$
חסויות וזכויות שידור

סטף קארי לא מסוגל למנוע את הירידה במכירות של אנדר ארמור

המכירות של נעל קארי 3, המהדורה החדשה בשיתוף הפעולה המתוקשר של חברת ביגוד הספורט האמריקאית עם כוכב הכדורסל, חלשות מהמצופה

שירות כלכליסט 13:4624.11.16

בכל הנוגע לעולם המכירות, נראה שבגדי ונעלי כדורסל הם כבר לא השחקנים המובילים בתחום. המכירות של נעל קארי 3 (Curry 3), המהדורה החדשה בשיתוף הפעולה המתוקשר של אנדר ארמור עם כוכב הכדורסל סטף קארי, חלשות מהמצופה. כך שנראה שחלק מהבעיות שחווה נייקי עם נעלי הכדורסל שלה הגיעו גם לאנדר ארמור.

 

 

 

סטף קארי סטף קארי צילום: רויטרס

 

 

בניגוד לשתי המהדורות הקודמות, קארי 1 וקארי 2, המכירות של הנעל החדשה החלו בקצב איטי, כך לפי מנכ"ל רשת פוט לוקר, דיק ג'ונסון. "נעל 3.0 חדשה יחסית, אך קצב המכירות ההתחלתי היה נמוך לעומת שני הדגמים הקודמים", מסר בשיחה עם המשקיעים.

 

אף שאנדר ארמור חוותה צמיחה יוצאת מהכלל בקולקציית הנעליים החדשה יחסית שלה, ודיווחה על צמיחה של 42% ברבעון האחרון לעומת שנה קודם לכן, נראה כעת שמיתוג של שחקן כוכב ומוצר טוב לא מספיקים כדי לבלום את מגמת ההתרחקות של הצרכנים מנעלי כדורסל. אנדר ארמור היו יכולים לחזות זאת בהתחשב בכך שחטיבת הכדורסל של נייקי, שנחשבת על ידי רבים לעסקי הליבה של נעלי הכדורסל, מייצגת 5% מכלל המכירות של נייקי, דיווחה על ירידה של 1% במכירות הסיטונאיות לשנה התקציבית של 2016.

 

בטרנד הנהוג כיום, נעלי ריצה רטרו, נעלי הכדורסל נשארים מאחור.

 

"אנחנו נמצאים במחזור אופנה רטרו", אומר מאט פאול, אנליסט בחברת מחקרי השוק NPD. "בני דור המילניום מעדיפים את המראה המסורתי יותר".

 

בעוד שמותג אייר ג'ורדן של נייקי, שממשיך לחוות צמיחה, נראה כיוצא מהכלל למגמה המתוארת, בדיקה מקרוב יותר תראה כי ההיפך הוא הנכון. המכירות הסיטונאיות של המותג צמחו ב-18% ב-2016 לעומת שנה קודם לכן, אך קרוב למחצית המכירות, הן נעליים והם בגדים, מיוחסות לנעליים בסגנון רטרו שהוציאו, כך לפי פאול.

 

אדידס, יצרנית נעלי הספורט השנייה בגודלה בארה"ב, במונחים של מכירות, פחות מושפעת מנייקי ואנדר ארמור מהמגמה הזו, שכן חטיבת הכדורסל מייצגת אחוז קטן יותר מכלל מכירות הנעליים. אף בכל זאת, החברה מודה ש"חטיבת הכדורסל צמחה בשיעור איטי יותר", כך לפי דו"ח התוצאות הפיננסיות האחרון שלה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x