$
ספורט עולמי

תוכנית של גולדן סטייט ווריורס: מכירה אישית של מושבים

בכירים באלופה היוצאת מסרו שהאוהדים יצטרכו לשלם עבור הזכות לרכוש מנויים עונתיים לארנה החדשה של הקבוצה, צ'ייס סנטר, שנבנית בעלות של כמיליארד דולר ותיפתח ב-2019

שירות כלכליסט 17:1525.07.17
גולדן סטייט ווריורס מביאה ל-NBA תכנית מכירה אישית של מושבים. בכירים באלופה היוצאת הודו בשבוע שעבר שהאוהדים יצטרכו לשלם עבור הזכות לרכוש מנויים עונתיים לארנה החדשה של הקבוצה, צ'ייס סנטר שנבנית במימון עצמי של מיליארד דולר ומתוכננת להיפתח ב-2019.

 

בעוד שהמחיר של הרישיון על המושב לא נחשף, בכיר בקבוצה אישר ל-ESPN שמספר המושבים המוקצים למחזיקי המנויים יופחת מ-14,500 במגרש הנוכחי, אורקל ארנה באוקלנד ל-12 אלף מושבים בצ'ייס סנטר בסן פרנסיסקו. מחצית מהכרטיסים הללו יכללו עלות של 15 אלף דולר ופחות למושב. המחצית השנייה תעלה יותר.

הווריורס מתכוונים להחזיר את הכסף שהאוהדים ישלמו עבור הזכות לרכוש את הכרטיסים לאחר 30 שנים. פירוש הדבר בפועל הוא שהרישיון הזה למושבים האישיים, שייקרא "מנוי חברות" יפעל כהלוואה פטורה מריבית לקבוצה למשך שלושה עשורים.

 

קליי תומפסון מגולדן סטייט ווריורס בגמר ה-NBA קליי תומפסון מגולדן סטייט ווריורס בגמר ה-NBA צילום: גטי אימג'ס

 

 

האוהדים יכולים להעביר הלאה או להחזיר את הרישיון לפני תום 30 השנים, כך שהם לא מחויבים לתקופה כולה, אך בכל מקרה הם לא יוכלו לקבל את הכסף בחזרה לפני תום 30 השנים. אין אף קבוצה אחרת ב-NBA שגובה עבור הזכות לרכוש מנוי עונתי. עם זאת, מרבית קבוצות הפוטבול ב-NFL עושות זאת.

 

ניתן כאמור יהיה להעביר את החברות, אך בניגוד לנהוג ב-NFL לא ניתן יהיה למכור את החברות מחדש עבור מחיר גבוה מהמחיר המקורי.

 

בעת מכירת המנוי, הקבוצה לומדת את המחיר. לכן במקרה שהוא נמוך מהמחיר המלא פחות התשלומים שכבר בוצעו, הקבוצה תשלים את הפער בסיום תקופת ה-30 שנים לבעלים המקורי.

 

הווריורס יאפשרו לאוהדים לשלם בתשלומים, אך הפרטים של התכנית הזו עוד לא גובשו לגמרי.

 

תכנית החזרת הכסף הייחודית מאפשרת לקבוצה לבלום חלק מהביקורת המקומית שהופנתה כלפי קבוצת הפוטבול סן פרנסיסקו פורטיניינרס שמכרה ב-2014 בפתיחת אצטדיון ליווי'ס רישיונות למושבים בעלות של 80 אלף דולר. כשהקבוצה אכזבה בשנים האחרונות על המגרש, האוהדים הרגישו שהם לא מקבלים יותר תמורה על הכסף שלהם.

 

מהשחקנים הנוכחיים של הקבוצה, הם יכולים להבטיח רק שסטפן קרי ודריימונד גרין ישחקו בקבוצה בשנה הראשונה במגרש החדש.

 

בכל מקרה לא נראה שהווריורס יתקשו למכור מנויים. יש להם כבר רשימת המתנה של יותר מ-42 אלף אנשים שמוכנים לשלם תשלום חד פעמי של 100 דולר.

 

הפעם היחידה שבה קבוצה ב-NBA השיקה תכנית דומה הייתה לפני 30 שנה, אז לארי מילר הבעלים של יוטה ג'אז הציג תכנית רישוי למושבים בסמוך למגרש למחזיקי מנוי עונתי, כשהכסף ששילמו נועד לממן את הוצאות הקבוצה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x