$
חסויות וזכויות שידור

לונזו בול איבד חוזה חסות ענק בגלל אביו

תקדים בהיסטוריית חוזי החסות: כל שלוש החברות המובילות נסוגו מעסקאות עם מועמד בולט חודשיים בלבד לפני הדראפט. אך לאבר בול, שייצג את בנו לונזו במו"מ, הציע דבר שאין לו תקדים

שירות כלכליסט 14:2430.04.17

הכדורסלן לונזו בול לא עומד לחתום בקרוב על חוזה חסות עם נייקי, אנדר ארמור או אדידס. גם אביו, לאבר (LaVar), אישר זאת.

 

 

 

"אמרנו מההתחלה שאיננו מחפשים עסקת ספונסרשיפ", אמר לאבר ל-ESPN. "אנחנו מחפשים מיתוג משותף, שותף אמיתי. אבל הם לא מוכנים לזה, כי הם לא מכירים את המודל הזה. אבל היי, גם תעשיית המוניות לא הייתה מוכנה לאובר" "אמרנו מההתחלה שאיננו מחפשים עסקת ספונסרשיפ", אמר לאבר ל-ESPN. "אנחנו מחפשים מיתוג משותף, שותף אמיתי. אבל הם לא מוכנים לזה, כי הם לא מכירים את המודל הזה. אבל היי, גם תעשיית המוניות לא הייתה מוכנה לאובר" צילום: רויטרס

 

עוד לא קרה בהיסטוריה המודרנית של חוזי הספונסרשיפ שכל שלוש החברות המובילות נסוגו מעסקאות עם מועמד בולט חודשיים בלב לפני הדראפט. אך לאבר, שייצג את בנו במו"מ הציע משהו שאין לו תקדים: בפגישות שלו עם שלוש החברות, הוא הציע שירכשו ממנו את זכויות הרישוי של מותג ביג באלר (Big Baller Brand), כך לפי החברות. הוא גם הראה להן אבטיפוס של נעל שהוא קיווה שתהיה הנעל הראשונה של לונזו.

 

"אמרנו מההתחלה שאיננו מחפשים עסקת ספונסרשיפ", אמר לאבר ל-ESPN. "אנחנו מחפשים מיתוג משותף, שותף אמיתי. אבל הם לא מוכנים לזה, כי הם לא מכירים את המודל הזה. אבל היי, גם תעשיית המוניות לא הייתה מוכנה לאובר".

 

בשבוע שעבר כינה ג'ורג' ראבלינג, המשמש כיועץ לנייקי, את לאבר "הדבר הגרוע ביותר שהיה יכול לקרות לכדורסל במאה השנים האחרונות". אולם, מבחינתו של לאבר, דבריו של ראבלינג הם מה שבדרך כלל אומרים אנשי עסקים כשהם עומדים בפני שינוי. "דמיינו לעצמכם היכן היו טייגר וודס, קובי בראיינט, סרינה וויליאמס, מייקל ג'ורדן ולברון ג'יימס אם הם היו מעזים לעשות את מה שרצו", הוא אומר. "אף ספורטאי לא היה הבעלים של המותג של עצמו לפני שהפך להיות שחקן מקצועי. אנחנו כן, ויש לי שלושה בנים, כך שהמותג שווה הרבה יותר".

 

לונזו מועמד בדראפט לאחר שנה אחת במדי UCLA. גם שאר בניו של לאבר חתמו באוניברסיטה הזו: ליאנג'לו, הגיע לקמפוס השנה ולאמלו מסיים את שנתו השנייה בתיכון.

 

בול לא מוכן לחשוף את השווי של המותג, החברה מוכרת באינטרנט כובעים וחולצות טי במחירים הנעים מ-38 דולר ל-100 דולר. לדבריו, המכירות הנוכחיות לא אמורות להיות שיקול אצל החברות. "כשפייסבוק קנתה את ווטסאפ ב-19 מיליארד דולר, הם לא היו רווחיים", הוא טוען.

 

כעת, כשיצרניות הנעליים המסורתיות מחוץ לתמונה, בול מתכוון לפנות למותגים הסיניים, שכוללים את פיק, לי נינג ואנטה, אך הוא אינו מתכנן לחבור לשותף מחוץ לתחום. "זה כולל את פייסבוק", הוא מדגיש. "אנחנו לא מתכוונים לחתום עם חברה ואז להמתין חמש או שש שנים עד שתהיה להם נעל, כפי שקרה לפול ג'ורג' עם נייקי", הוא מוסיף, ומציים כי יש כבר אבטיפוס מוכן. כשנשאל כמה זמן עבד על העיצוב של הנעל של לונזו, ענה: "אני עובד על הנעל מאז שהבנים נולדו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x