$
ספורט עולמי

האם ברצלונה יכולה להגיע להכנסה שנתית של מיליארד יורו עד 2021?

המועדון שואף להיות הראשון שישיג הכנסה של מיליארד יורו על עונת 2020-21. התכנית הזו אמנם נשמעת שאפתנית מדי, אך בפועל ניתן לעמוד ביעד הזה ואפילו לעקוף אותו על ידי שמירה על צמיחה שנתית של 10%, שהושגה ב-10 העונות האחרונות

שירות כלכליסט 13:4605.08.15

המועדון שואף להיות הראשון שישיג הכנסה של מיליארד יורו על עונת 2020-21. לפי KPMG, ענקית ראיית החשבון, התוכנית הזו אמנם נשמעת שאפתנית מדי, אך בפועל ניתן לעמוד ביעד הזה ואפילו לעקוף אותו על ידי שמירה על צמיחה שנתית של 10%, שהושגה ב-10 העונות האחרונות. 

 

 

 

ברתומיאו. רוצה להגיע למיליארד בשנה ברתומיאו. רוצה להגיע למיליארד בשנה צילום: איי פי

 

ב-6 ביוני ניצחה ברצלונה את יובנטוס בגמר ליגת האלופות. לאחר בצורת של ארבע שנים, ברצלונה זכתה שוב בטורניר הכדורגל האירופי הנחשב ביותר, וסיימה את העונה יוצאת הדופן עם שלושה תארים. עם זאת, ההצלחה של ברצלונה אינה שמורה רק למגרש, והמועדון מראה סימנים לשמירה על מסלול צמיחה בביצועים הפיננסיים.

 

הקבוצה פרסמה לאחרונה את הדו"חות הפיננסיים שלה עבור עונת 2014-15 והציגה הכנסות שיא של 608 מיליון יורו, התוצאה הגבוהה ביותר עבור כל קבוצת ספורט. הנתון מתייחס להכנסה המשולבת של כל מחלקות הספורט של ברצלונה, שכוללות בין השאר את תחומי כדורגל, כדורסל, כדוריד, הוקי שדה וקטרגל (futsal).

 

עם זאת, פעילויות הקשורות לכדורגל מייצגות קרוב ל-90% מכלל העסקים.

 

לפי KPMG לאורך עשר השנים האחרונות, ההכנסה של ברצלונה צמחה בצורה מתמדת, מלבד בעונת 2012-13, בשיעור צמיחה ממוצע של 10%. העלייה הגדולה ביותר במונחים אבסולוטיים הושגה בעונה האחרונה שהסתכמה בצמיחה של 78 מיליון יורו לעומת העונה הקודמת, שמייצגת עלייה שנתית של 15%. התוצאות נבעו בעיקרן מצמיחה בהכנסות משיווק וספונסרשיפ – עלייה שנתית של 33% מ-128 מיליון יורו ל-149 מיליון יורו. הכנסות מהתקשורת, חברי המועדון, העברות שחקנים ומחוזי שידור שמרו על עקביות בהשוואה לעונות קודמות.

 

בהתבסס על הביצועים החזקים האלה, הנהלת המועדון הציבה יעדים שאפתניים למדי. במהלך הבחירות האחרונות לנשיאות המועדון, חבר בצוות של ג'וזפ מריה ברתומיאו, שנבחר מחדש לתפקיד, אמר כי המועדון שואף להיות הראשון שישיג הכנסה של מיליארד יורו עד עונת 2020-21.

 

מעבר לשיקולים הראשוניים האלה, למועדון יש כבר תוכנית ברורה לפיתוח אסטרטגי, שאמורה להעלות את הביצועים הפיננסיים שלה באמצעות טווח של יוזמות בעלות סיכוי לצמיחה גבוהה. התכניות הללו עלו לדיון על ידי צוות הקמפיין של ברתומיאו, שנבחר מחדש לכהונה של שש שנים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x