגים בפני עצמם. רבים מהם משתפים פעולה עם חברות נעליים מגיל 14 ואפילו פחות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x