$
עסקי ספורט

רד בול קוראת תיגר על "המותגים הגדולים" של הפורמולה 1

קבוצת רד בול, אלופת היצרניות החדשה של הפורמולה 1 השקיעה יותר מ-675 מיליון דולר כדי להיכנס לקבוצות הגדולות של הסבב בין הגלגלים

ניצן פלד 17:1408.11.10

ברד בול, ענקית משקאות האנרגיה, החליטו כבר לפני כמעט שני עשורים שהמותג שלהם יזוהה עם ספורט, ורצוי ספורט אקסטרים. כך שהחיבור האינטואיטיבי בין כנפיים והשוורים הנוגחים של הלוגו לא מהווה חיסרון, כפי שיעידו אירועי הסואופ-בוקס, שם אנשים מחברים כנפיים לכל דבר שזז (וגם לכמה שלא), והכל תחת המותג של רד בול. התפיסה הזו הולידה באופן טבעי את המעורבות הגדולה של רד בול במרוצי מכוניות, בהם השקיעה מאות מליוני דולרים בשנים האחרונות. אתמול זה גם הביא לה לראשונה את אליפות היצרנים בפורמולה 1.

 

רד בול, שמייצרת את משקה האנרגיה הנמכר ביותר בעולם (ב-2009, למרות התכווצות שוק המשקאות הקלים בארה"ב בשיעור של 2.1%, גדל נתח השוק שלה שם ב-1.2% ל-0.7%, בסך הכל הכניסה החברה 3.3 מיליארד יורו בשנה שעברה), קיימת רק מאז 1984, כך שכבר בגיל צעיר הבינו בחברה לאן הם רוצים לקחת את המותג שלהם.

 

כבר באמצע העשור הקודם הם התחילו לתת חסויות לספורטאים ולאירועי אקסטרים כמו קפיצה מצוקים (המקור של הסואופ-בקוס), סקי, סקייטבורדינג וכדומה. בסוף שנות התשעים הם גם התחילו להעניק חסויות במרוצי מכוניות, וב-2003 הקימו את ה"רד בול אייר רייס", אירוע בו טייסים מטורפים מנווטים את מטוסי ה"פייפר" שלהם בין שערים מעל הנהרות המפורסמים של אירופה.

 

 

מכונית הפורמולה 1 של רד בול. השקעות מאסיביות מכונית הפורמולה 1 של רד בול. השקעות מאסיביות צילום: איי פי

 

אקדמיה לנהגים צעירים

 

אלא שאת השילוב הכי טוב של מהירות וסיכון עם יוקרה וחשיפה אפשר למצוא רק במקום אחד – מירוצי פורמולה 1. ולכן ב-2005 דיטריך מאטשיץ' הכניס את החברה שלו אל תוך העסק הזה. רד בול לא הסתפקה ברכישת קבוצה אחת, ובחמש השנים האחרונות היא מריצה שתי קבוצות פורמולה 1 – רד בול רייסינג, שהיא הקבוצה הבכירה וממוקמת באנגליה, וטורו רוסו, קבוצת המשנה שבסיסה באיטליה. ההשקעה של רד בול במרוצי מכוניות ממש לא נגמרת כאן, עם חסויות במירוצי ראלי שונים, ועם קבוצת ה"רד בול ג'וניור טים", פרוייקט למציאת כשרונות לפורמולה 1 שכבר הוציא תחת ידיו נהגי פורמולה צעירים כמו חיימה אלרסוארי, סבסטיאן ביומי, קארון

צ'אנדוק ומעל כולם – סבסטיאן פטל.

 

בסך הכל, מאז שנכנסה לפורמולה 1, רד בול השקיעה 675 מליון דולר בעסק. ורק השבוע התברר שהודות למריחת הלוגו שלה על 4 מכוניות, והודות להצלחות המקצועיות של פטל ושל עמיתו לקבוצה מארק וובר – שנכון למרוץ אחד לסוף העונה נמצאים במקומות 2 ו-3 בטבלת הנהגים ועדיין מתחרים עם המוביל פרננדו אלונסו על התואר העולמי – רד בול נהנתה ב-15 המרוצים הראשונים של העונה (מתוך 19) מכארבע שעות וחצי של חשיפה. יותר מאשר המותג הגדול בפורמולה 1, פרארי, שנהנה מפחות משעה. וכשמאות מליונים צופים בכל מרוץ, ממש לא מדובר בכסף שהולך לפח.

 

ביום ראשון באבו דאבי, במרוץ האחרון של העונה, שתי מכוניות של רד בול יתחרו על האליפות מול מכונית 1 של פרארי, וזאת כאשר התואר העולמי לקבוצות כבר בכיס של החבר'ה מאוסטריה. בקצב הזה, עוד מעט נצטרך לבחון מחדש את התואר "המותג הגדול בפורמולה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x