$
חסויות וזכויות שידור

לאנס ארמסטרונג הוא נכס ספונסרשיפ. יותר מתמיד

זאת למרות שמתקיימת חקירה פדראלית נגדו על שימוש אפשרי בסמים ממריצים. המותג של ארמסטרונג מצליח למשוך יותר מ-40 מיליון דולר בתרומות למלחמה בסרטן

סוכנויות הידיעות 13:5931.05.11

בעוד שהחקירה הפדראלית לגבי שימוש אפשרי בסמים ממריצים מתקדמת וחברים נוספים מהקבוצה שלו יוצאים נגדו, הערכות הן שמוניטין הזהב של לאנס ארמסטרונג הולך ונהרס והאימפריה העסקית שלו מתמוטטת לאיטה. אך זו לא המציאות.

 

לפי CNBC, הפורטפוליו העסקי של ארמסטרונג חזק מתמיד.

במקום הסכמי חסות קטנים עם קוקה קולה וסובארו, שבהם החזיק בימי הרכיבה שלו, החסויות שיש לו היום משתלמות הרבה יותר.

 

אחת הסיבות לכך היא שארמסטרונג השאיל את שמו לחברות קטנות יותר, כמו האני סטינגר ו-FRS, עבור מניות במקום שכר חד פעמי. ואילו קולקציית ליבסטרונג שלו בנייקי צמחה ממכירה של 80 מיליון צמידים לעסק משמעותי של ביגוד ונעליים שצפוי להרוויח 75 מיליון דולר השנה.

 

"מערכת היחסים שלנו עם לאנס נותרה חזקה כתמיד", מסר דובר נייקי דרק קנט ל-CNBC. "אנחנו גאים לעבוד איתו ולתמוך בעמותה שלו. נייק מתנגדת לשימוש בחומרים אסורים ולאנס מחזיק בעמדה לא מתפשרת זו." במקביל. תרומות לעמותת לאנס ארמסטרונג ממשיכות לזרום.

 

מאז הקמת העמותה, התרומות הולכות וגדלות. ב-2002 נתרמו לעמותה מעל 6 מיליון דולר, ב-2005 היקף התרומות השנתי עקף את רף ה-20 מיליון דולר. היקף התרומות עקף את רף ה-30 מיליון דולר ב-2008 ואת ה-40 מיליון דולר ב-2009.  היקף התרומות בדרך לעקוף את ה-50 מיליו דולר השנה.

 

לעומת זאת, התרומות לאגודת הסרטן האמריקאית צנחו בשנים האחרונות במקביל להידרדרות הכלכלית.

 

נראה אף שבזכות כל מה שעשה ארמסטרונג בתחום הסרטן, יש אנשים שלא איכפת להם אם לקח סמים או לא ובהחלט אינם מרוצים מכך שהממשלה מבזבזת זמן על חקירה.

 

בסקר שערך דארן רובל, מ-CNBC בטוויטר -  85.2% מתוך 459 אנשים שהצביעו טענו כי זה לא צריך להיות חשוב לממשלה לברר אם ארמסטרונג רימה, 7.8% טענו כי זה חשוב ביותר, בעוד ש-7% אמרו כי זה חשוב במידה מסוימת.

 

הפרט המעניין במעורבות הממשלתית הוא שהיא נובעת מכך שקבוצתו של ארמסטרונג קיבלה מימון מרשות הדואר האמריקאית. ה-USPD שילמה 31.9 מיליון דולר לקבוצה בין 2001-2004.

 

במרכז עומדת השאלה האם הונו את הממשלה ששילמה על החסות מכיוון שהרוכבים נטלו חומרים אסורים. הונאה או לא, המצחיק הוא שרשות הדואר שכרה שתי חברות שהוכיחו שהיא זכתה לחשיפה מקומית בשווי 103.6 מיליון דולר מהענקת הספונסרשיפ. זה נראה לי כמו שיווק מוצלח למדי. בנוסף, זה נראה קצת מוגזם בהתחשב בכך שרשות הדואר האמריקאית צפויה להפסיד השנה 7 מיליארד דולר, ירידה מהפסד של 8.5 מיליארד דולר בשנה שעברה.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x