$
חסויות וזכויות שידור

חדש: הגביע האנגלי על שם האמירויות

התאחדות הכדורגל האנגלית קרובה לסיכום על חוזה ספונסרשיפ חדש בגובה 30 מיליון ליש"ט, בעקבותיו הגביע האנגלי ייקרא על שם אמירייטס איירליינס

שירות כלכליסט 17:3430.04.15

התאחדות הכדורגל האנגלית קרובה לסיכום על חוזה ספונסרשיפ חדש בגובה 30 מיליון ליש"ט, בעקבותיו הגביע האנגלי ייקרא גביע אמירייטס על שם אמירייטס איירליינס, חברת התעופה של איחוד האמירויות.

 

 

 

בתום שנה בלי ספונסר בעקבות החלטתה של באדוויזר לא לחדש את החוזה וקריסת המגעים עם מחליפה פוטנציאלית ברגע האחרון, העסקה הנוכחית תעלה את הכנסות התאחדות הכדורגל ותאפשר לצוות המסחרי לחתום על עסקאות משנה.

 

עם זאת, עדיין לא נחתם חוזה ולפי ההערכות הדיונים בשלבים מתקדמים. העסקה צפויה לעמוד על 10 מיליון ליש"ט בשנה, זאת לעומת 9 מיליון ליש"ט בשנה שהכניסה עסקת באדוויזר. עסקה כזו תצדיק את עמדתו של המנהל המסחרי של ההתאחדות, סטיוארט טרנר, שהעדיף להמתין לעסקה טובה יותר. המנכ"ל החדש של ההתאחדות, מרטין גלן, שכיהן כמנכ"ל של יונייטד ביסקוויטס, נכנס לתפקידו בחודש הבא.

 

אלכסיס סאנצ'ס . בשיתוף עם האמירויות אלכסיס סאנצ'ס . בשיתוף עם האמירויות צילום: איי פי

 

בעוד שהעסקה עם באדוויזר נוסחה כ"בשיתוף עם", החוזה החדש יהפוך את שמה של התחרות בת ה-144 שנים לגביע אמירייטס (Emirates FA Cup).

 

בהתאחדות קרוב לוודאי שיציינו כתקדים את העובדה שבעבר התחרות הייתה ידועה כממומנת על ידי AXA.

 

לפי הדיווחים, חברי הצוות המסחרי נסעו לדובאי כדי לסכם את הפרטים.

 

המהלך כנראה לא יזכה לפופולאריות בקרב מי שגם ככה מאמינים שהתחרות נפגעה משינוי בשעות המשחקים ושיתופי פעולה מסחריים, אך ההכנסה הזו חיונית לתוכניתו של היו"ר גרג דייק להתמקד מחדש על היעדים של ההתאחדות ולהשקיע יותר בכדורגל חובבנים.

 

באדוויזר הביעה התלהבות בתחילת החוזה לשלוש שנים, אך החליטה בסופו של דבר לא לחדש אותו, והעדיפה לחתום על חוזה פחות מרכזי שהפך אותה לשותפת הבירה הרשמית של הגביע עד 2018.

 

עסקאות דומות נחתמו עם וויליאם היל ונייקי, ובהתאחדות מקווים להשיג שש שותפות משניות.

 

"אנחנו ממשיכים בדיונים עם כמה צדדים בנוגע להזדמנויות השותפות בגביע", הגיב דובר מטעם ההתאחדות. הדירקטוריון של ההתאחדות נפגש ביום חמישי, והעסקה תעלה לדיון.

 

החוזה עם אמירייטס שייארך שלוש עונות החל מעונת 2015-16, תבטיח כי עד 2018 ההתאחדות סגרה את מרבית חוזי השידור והספונסרשייפ המרכזיים.

 

עסקת השידור עם BBC ו-BT ספורט, שנתפסת כאחד הגורמים להעלאת הפרופיל של התחרות, נמשכת עד סוף עונת 2017-18.

 

חברת התעופה אמירייטס איירליינס, שהיא כבר הספונסרית של האצטדיון והחולצות של ארסנל וכן של מספר קבוצות אחרות ברחבי אירופה, ביניהן פריס סן ז'רמן, החליטה לאחרונה לא לחדש את החוזה שלה עם פיפ"א. היא ככל הנראה תוחלף כספונסרית עיקרית של הארגון מוכה השערוריות על ידי קטאר איירוויז.

 

הפרמיירליג מחפשת גם כן ספונסרית חדשה. ברקליס לא צפויה לחדש את החוזה שלה בגובה 40 מיליון ליש"ט לאחר סוף העונה הבאה, והמגעים עם בירת גינס שבבעלות דיאג'ו, נתקעו בשל חוזי ספונסרשיפ של הקבוצות השונות עם מותגי בירה מתחרים.

 

הגנה על כספי הזכייה בגביע היא הסיבה העיקרית לכך שבהתאחדות מוכנים לוותר על השם לטובת אמירייטס איירליינס.

 

החוזה לשלוש שנים בגובה 30 מיליון ליש"ט עם אמירייטס נחשף על ידי ספורטס אג'נדה, והוא מעניק להתאחדות את המשאבים להבטיח את העברת הכספים לקבוצות שיתקדמו בתחרות המפורסמת. הסכומים נעים מ-1,150 ליש"ט לזכייה בסיבוב המוקדמות ועד ל-1.8 מיליון ליש"ט שיוענקו לאסטון וילה או לארסנל, שיתחרו בגמר ב-30 במאי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x