$
חסויות וזכויות שידור

מוכר הנעליים המצטיין של ה-NBA: לברון ג'יימס

כוכב קליבלנד הכניס 340 מיליון דולר לנייקי - עלייה של 13% מהעונה שעברה. מייקל ג'ורדן, לעומת זאת, עדיין מלך שוק הנעליים - הכניס 2.6 מיליארד דולר לנייקי

שירות כלכליסט 13:2219.03.15

לפי מגזין פורבס, שמביא את נתוני חברת SportScanInfo, נעליי הנייקי על שמו של לברון ג'יימס הכניסו לחברת הענק יותר מ-340 מיליון דולר בשנה האחרונה. מדובר על עלייה של 13% בהשוואה לעונה שעברה, שגם בה היה לברון "מוכר הנעליים" המצטיין של נייקי בפרט וב-NBA בכלל.

 

 

 

לברון ג'יימס וקובי בראיינט. גדול בארה"ב וגדול בסין לברון ג'יימס וקובי בראיינט. גדול בארה"ב וגדול בסין צילום: רויטרס

 

זהו נתון מצוין עבור נייקי שמשלמת לכוכב קליבלנד קאבלירס סכום של 20 מיליון דולר בשנה.

 

מותג הנעליים על שם קווין דוראנט, כוכב אוקלהומה סיטי, חווה עלייה של 11% מהעונה שעברה והביא לנייקי הכנסות של 195 מיליון דולר.  נייקי משלמת לדוראנט יותר מאשר ללברון - סכום של כ-30 מיליון דולר בשנה מ-2013.

 

קובי בראיינט אולי בקושי משחק בשנים האחרונות אבל הוא עדיין אחד ממוכרי הנעליים המצטיינים בארה"ב ובסין. הוא מכניס לנייקי סכום של כ-105 מיליון דולר בשנה, עלייה עצומה מ-50 מיליון דולר בשנה שלפני.

 

במקום הרביעי ברשימת מוכרי הנעליים נמצא כריס פול שלובש את מותג ג'ורדן "שלו" ומכניס לנייקי סכום של 32 מיליון דולר בשנה.

 

במקוםה חמישי נמצא דריק רוז, הכוכב הפצוע של שיקגו בולס, שמייצג את אדידס, שמאבדת את מקומה בשוק האמריקאי. היא מייצגת רק 2.6% מסך מכירות נעליי הכדורסל בארה"ב השנה - ירידה משיעור של 5.5% ב-2013. כמו כן, השבוע הודיעו באדידס כי לא ימשיכו את הסכם החסות שלהם עם ה-NBA אחרי 2017. דריק רוז ודווייט הווארד, שני הפרזנטורים הגדולים שלה סבלו מכושר גרוע ופציעות. רוז מכר 20% פחות נעליים מאשר בשנה שעברה והכניס לחברה הגרמנית רק 32 מיליון דולר. מותג הווארד סבל מירידה של 70% מהעונה שעברה והכניס רק 1.5 מיליון דולר במכירות - פחות ממה שהמותג של לברון מכניס במהלך יומיים.

 

אדידס תנסה כעת להשקיע בעיקר בכוכבים הבאים של הליגה - ג'ון וול מוושינגטון (הכניס 8 מיליון דולר) ודמיאן לילארד מפורטלנד (הכניס 1.8 מיליון דולר).

 

 כרמלו אנתוני הכניס למותג ג'ורדן ונייקי סכום של כ-30 מיליון דולר אך כדאי לשים לב לקיירי איירווינג, חברו של לברון לקאבס. בדצמבר הוא השיק את הנעל על שמו ומאז היא כבר הכניסה 7 מיליון דולר במכירות לנייקי.

 

אגב, בזמן שלברון הכניס יותר מ-340 מיליון דולר לנייקי, הוא הרחק מאחור מהשחקן הגדול ביותר שהיה מזוהה עם נייקי - מייקל ג'ורדן. מותג ג'ורדן הכניס השנה 17% יותר מאשר השנה שעברה וכעת אחראי ל-2.6 מיליארד דולר מהכנסות ענקית הלבשת הספורט. כמו כן, ניקיי שולטת לחלוטין בתחום ואחראית ל-95.5% מההכנסות בארה"ב ממכירת נעליי כדורסל.

 

עדות לעוצמה של ג'ורדן ניתן היה לראות בדצמבר. אז השיקה נייקי מהדורה מיוחדת של נעל רטרו של ג'ורדן - Air Jordan XI - בלו לג'נד - שהכניסה יותר מ-80 מיליון דולר בשבוע אחד.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x