חסויות וזכויות שידור

הפרמיירליג שברה את שיא ההכנסות מחסויות חולצה

20 הקבוצות המשחקות בליגה האנגלית ירוויחו 281.8 מיליון ליש"ט עבור עונת 2018-2017, תוספת של מעל 55 מיליון ליש"ט לעומת העונה הקודמת. העלייה מדגישה את החוזק המסחרי של הליגה, כשהשווי של חוזי הספונסרשיפ לחולצות כמעט שולש תוך שבע שנים

שירות כלכליסט 15:4630.07.17
קבוצות הפרמיירליג שברו את השיא של עצמן בהכנסות מצרפיות מחוזי ספונסרשיפ לחולצות. 20 הקבוצות המשחקות בליגה האנגלית ירוויחו 281.8 מיליון ליש"ט עבור עונת 2018-2017, תוספת של מעל 55 מיליון ליש"ט לעומת העונה הקודמת.

 

 

 

 

מנצ'סטר יונייטד נגד מנצ'סטר סיטי. המשיכה הבינלאומית של הפרמיירליג באה לידי ביטוי בכך של-16 קבוצות יש ספונסרים שהמטה שלהם יושב מחוץ לבריטניה במדינות כמו ארה"ב, סין, יפן, תאילנד, איחוד האמירויות הערביות, מלטה, קניה והפיליפינים. מנצ'סטר יונייטד נגד מנצ'סטר סיטי. המשיכה הבינלאומית של הפרמיירליג באה לידי ביטוי בכך של-16 קבוצות יש ספונסרים שהמטה שלהם יושב מחוץ לבריטניה במדינות כמו ארה"ב, סין, יפן, תאילנד, איחוד האמירויות הערביות, מלטה, קניה והפיליפינים. צילום: איי פי

 

העלייה מדגישה את החוזק המסחרי של הליגה, כשהשווי של חוזי הספונסרשיפ לחולצות כמעט שולש תוך שבע שנים. הסכום הכולל שהוציאו המפרסמות בעונת 2011-2010, אז אספו ב-Sportingintelligence את הנתונים לראשונה, עמד על 100.45 מיליון ליש"ט.

 

החוזה של מנצ'סטר יונייטד עם שברולט בשווי 47 מיליון ליש"ט בשנה נותר החוזה היקר ביותר בפרמיירליג, והחוזה של צ'לסי עם חברת הצמיגים יוקוהומה בשווי 40 מיליון ליש"ט, נותר השני הגבוה ביותר. עם זאת, החוזה של מנצ'סטר סיטי עם אתיחאד זינק ל-35 מיליון ליש"ט בשנה הודות לסעיף עלייה בחוזה, זאת בעוד שטוטנהאם פתחו מחדש את החוזה עם AIA שטיפס גם כן ל-35 מיליון ליש"ט בשנה.

 

טוטנהאם סיימו במקום השני בטבלה בעונה האחרונה, והקבוצה תעבור בקרוב לאצטדיון חדש בלונדון – מדובר על שני גורמי משיכה מבחינת המפרסמים. גם ליברפול הצליחה להעלות את העסקה שלה עם סטנדרד צ'רטרד ל-30 מיליון ליש"ט בשנה, אך סכום זה מספיק לקבוצה המדורגת במקום השישי.

 

מרבית הקבוצות בליגה חוו עלייה בשווי ההסכמים לעונה הקרובה. ווסטהאם ואברטון רשמו את העליות החדות ביותר מקרב קבוצות "אמצע הטבלה", הודות לחוזים חדשים עם סוכנויות הימורים.

 

המשיכה הבינלאומית של הפרמיירליג באה לידי ביטוי בכך של-16 קבוצות יש ספונסרים שהמטה שלהם יושב מחוץ לבריטניה במדינות כמו ארה"ב, סין, יפן, תאילנד, איחוד האמירויות הערביות, מלטה, קניה והפיליפינים.

 

אברטון הכריזה לאחרונה כי ספונסרית החולצות החדשה שלה תהיה חברת ההימורים המקוונים מקניה, SportPesa. זו הייתה גם החברה הראשונה מאפריקה ששימשה כספונסרית של קבוצה מהפרמיירליג כשחתמה על חוזה עם האל בעונה שעברה. הקבוצה ירדה ליגה אך חברת ההימורים נותרה בליגה הבכירה.

 

רק לליברפול, סאות'המפטון, ווטפורד וסטוק יש ספונסרים בריטיים.

 

לתשע מהקבוצות יהיו ספונסרים מתחום ההימורים. מגזר חדש של ספונסרים נכנס לשוק באמצעות ווסט ברום, כשהספונסרית שלה היא חברת בנייה הערים האקולוגיות הסינית, פאלם. (עובדה לא חשובה: ווסט ברום הייתה הקבוצה האנגלית ראשונה שהגיעה לסין ב-1978)

 

קל להסיק שמועדון גדול מספיק יכול למשוך תאגיד בינלאומי, ולכן יכול להתרחק מחוזי ספונסרשיפ מפוקפקים יותר עם חברות הימורים. אך מי שלא מצליח למשוך את הכסף הגדול לא מחברת הימורים, אז תעשיית ההימורים מתגלה ככזו המוכנה להזרים מיליונים להעלות את נתחי השוק של החברות.

 

הנתונים התקבלו מצד אחד לפחות בכל עסקה, והועברו למועדונים לקבל אישור. עם זאת, לא נכללו ברשימה עסקאות ספונסרשיפ לשרוולים, שיצאו לדרך לראשונה בעונת 2018-2017.

 

לא כל העסקאות הללו נחתמו, אך בשלב זה העסקה של מנצ'סטר סיטי עם נקסון מדרום קוריאה בשווי 10 מיליון ליש"ט היא הגדולה ביותר מסוגה בפרמיירליג. לסוונסי, סטוק, ווטפורד והדרספילד יש עסקאות לשרוולים עם ספונסרים שונים מאשר של החולצות. עסקאות השרוולים לרוב שוות מאות אלפי ליש"ט בעונה ולא מיליונים כמו החולצות.

 

לרשימה המלאה: כאן.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x