$
מונדיאל 2010
מונדיאל קצר

מה הקשר בין לסוטו לנבחרת ארגנטינה?

האם נבחרתו של דייגו מראדונה תשיג יתרון ביתיות על ידי גיוס אומה שלמה דרך פעילות שיווקית של קוקה קולה?

רונן וודלינגר 15:5815.06.10

כמו הסופרבול בארצות הברית, כך משמש בארגנטינה המונדיאל הזדמנות עבור חברות שונות להציג את הפרסומות הכי מקוריות שלהן. הפעם הייתה זו קוקה קולה שהפתיעה ואת מסע הפרסום שלה לכבוד הגביע העולם מובילים - לא דוגמנים או כוכבי כדורגל - אלא תושבי מדינה שלמה.

 

במה מדובר?

ממלכת לסוטו היא מדינה קטנה ששוכנת כולה בתוך דרום אפריקה – מעין אי על יבשה. בפרסומת, יוצאת ללסוטו משלחת קטנה מארגנטינה ומנצלת את העובדה שהמדינה האפריקאית לא העפילה למונדיאל כדי לנסות ולהפוך את 2 מיליון תושביה לאוהדים שרופים של התכלת-לבן. הארגנטינים מלמדים את המקומיים את שיטות העידוד הלטיניות - שאגות "ואמוס ואמוס ארחנטינה" בתוספת תנועות הידיים האופייניות ואכילה מתמדת של נקניקיות צ'וריסו.

 

הלסוטואים משתכנעים ונוסעים בהמוניהם לדרום אפריקה השכנה כדי לעודד את נבחרת האלביסלסטה, כשאת הזיקה בין שני הלאומים יוצרת, איך לא, האהבה למשקה שחור ומבעבע. אגב, גרסאות זהות של הפרסומת הופצו גם בפראגוואי, אורוגוואי וצ'ילה.

 

יתרון הביתיות בחסות קוקה קולה

 

"דיברנו על היתרון שנותנת הביתיות למארחת". סיפר אחד מיוצרי הפרסומת, "וניסינו לחשוב איך נוכל לגייס אוהדים נוספים עבור ארגנטינה. עלה הרעיון לבקש מתושבי מדינה אפריקאית שלא העפילה לטורניר שייסעו לעודד אותנו, וכשנזכרנו שקיימת באמצע דרום אפריקה מדינה ושמה לסוטו, הבנו שהרעיון מעולה. ידענו שלשכנע 2 מיליון אוהדים פנויים יהיה כיף גדול".

 

לצורך הצילומים נשלח ליבשת השחורה צוות ארגנטיני ששהה שלושה שבועות בלסוטו ובדרום אפריקה. המשתתפים בפרסומת בתור אוהדים "ארגנטינים" הם מאמני כדורגל מהסביבה, מרביתם דרום אפריקאים וחלקם תושבי לסוטו אגב, שחקני נבחרת לסוטו שמופיעים בפרסומת הם השחקנים האמיתיים והם אפילו יודעים משהו על חוסר ביתיות: בהיעדר מתקנים מתאימים, את משחקי הבית שלהם במוקדמות המונדיאל הם קיימו בבלומפונטיין, בדרום אפריקה.

 

הכי קשה היה להשיג מנגל

 

"הכי קשה היה להשיג פאריז'ה (מנגל ארגנטינאי - ר.ו) כדי להכין את הצ'וריסוס", סיפר אחד הפרסומאים והוסיף שהמקומיים מכירים את ליאונל מסי הרבה יותר מאשר את מראדונה.

 

אגב, לא כולם משתגעים על הפרסומת החדשה. חלק מהאוהדים בדרום אמריקה לא אוהבים את העובדה שקוקה קולה יצרה גרסאות שונות עבור כמה מדינות, כאילו שאפשר פשוט לשכפל את האהדה לנבחרות. מעבר לכך, יש גם משהו מקומם ביחס האינסטרומנטלי הזה לאנשים בתור מקדמי מכירות ובלי שמישהו ישאל אותם.

 

זה נראה נורא קל כשמדובר בתושבי מדינה אפריקאית קטנה וענייה, אבל מה אתם הייתם אומרים אם הייתם קמים מחר בבוקר ומגלים שבשביל למכור איזה מוצר הפכו את "כל" הישראלים, לאוהדים של נגיד, איראן? במחשבה שנייה, זה דווקא יכול להיות מעניין.

 

לצפייה בפרסומת: http://www.youtube.com/watch?v=cuyZBol4yWw

 

ועוד המלצה, חברת הבירה הארגנטינאית קילמס מוציאה כל ארבע שנים לקראת המונדיאל את הפרסומות הכי מרשימות ומדוברות במדינה. הפעם, אלוהים יורד לרחובות ארגנטינה ומזכיר לאוהדים כמה הוא עזר להם:

 

http://www.youtube.com/watch?v=W_R4DzrT0dE

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x