• תפריט
חסויות וזכויות שידור

מנצ'סטר סיטי - אלופת אירופה בפנייה לקהלים בשפות שונות

בדיקה שערכה סוכנות התרגומים המקוונת One Hour Translation גילתה שמועדוני הפאר של אירופה מרחיבים את המאמצים השיווקיים לקהלים במזרח אסיה, באמריקה הלטינית ובעולם הערבי. מנצ'סטר סיטי הוא המועדון שמשקיע הכי הרבה בלוקליזציה של אתר הקבוצה ובפתיחתו לקהלי יעד חדשים. לסיטיזנס אתר ב-12 שפות שונות מעבר לאנגלית

שירות כלכליסט 10:3129.05.17

בדיקה שערכה One Hour Translation, סוכנות התרגומים המקוונת, מצאה שמועדוני הפאר של הכדורגל האירופי מרחיבים את מאמצי השיווק שלהם לקהלים במזרח אסיה, באמריקה הלטינית ובעולם הערבי. One Hour Translation בחנה את אתרי 32 הקבוצות שהשתתפו השנה בליגת האלופות על מנת לגלות לאילו שווקים מפנות קבוצות ליגת האלופות את מאמצי הלוקליזציה שלהן מעבר לשפה המקומית. 12 מהמועדונים ביצעו לוקליזציה לשפה הסינית, 11 לספרדית, 6 לערבית ו-5 מועדונים ביצעו לוקליזציה לשפות צרפתית, פורטוגזית, אינדונזית, ויפנית. 26 מהקבוצות שמייצגות מדינות שאינן דוברות אנגלית מבצעות לוקליזציה לאנגלית – 96% מכלל 27 הקבוצות שאינן דוברות אנגלית שנכללו בבדיקה.

 

 

 

 

מנצ'סטר סיטי נגד ברצלונה. השני ממוקמת ברצלונה, עם 9 גרסאות לאתר מעבר לספרדית: אנגלית, צרפתית, פורטוגזית, אינדונזית, סינית מנדרינית מסורתית, ערבית, טורקית, יפנית וקטלונית מנצ'סטר סיטי נגד ברצלונה. השני ממוקמת ברצלונה, עם 9 גרסאות לאתר מעבר לספרדית: אנגלית, צרפתית, פורטוגזית, אינדונזית, סינית מנדרינית מסורתית, ערבית, טורקית, יפנית וקטלונית צילום: איי אף פי

 

מנצ'סטר סיטי הוא המועדון שמשקיע הכי הרבה בלוקליזציה של אתר הקבוצה ובפתיחתו לקהלי יעד חדשים. לסיטיזנס אתר ב-12 שפות שונות מעבר לאנגלית, המונגשות לקהלי יעד מגוונים ברחבי העולם: צרפתית, ספרדית, פורטוגזית, אינדונזית, סינית מנדרינית מסורתית, סינית מנדרינית פשוטה, ערבית, רוסית, יפנית, קוריאנית, מלאית והינדית.

 

במקום השני ממוקמת ברצלונה, עם 9 גרסאות לאתר מעבר לספרדית: אנגלית, צרפתית, פורטוגזית, אינדונזית, סינית מנדרינית מסורתית, ערבית, טורקית, יפנית וקטלונית. ריאל מדריד ממוקמת במקום השלישי עם אתר המותאם ל-7 שפות מעבר לספרדית. במקום הרביעי נמצאות פריס סן ז'רמן ובאיירן מינכן עם אתרים המותאמים ל-6 שפות נוספות. במקום החמישי ממוקמת יובנטוס שהעפילה לגמר ליגת האלופות, עם אתר המותאם ל-5 שפות נוספות מעבר לאיטלקית.

 

בחלוקה לדרגים עולה כי קבוצות שהוגרלו בדרג א' ביצעו לוקליזציה ל-4.4 שפות נוספות בממוצע. קבוצות בדרג ב' התאימו את האתר ל-3.1 שפות, בדרג ג' ל- 2.25 ובדרג ד' ל- 1.125 שפות נוספות.

 

בחמש השנים האחרונות (2012-2016) קבוצות שזכו בליגת האלופות ביצעו תרגום ל-7 שפות בממוצע. בו בזמן, בחמש הליגות הבכירות באירופה הנתונים לשנים 2013-2017 מראים שהזוכות האחרונות תרגמו בממוצע 6 אתרים לשפות זרות. אלופת אנגליה ב-2016, לסטר סיטי, מפעילה אתר באנגלית בלבד.

 

הקבוצה שמשקיעה הכי הרבה בלוקליזציה מחוץ לחמש הליגות הבכירות באירופה ומשתתפת בליגת האלופות היא קלאב ברוז' הבלגית עם אתר שתורגם לארבע שפות שונות מעבר להולנדית: אנגלית, צרפתית, ספרדית וסינית.

 

בסך הכל, שלוש קבוצות לא מינפו את ההשתתפות בליגת האלופות במטרה לפנות לשווקים חדשים באמצעות לוקליזציה – רוסטוב הרוסית, סלטיק הסקוטית והאלופה היוצאת של הפרמיירליג, לסטר סיטי.

 

בין מועדוני הפאר שלא הגיעו לליגת האלופות השנה מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי השקיעו בלוקליזציה ל- 6 שפות נוספות כל אחת מעבר לאנגלית, אינטר מילאנו ל-5 שפות מעבר לאיטלקית, ליברפול ל-4 שפות מעבר לאנגלית ומילאן ל-2 שפות נוספות מעבר לאיטלקית.

 

המועדונים הבכירים בישראל - בכדורגל וכדורסל - מתרגמים את האתר לאנגלית, במקרה הטוב.  למכבי חיפה ובית"ר ירושלים אין אתר באנגלית, להפועל באר שבע יש אתר באופן חלקי באנגליה ולהפועל תל אביב יש הכנה לאתר כזה. למכבי תל אביב בכדורסל וכדורגל אכן יש אתר באנגלית וכך גם להפועל ירושלים בכדורסל.

 

ירון קאופמן, מנהל השיווק ומייסד משותף One Hour Translation, מסר: "כדורגל הוא הספורט הפופולרי ביותר בעולם, ועם צפי להכנסות של יותר מ-28 מיליארד דולר באירופה בלבד בעונה של 2016-2017, על פי תחזית Delloite. הממצאים מראים שהקבוצות הבכירות באירופה מבינות שמהלך של לוקליזציה לשפות נוספות מאפשר לתרגם את ההישגים על המגרש לחיזוק מעמדן הכלכלי והספורטיבי באמצעות פניה לקהל פוטנציאלי של מאות מיליוני אוהדי כדורגל באירופה, אסיה ואמריקה הלטינית.

 

קבוצות אלה מדגימות כיצד השקעה קטנה יחסית בתרגום האתר מחוללת תגובה שרשרת שמתחילה במכירת פריטי מרצ'נדייז דוגמת חולצות, ממשיכה בתמלוגים גבוהים יותר מזכויות שידור במדינות זרות ומסתיימת בהגדלת רווחים שמאפשרת להן לרכוש את מיטב השחקנים ולהגדיל את הסיכוי לזכות בתחרויות הבאות. יחד עם זאת, קיימים פערים גדולים במספר האתרים המתורגמים בחמישה המקומות הראשונים של הקבוצות הגדולות (12 שפות למנצ'סטר סיטי במקום הראשון לעומת 5 שפות ליובנטוס במקום החמישי), ובין הקבוצות הבאות אחריהן. פערים אלה מראים שרוב הקבוצות שמשתתפות בצ'מפיונס-ליג לא ממצות את הפוטנציאל של פניה לקהלים של מיליארדי חובבי כדורגל בכל העולם. חשוב שמועדוני כדורגל שמופיעים על במת הכדורגל היוקרתית בעולם יניעו מהלכי לוקליזציה שיתרמו לחיזוקם מבחינה כלכלית וספורטיבית גם יחד".

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x