$
חסויות וזכויות שידור

לברון נגד דוראנט - עכשיו בעסקי המזון המהיר

לברון ג'יימס מככב זה שנים בפרסומות של מקדונלד'ס; כעת, הכוכבת העולה בתחום המזון המהיר, סוניק, החתימה את קווין דוראנט כפרזנטור שלה

שירות כלכליסט 16:0826.11.14

מקדונלד'ס משתמשת כבר שנים בלברון ג'יימס שיעזור לה להעלות את המכירות של המוצרים שלה, אך כעת הכוכבת העולה בתחום המזון המהיר, סוניק מקווה לדחוף עצמה לרמות חדשות על ידי החתמת קווין דוראנט, שזכה בתואר ה-MVP בליגת הכדורסל, כפרזנטור שלה.

 

 

לברון נגד דוראנט. לברון נגד דוראנט. צילום: איי פי

 

הרשת, הידועה בעיקר בשל הפרסומת שלה שבה מוצגים שני גברים בגיל העמידה שמנשנשים מזון מהיר במושב הקדמי של המכונית ומתלוצצים, מעולם לא השתמשה בשירותיו של ספורטאי מפורסם לפרסום שלה. אולם כעת המצב ישתנה בצורה משמעותית, ומתוכננת מתקפה קיצונית של פרסומות בהובלתו של דוראנט, שישודרו במהלך משחקי הפלייאוף של עונת 2015.

 

דוראנט שכבר חתום על יותר חוזי פרסום מאשר כל שחקן אחר בליגת הכדורסל, מוסיף לרשימה המכובדת את רשת המזון המהיר הראשונה שלו. השותפות הזו הגיונית למדי בהתחשב בכך שהמטה של סוניק שוכן באוקלהומה סיטי, אותה העיר בה דוראנט משחק את כל משחקי הבית שלו מאז עברה לשם הקבוצה ב-2008 מסיאטל. העובדה שדוראנט משחק באוקלהומה סיטי היוותה גורם מרכזי בהשגת החוזה.

 

דוראנט בהחלט מכיר את האוכל של סוניק, ואין ספק שאוהדי אוקלהומה סיטי ת'אנדר יאפשרו לספורטאי מקומי לשכנע אותם להיכנס לרשת מזון מהיר מקומית. השאלה האמיתית היא האם השותפות הזו תעזור לקדם את הפופולאריות של סוניק ברמה הארצית?

 

דוראנט, שביחד עם ג'יימס, נחשב כעת לכוכב ה-NBA השיווקי ביותר, צפוי להרוויח גם כן מהשותפות. מכיוון שהפרסומות של סוניק נוטות להיות משופעות בהומור, הן יאפשרו לו להציג את הצד הקליל יותר שלו. דוראנט, שבגדול נחשב לאחד השחקנים הנחמדים ביותר ב-NBA, לא רק יבלע המבורגרים, הוא גם מניח את היסודות לשותפות פוטנציאלית ארוכת טווח עם סוניק.

 

הרשת, שמפעילה 3,500 סניפים ב-44 מדינו ברחבי ארה"ב, התרחבה במהירות בעשור האחרון. הוספתו של דוראנט בהחלט מסמלת על מאמץ להפוך את המותג למזוהה יותר ברמה הארצית, והיא מגיעה בתזמון מעולה. ענקית המזון המהיר, מקדונלד'ס מתמודדת עם נטישת הצרכנים האמריקאים, שמעדיפים לנסות מקומות חדשים, ביניהם סוניק.

 

הנתונים הפיננסים של העסקה עוד לא נחשפו, אף שככל הנראה מדובר בטווח הנמוך של השבע ספרות. בכל מקרה דוראנט לא בדיוק רעב לכסף, זאת לאחר שחתם על חוזה נעליים היסטורי על נייקי. החוזה התאפשר לרחק שבתחילה קיבל דוראנט הצעה לעבור מנייקי לאנדר ארמור תמורת 265-285 מיליון דולר, אך דוראנט החליט להישאר עם מותג הנעליים המזוהה ביותר בעולם, עבור 300 מיליון דולר ל-10 שנים. זו עסקת פרסום הנעליים היקרה ביותר בהיסטוריה, וגבוהה משמעותית מהשכר של 19-20 מיליון דולר, שירוויח בכל אחת משתי העונות הבאות ב-NBA.

 

אולם, המיליונים הרבים שהוא מרוויח מסוניק ומשאר חוזי הפרסום שלו, רק מרחיבים את הפער בין הסכומים שהוא מרוויח מכדורסל ובין הכסף שהוא מרוויח ממכירת מוצרים שונים. עסקאות מזון מהיר נחשבות לרוב למשתלמות ביותר עבור הספורטאים. אם כי לדוראנט יש שורה של חוזים: הוא עובד גם עם ספרינט, עם מותג הפרוזן יוגורט אורנג' ליף, עם משחקי המחשב NBA 2K, כמו כן הוא מפרסם מותג חדש של תחתונים בשם Neff, את BBCA קומפס, פניני, קינד סמאק ומשרד הבריאות של אוקלהומה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x