$
חסויות וזכויות שידור

אנפילד יהיה אצטדיון הכדורגל האנגלי הראשון עם רשת Wi-Fi משלו

ה- Wi-Fi שמציעה ליברפול הותקן על מנת "להעצים את חוויית האוהדים במהלך המשחק" באמצעות פרסום האוכל המוצע באצטדיון, הימורים בשידור חי וסטטיסטיקות לגבי המשחק

סוכנויות הידיעות 13:2007.04.13

ליברפול "חיווטה" את אנפילד לתשתית פס רחב ומעורבות עמוקה יותר של האוהדים.

 

 

 

 

אוהדים באנפילד. ה- Wi-Fi שמציעה הקבוצה ממרזיסייד הותקן על מנת "להעצים את חוויית האוהדים במהלך המשחק" באמצעות פרסום האוכל המוצע באצטדיון, הימורים בשידור חי וסטטיסטיקות לגבי המשחק, שיבואו ביחד עם השירות. אוהדים באנפילד. ה- Wi-Fi שמציעה הקבוצה ממרזיסייד הותקן על מנת "להעצים את חוויית האוהדים במהלך המשחק" באמצעות פרסום האוכל המוצע באצטדיון, הימורים בשידור חי וסטטיסטיקות לגבי המשחק, שיבואו ביחד עם השירות. צילום: אי פי איי

 

הפרמיירליג היא המובילה העולמית מבחינת מכירת זכויות השידור, ונחשבת לליגה המתמקדת בפן המסחרי, אולם מנגד הקבוצות משתרכות מאחור בכל הקשור לאימוץ ההזדמנויות שמציעות טכנולוגיות חדשות לחיבור עם האוהדים, בייחוד בתור חוויה בתוך האצטדיון עצמו.

 

ניסיון להשתמש במכשיר של הדור השלישי להתחבר לאינטרנט בזמן משחקי כדורגל, לרוב מתגלה כמשימה מורכבת למדי, בעיקר בשל הריכוז הגבוה של מכשירי טלפון ניידים בתוך אצטדיון אחד, שמעמיסים על הרשת.

 

ליברפול היא אחת הקבוצות הראשונות שמתקדמת לעבר עולם דיגיטלי מודרני יותר, והיא המועדון הראשון בפרמיירליג שמתקין רשת Wi-Fi חופשית לשימוש ציבורי באצטדיון אנפילד. הרשת, שהותקנה על ידי מומחי הרשתות האלחוטיות, Xirrus תהיה זמינה עבור האוהדים במושבי האח"מ ובמושבים הכלליים ביציע Centenary, שכולל 12 אלף מושבים.

 

ה- Wi-Fi שמציעה הקבוצה ממרזיסייד הותקן על מנת "להעצים את חוויית האוהדים במהלך המשחק" באמצעות פרסום האוכל המוצע באצטדיון, הימורים בשידור חי וסטטיסטיקות לגבי המשחק, שיבואו ביחד עם השירות. המערכת גם תוכל לקדם את השימוש באתרי רשתות חברתיות במהלך המשחק, כך שהאוהדים יוכלו לצייץ בטוויטר על המתרחש על המגרש, או אפילו להעלות תמונות לאינסטגרם.

 

לדברי אנדי רובינסון, ראש מחלקת המדיה הדיגיטלית והטכנולוגיה בקבוצה, נערכו בדיקות פנימיות מהן עולה כי חלו קפיצות בולטות בפעילות בפס בעת מהלכים משמעותיים במשחק עצמו. המידע שעלה מהבדיקות "סולל דרך חדשה עבור ליברפול להשיג תובנות ומשובים ממאגר האוהדים שלה, באופן שלא היה קיים עד כה".

 

קבוצות הכדורגל האירופיות הבינו באיחור את ההזדמנויות הנובעות מהשגת דריסת רגל בשוק הדיגיטלי, אבל הן מתחילות לצמצם את הפערים. מנצ'סטר סיטי החלה בעונה שעברה בזמן המשחקים לפרסם את הציוצים של האוהדים בטוויטר על מסך ענק. בכך הצליחה גם להתגבר על הבעיה הידועה באצטדיונים של תנועה רבה מדי על הרשתות, ורוחב פס שאינו מספיק כדי לחבר את כולם. מנצ'סטר סיטי הייתה גם הקבוצה הראשונה באנגליה שחתמה על עסקה לפתוח ערוץ ביוטיוב.

 

ליברפול היא אמנם הראשונה מסוגה בפרמיירליג, אבל אצטדיונים עם Wi-Fi פועלים כבר במדינות אחרות.

 

ב-2011 ריאל מדריד הקימה את "אצטדיון ברנבאו האינטראקטיבי", לאחר שחתמה על חוזה עם סיסקו לבנות מערכת Wi-Fi מסביב למתחם. על מנת לא לפגר מאחורי היריבה הספרדית שלה, ברצלונה חתמה על הסכם עם Telefónica I+D, במסגרתו הקאמפ נואו ישמש "כאתר הניסוי לטכנולוגיות חדשות וחדשניות". במקביל, בחזרה לבריטניה, קבוצת וויקומבי וונדררס מהליגה השנייה, הציעה גם כן לאוהדים שלה בעונה שעברה Wi Fi בחינם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x