$
ספורט עולמי

צרות של עשירים

רגע לפני שהיא עולה לשחק נגד צ'לסי, פריז סן ז'רמן צריכה לחשב מחדש את המסלול שלה להפוך לקבוצה העשירה בתבל

אוריאל דסקל 11:2311.03.15

לפני שנה וחצי נאסר אל חאליפי, יו"ר פריז סן ז'רמן, פרסם את התוכנית שלו להפיכת הקבוצה לעשירה בתבל עד עונת 2016/17. חאליפי הודיע כי המטרה של המועדון היא להגדיל את ההכנסות הטבעיות אל מעבר לנקודת ה-550 מיליון יורו - מה שיבטיח לקבוצה את ההכנסות הגבוהות ביותר בכדורגל העולמי, ובכך, בעידן הפייר פליי הפיננסי, יעניק למועדון בבעלות קטאר את האפשרות להוציא את הסכום הגבוה ביותר על שכר ורכישת שחקנים.

 

 

 

זלאטן איברהימוביץ'. בזכות הסכמי ספונסרשיפ עם חברות מקטאר,הכנסות המועדון צמחו בלא פחות מ-370% מאז וכך הוא עקף את ארסנל וצ'לסי בטבלת הקבוצות המכניסות ביותר באירופה זלאטן איברהימוביץ'. בזכות הסכמי ספונסרשיפ עם חברות מקטאר,הכנסות המועדון צמחו בלא פחות מ-370% מאז וכך הוא עקף את ארסנל וצ'לסי בטבלת הקבוצות המכניסות ביותר באירופה צילום: איי אף פי

 

חברת QSI, חברת האם של פריז סן ז'רמן, עשתה "ניסים" מאז רכשה את הקבוצה ב-2011 בכל הקשור להגדלת ההכנסות "הטבעיות של המועדון".

 

בזכות הסכמי ספונסרשיפ עם חברות מקטאר,הכנסות המועדון צמחו בלא פחות מ-370% מאז וכך הוא עקף את ארסנל וצ'לסי בטבלת הקבוצות המכניסות ביותר באירופה. כדי לשים את זה בקונטקסט, צריך לראות שבאיירן מינכן, מאז 2011, רשמה צמיחה של 52% בהכנסות - וזה בעיקר בגלל שזכתה בליגת האלופות. קבוצות כגון ארסנל ומנצ'סטר יונייטד רשמו צמיחה של כ-40% בהכנסות וריאל מדריד וברצלונה רשמו צמיחה של בין 8% ל-15% בהכנסות. כך שהצמיחה של פריז סן ז'רמן חריגה ביותר וכדי לעמוד במטרה היא צריכה לצמוח בערך בעוד 90% כדי להתמודד עם הצמיחה הצפויה בהכנסות של הקבוצות הגדולות ממנה.

 

זו משימה שמצריכה עוד "ניסים". שווי זכויות השידור של הליגה הצרפתית יצמחו בכ-16% בעוד ששווי זכויות השידור בליגה האנגלית יצמחו ביותר מ-70%. בנוסף, חוקי הפייר פליי הפיננסי לא בדיוק יאפשרו לפריז סן ז'רמן לחתום על עוד הסכמים כגון אלו עם "רשות התיירות של קטאר", ששווים יותר מ-200 מיליון יורו בעונה. זהו הסכם שזיכה את פריז סן ז'רמן בעונש מאופ"א, לפיו היא צריכה לשלם קנס ואסור לה לעבור מעל רף מסוים של תקציב שכר לשחקנים שישחקו בליגת האלופות.

 

פריז סן ז'רמן תנסה לנצח את צ'לסי בסטמפורד ברידג' הערב. ניצחון אולי יסייע למועדון בגזרת ההכנסות והחשיפה הבינלאומית יותר מאשר עוד הסכמים עם חברות קטאריות. אלו מסוג הניצחונות שמייצרים מועדוני פאר על אמת ולא רק על הנייר. אבל סביר להניח שהפריזאים לא ינצחו (מוריניו מעולם לא הפסיד משחק בית שני בגומלין אחרי שעשה תיקו עם שערים במשחק הראשון) ופריז תתקע עם סגל שדורש רענון אבל עם יכולות כלכליות של נסיכות נפט שכלואות בכלוב הפייר פליי הפיננסי.

 

אל חאליפי יצטרך לשנות את התוכניות שלו. אולי הוא שוב יצטרך לרמות.

 

 

מוריניו. נכס שהשחקנים אוהבים מוריניו. נכס שהשחקנים אוהבים צילום: רויטרס

 

מוריניו. הכי מושך

 

ובינתיים בצ'לסי, הקבוצה מצליחה לגייס עוד ועוד חסויות ובכך להפוך לעצמאית לחלוטין. הענקית הלונדונית כבר אינה תלויה בכיס העמוק של רומן אברמוביץ', בטח לא כמו פעם. ויש לה את אחד מהנכסים השווים ביותר בעולם הכדורגל - ז'וזה מוריניו.

 

כמה הוא שווה? כנראה שהוא המאמן ששחקנים הכי רוצים להתאמן אצלו - וזה גורם קריטי בשוק העברות השחקנים. לפי סקר של מגזין פור-פור-טו. כ-48% מתוך 123 שחקנים מקצוענים אמרו שהמאמן שהם הכי היו רוצים לשחק תחתיו הוא ז'וזה מוריניו. במקום השני? פפ גווארדיולה עם 31%. ארסן ונגר ויורגן קלופ קיבלו 8% ו-6% בהתאמה.

 

חולצות לספונסרים, טלוויזיה לחברות תקשורת, יציעים לאוהדים

 

כשליש מבין 70,500 הכרטיסים שאופ"א מקצה למשחק גמר ליגת האלופות ב-2015 בברלין ישמרו לספונסרים, זכייני השידורים, לעסקנים מרחבי העולם, עיתונאים וכו'. זה אומר שכ-24 אלף כרטיסים יגיעו ל"משפחת אופ"א" בעוד שכל קבוצה שתגיע לגמר תביא כ-20 אלף אוהדים. 6,000 כרטיסים נוספים יוצאו למכירה בקרב הקהל הרחב.

 

כמו תמיד, הרבה מ-24 אלף הכרטיסים שיגיעו לספונסרים ובעלי זכויות וכו', יגיעו לידי ספסרים שימכרו אותם במחיר גבוה בהרבה לאוהדים, בדרך כלל לאוהדי הקבוצות שבגמר.

 

יש את אותו סיפור עם גמר גביע האנגלי. "משפחת הכדורגל" של התאחדות הכדורגל האנגלית תקבל 23 אלף כרטיסים, 17 אלף יילכו ל"חברי מועדון וומבלי" (בעלי מנויים של נבחרת אנגליה, ספונסרים ועוד) וכל קבוצה תקבל 25 אלף כרטיסים.

 

"הזמנות" נהפכו לבעיה עבור אוהדים רבים, שבשביל להיות נוכחים ביום המיוחד עבורם ועבור קבוצתם, הם צריכים להוציא אלפי יורו לעיתים. זה מה שקורה שמספר מועט מדי של כרטיסים הולך לאוהדים אמיתיים וכרטיסים רבים מדי מגיע לידי ספונסרים, בעלי זכויות שידור וכו,' שלא רק נהנים מהזדהות עם המוצר אלא גם מבילוי ביום המשחק - על חשבון האוהדים, כמובן.

 

השידור בטלוויזיה הוא של בעלי זכויות השידור, חולצות השחקנים והשלטים במגרש שייכים לספונסרים, היציעים צריכים להיות שייכים לאוהדים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x