$
חסויות וזכויות שידור

אדידס לא תמשיך את הסכם החסות הראשי עם ה-NBA

אדידס הודיעה השבוע כי אינה מתכוונת לחדש את השותפות שלה עם ליגת הכדורסל של צפון אמריקה, לאחר סיום החוזה הנוכחי ב-2017

שירות כלכליסט 14:5718.03.15

אדידס הודיעה השבוע כי אינה מתכוונת לחדש את השותפות שלה עם ה-NBA, לאחר סיום החוזה הנוכחי ב-2017.

 

 

 

בליגה הוטרדו מכך שבשנה שעברה נפלה אדידס למקום השלישי מבחינת מכירות קמעונאיות של ביגוד ונעלי ספורט, מאחורי נייקי ואנדר ארמור בליגה הוטרדו מכך שבשנה שעברה נפלה אדידס למקום השלישי מבחינת מכירות קמעונאיות של ביגוד ונעלי ספורט, מאחורי נייקי ואנדר ארמור צילום: איי אף פי

 

המהלך מצד אדידס לא לחדש את ההסכם עם ה-NBA יהיה בעל השלכות משמעותיות על השוק הקמעונאי של ביגוד ספורט בארה"ב, בייחוד עבור אדידס עצמה, שניסתה להילחם במשך שנים בצמצום נתח השוק שלה באזור. בעקבות ההחלטה המותג עלול להישאר בלי ליגת ספורט אמריקאית מרכזית.

 

על פי גורם המקורב לנושא, בחודשים האחרונים נלחצו בליגת הכדורסל מאיבוד נתח השוק של אדידס בארה"ב וממבנה הניהול של חברת הייצור. בליגה הוטרדו מכך שבשנה שעברה נפלה אדידס למקום השלישי מבחינת מכירות קמעונאיות של ביגוד ונעלי ספורט, מאחורי נייקי ואנדר ארמור. בליגה דאגו גם לאור המאמצים המתמשכים למציאת יורש למנכ"ל הוותיק הרברט היינר, שהחוזה שלו עם אדידס מסתיים באותה תקופה שמסתיימת השותפות עם ה-NBA.

 

ב-NBA פנו לאחרונה לאדידס כדי לעדכן את החברה על הכוונה לפתוח מחדש את הליך המכרז. לדברי גורם המקורב לנושא, בליגה מתכננים להכריז על הספונסרית המחליפה באפריל.

 

מאדידס מסרו כי הם אינם מגיבים על דיונים עם שותפים, וכי היא נהנתה "ממערכת יחסים ארוכה ומצליחה" עם הליגה.

 

אדידס חתמה ב-2006 על חוזה ל-11 שנים בשווי 400 מיליון דולר, שהפך אותה לספקית החולצות הרשמית של ה-NBA. לפי ההסכם, הלוגו של אדידס היה אמור להתנוסס על החולצות של כל השחקנים עד סוף עונת 2017, והוא היה חלק מהאסטרטגיה של החברה לנסות להשיב לעצמה את העמדה השלטת שבה החזיקה בעבר בשוק האמריקאי.

 

החברה אמרה כי ההחלטה לסיים את ההתקשרות עם ליגת הכדורסל, היא חלק מבדיקה נמשכת של ההשקעות והשותפויות שלה. דוברת החברה מסרה כי במקום זאת, אדידס תתמקד בכדורסל נוער, פיתוח מוצרים חדשים והכפלת מספר שחקני ה-NBA שמפרסמים אותה.

 

חוזי רישוי עם ליגות ספורט גדולות הם מהותיים ליצרניות ביגוד הספורט, שמשתמשות בחוזים האלה כמינוף להשגת יותר מקום על המדפים בקמעונאיות הגדולות. ב-2012 נייקי חתמה על חוזה הלבשה עם ה-NFL והחליפה את ריבוק – החברה הבת של אדידס – המהלך חיסל את הרלוונטיות של ריבוק בשוק ביגוד הספורט האמריקאי.

 

עם זאת, חיסרון אפשרי אחד עבור מחזיקת הזכויות העתידית קשור לכך שהליגה עשויה לחייב אותה להקצות מקום פרסום על החולצות, כפי שנהוג בליגות הכדורגל באירופה. בראיון עם הוול סטריט ג'ורנל שנערך מוקדם יותר השנה, הסביר מארק קינג, נשיא אדידס בצפון אמריקה, כי הליגה מעוניינת לכלול פרסום על החולצות, ובשל כך החברה הגרמנית מתכוונת להציע סכום נמוך יותר עבור חידוש החוזה.

 

הזכויות של ה-NBA היו שייכות לריבוק, אותה רכשה אדידס ב-2006. אך כעת כשאדידס תצא מהתמונה, שתי היריבות העיקריות שלה בארה"ב: נייקי ואנדר ארמור, קרוב לוודאי שיתחרו על האפשרות להפוך לספקיות המדים של הליגה החל מ-2017. ריבוק ממשיכה להחזיק בזכויות לייצור החולצות של ליגת ההוקי.

 

בינתיים ב-NFL, ליגת הפוטבול של ארה"ב, נייקי הודיעה כי תחדש את הסכם החסות הראשי שלה עם הליגה לעשור בעלות של "ספרה בת 9 מספרים". הערכות הן שנייקי, שהחלה את מערכת היחסים הרשמית עם ה-NFL ב-2012, תמנע בכך מאנדר ארמור להיכנס כנותנת החסות הרשמית של ה-NFL.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x