• תפריט
חסויות וזכויות שידור

הבחירה שהשתלמה: הקמפיין החדש של נייקי דווקא עובד

רבים הרימו גבה לאחר שענקית אופנת הספורט בחרה לקמפיין שלה בקולין קפרניק, שהוביל את מחאת שחקני הפוטבול נגד אלימות משטרתית; עכשיו מתברר שהמכירות המקוונות צמחו ב-31% בסוף השבוע של לייבור דיי; ומה יש לטראמפ לומר על כך?

שירות כלכליסט 11:1108.09.18
בניגוד לציפיות, החלטתה של נייקי להעמיד במרכז הקמפיין החדש והשנוי במחלוקת שלה את שחקן הפוטבול לשעבר קולין קפרניק, דווקא הובילה לעלייה במכירות, כך מדווח האתר מרקטווץ'.

 

 

 

לאחר ירידה ראשונית מיד בעקבות הדיווחים שקפרניק יככב בקמפיין Just Do It החדש, כעת מתברר כי המכירות המקוונות צמחו ב-31% בין ימי ראשון עד שלישי שהיוו חלק מסוף השבוע הארוך של לייבור דיי, זאת בהשוואה לעלייה של 17% שנרשמה באותה תקופה בשנה שעברה, כך לפי נתונים שאספה חברת אדיסון טרנדס. "ההערכה הייתה כי הקמפיין יוביל לירידה במכירות, אבל הנתונים שאספנו בסוף השבוע האחרון לא תומכים בתיאוריה הזו", אמרה הטאל פנדיאה, מייסדת החברה.

 

 

 

 

הבחירה של נייקי בקפרניק נחשבה שנויה במחלוקת בשל היותו יוזם מחאת שחקני הפוטבול נגד האלימות המשטרתית נגד שחורים. קפרניק המשיך לשבת בזמן השמעת ההמנון האמריקאי בתחילת משחקים ולאחר מכן עבר לכרוע ברך. שחקנים רבים הצטרפו אליו במחאה, שעוררה את זעמם של רבים, כולל של הנשיא דונלד טראמפ שאף צייץ השבוע נגד נייקי. "כמו ה-NFL, שהרייטינג שלה צנח, נייקי מחוסלת לגמרי מזעם וחרמות", כתב טראמפ בטוויטר, "אני תוהה אם חשבו שזה מה שיקרה".

 

 

 

בכל זאת, נייקי שידרה השבוע את פרסומות הטלוויזיה הראשונה שמקריין קפרניק, וכוללת הופעה של ספורטאים שחורים בולטים אחרים כמו אודל בקהאם ג'וניור, לברון ג'יימס וסרינה וויליאמס. הפרסומת קוראת לאנשים להגשים את החלומות שלהם ולהתעלם מהקולות השליליים. "לקרוא לחלום טירוף, זה לא עלבון", אומר קפרניק בפרסומת, "זו מחמאה".

 

 

 

"אתם יכולים להיות בטוחים שנייקי עשו את עבודת המחקר ויודעים מה ישפיע על המוצרים שלהם ועל מי הקמפיין הזה ישפיע", אומר ארון גולדמן, סמנכ"ל השיווק של חברת המחקר 4C, "נייקי מכוונת למי שהיא רוצה שיהיו הלקוחות העתידיים שלה, כך שאם אחרים נפגעים, נייקי תכננה את זה ולא אכפת לה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x