• תפריט
רכישות

תוכנית השיווק של פריז סן ז'רמן עוברת דרך מטבעות וירטואלים ואייר ג'ורדן

המועדון הפריזאי הפך השבוע למועדון הכדורגל הראשון בעולם שמשיק מטבע וירטואלי משלו. השקת המטבע מתבצעת בשיתוף פעולה עם חברת Socios, המספקת פלטפורמה למכירת מטבעות דיגיטליים לאוהדים. מדובר בהמשך של תוכנית שיווק יומרנית של המועדון בבעלות קטאר

רועי עמיקם, פריז 14:5516.09.18

פריז סן ז'רמן מנסה למנף את ההצלחה שלה על המגרש כדי להעצים את המותג שלה. השבוע המועדון הפריזאי נהפך למועדון הכדורגל הראשון בעולם שמשיק מטבע וירטואלי משלו.

 

השקת המטבע מתבצעת בשיתוף פעולה עם חברת Socios, המספקת פלטפורמה למכירת מטבעות דיגיטליים לאוהדים.  

 

 

 

השבוע המועדון הפריזאי נהפך למועדון הכדורגל הראשון בעולם שמשיק מטבע וירטואלי משלו. השבוע המועדון הפריזאי נהפך למועדון הכדורגל הראשון בעולם שמשיק מטבע וירטואלי משלו. צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן
 

בעלי המטבע יהיו זכאים לקבל גישה אל מאחורי הקלעים של המועדון, כדוגמת בעלי מניות, רכישה של פרטי פרנצ'ייז בלעדיים, אירועים נוספים והטבות ייחודיות רק לבעלי המטבע. השימוש בטכנולוגיה אמור להעצים את הזיקה, תחושת השייכות ומעורבות האוהדים במועדון. בפריז מאמינים שהשקת המטבע הוירטואלי תעזור למועדון לבסס את עצמו כעסק כלכלי וליצור ערוץ מניב רווחים נוסף, בנוסף לשאר ערוצי הרווח הקלאסיים של קבוצות הכדורגל. כחלק מהעסקה, חברת Socios תהנה מחשיפה דיגיטלית גדולה ותוכל לשווק את עצמה באצטדיון הביתי.

 

מארק ארמסטרונג, מנהל השותפויות של פ.ס.ז' ומי שהיה ראש הפעילות המסחרית של התאחדות הכדורגל האנגלית במשך עשר שנים אמר: "המועדון תמיד שואף להיות בחוד החנית של החדשנות והוא נחוש למנף את ההזדמנויות שהמטבע הדיגיטלי יכול לספק. למהפכה הטכנולוגית יש השפעה גדולה על האסטרטגיה העסקית של המועדון ועל האופן בו האוהדים יכולים להיות מעורבים בו".

 

אלכסנדר דרייפוס, מקים ומנכ''ל Socios הוסיף: "אני נרגש לחתום עם פ.ס.ז' כמועדון הראשון אשר ייצור מהפכה אסטרטגית בדרך שבה אוהדים מעורבים במועדון שלהם. מעבר לתפקיד הבכיר שיש למועדון הפריזאי בכדורגל העולמי, המועדון הוא חלוץ גם בתחום הטכנולוגיה והשותפות החדשה הזאת ממחישה זאת היטב''.

 

השקת המטבע היא חלק בתוכנית נרחבת של פריז סן ז'רמן. בעקבות מסע המשחקים בסין, הקבוצה היא אחת מהקבוצות הראשונות שפתחו עמוד רשמי ב''וויבו'', הרשת החברתית המובילה בסין, עם למעלה מ-990 מיליון משתמשים פעילים. מאז פתיחתו ביולי, העמוד של פ.ס.ז' צבר מעל 1.4 מיליון עוקבים. לאור זאת, מנהל המדיה הדיגיטלית של פ.ס.ז' הכתיר את מסע המשחקים באסיה כהצלחה: ''ידענו, כי על מנת להגדיל רווחים מהמסע נזדקק לקמפיין שיווקי גדול. הרשת החברתית סיפקה לנו הזדמנות ענקית לשתף במסע את האוהדים שלנו באסיה ובנוסף לצבור אוהדים חדשים''.

 

חלק נוסף בקמפיין השיווקי היה של קבוצת הנשים של המועדון, שצירפה לשורותיה את כוכבת הכדורגל הסינית, השחקנית וונג שאונג. שאונג הופיעה עד היום ב-80 הופעות עבור הנבחרת של סין וכבשה לזכותה 19 שערים.

 

צעד נוסף אל עבר יצירת עסק גלובלי הוא השקת חנות הפרנצ'ייז הראשונה ביפן. פתיחת החנות מקדמת את האסטרטגיה של פ.ס.ז' ליצור רשת חנויות גלובלית. בשנה האחרונה המועדון פתח סניף נוסף בדובאי, שקודם גם הוא במסע משחקי ראווה. החנות ביפן תמכור, בין היתר, קולקציה בלעדית שעוצבה בשיתוף עם המעצב היפני Hirofumi Kiyonaga.

 

בחנות תימכר גם הקולקציה החדשה עם המותג "ג'ורדן".

 

 

מותג ג'ורדן משולב בסמל של פריז ז'רמן מותג ג'ורדן משולב בסמל של פריז ז'רמן צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן

 

קולקציה זו תציע קו של מעל ל- 90 מוצרי לייף-סטייל ובגדי ספורט. זאת הפעם הראשונה שהמותג ''ג'ורדן'' יוצא מגבולות עולם הכדורסל ופורץ לענפים נוספים. מייקל ג'ורדן, בעל המותג, אמר: ''למועדון הכדורגל פ.ס.ז' ולמותג 'ג'ורדן' יש עמדה ברורה בנושא של ספורט וסטייל ולכן השותפות החדשה עם המועדון הפריזאי היא טבעית''.

 

העבודה על הקולקציה החדשה ארכה מעל לשנה והיא תקודם בעזרת שחקני הבית של המועדון. כחלק מהקולקציה עוצבו מדי התלבושת השלישית של הקבוצה בליגה המקומית, כמו גם מדי החוץ של הקבוצה שישמשו במסגרת משחקי החוץ בליגת האלופות.

 

ניימאר, השחקן היקר בכל הזמנים (222 מיליון יורו), גם כן קשור בחוזה למותג ג'ורדן.

 

הקולקציה היא חלק מהתוכנית הכלכלית של המועדון המצפה לרווחים של למעלה מ-100 מיליון יורו בשנה.

 

מגזין פורבס מצא כי בעונת 2016-2017 39% מסך ההכנסות בעשר הקבוצות המובילות בעולם מבחינה עסקית, קשורים להכנסות מסחריות , ולא זכויות שידור או אירוח משחקים. שוק החסויות בעשרת הקבוצות הללו מגלגל כ-1.15 מיליארד יורו. פ.ס.ז' ממוקמת במקום השישי ומכניסה כ-85 מיליון יורו באמצעות נותני חסות ומפרסמים נוספים על החולצה ובאיצטדיון.

 

מנהל הפעילות העסקית של המועדון מספר: ''בשנת 2011 נשיא המועדון, נאסר אל חאליפי יצר תוכנית להפוך את פ.ס.ז' למותג ספורט בינלאומי, הגדלת קהל האוהדים והבטחת תשלום של נותני חסות מחוץ לצרפת היא דרך מצוינת להגדיל את הרווחים. מאז המועדון ראה גדילה משמעותית, בעיקר בתחום הדיגיטל. פתיחת המשרדים והחנויות במדינות נוספות מחזקת את טביעת הרגל הבינלאומית שלנו, ועוזרת לנו להגיע להגיע למטרה שהצבנו''.

 

המועדון מקווה כי התוכנית העסקית הרחבה של המועדון תאפשר קפיצת מדרגה משמעותית ברווחים, פריצת דרך בחדשנות הטכנולוגית, הרחבת כמות האוהדים וחיזוק הקשר עמם.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x