$
עסקי ספורט

מסתמן: בפעם השנייה בהיסטוריה - ירידה במחירי הפרסומות בסופרבול

TNS מדיה: פרסומת של 30 שניות באירוע הספורט הגדול בארה"ב תעלה בין 2.8-2.5 מיליון דולר, לעומת 3 מיליון דולר בשנה שעברה

סוכנויות הידיעות 11:2812.01.10

המשבר הכלכלי הצליח להשפיע אפילו על הפרסומות של הסופרבול, המחירים השנה ירדו בפעם השנייה בלבד בהיסטוריית המשחק, אם כי הן עדיין נותרו היקרות ביותר בטלוויזיה. בנוסף, פפסי לא תשדר השנה פרסומות לראשונה זה 23 עונות, ובכך היא מצטרפת לפדקס וג'נרל מוטורס, שפרשו מהאירוע כבר לפני

שנה. בהיעדרן, חברות חדשות וקטנות יותר חטפו את משבצות השידור החשובות בעולם הפרסום.

 

חברת TNS מדיה, המתבססת על נתוני חברות הפרסום ורוכשי המדיה, חשפה כי פרסומת של 30 שניות שתשודר בסופרבול שייערך בתחילת חודש הבא וישודר ברשת CBS תעלה בין 2.8-2.5 מיליון דולר. זו ירידה מהתעריפים של שנה שעברה שעמדו בממוצע על 3 מיליון לפרסומת בזמן המשחק ששודר ברשת NBC, ונחשבו לגבוהים ביותר בהיסטוריית המשחק.

 

המחירים בשנה שעברה נותרו גבוהים על אף המיתון, מכיוון שזמני השידור נקנו לפני פרוץ המיתון. ההכנסות מפרסומות ששודרו בסופרבול של שנה שעברה עמדו על 213 מיליון דולר, עלייה של 14% מההכנסות של 2008, שהסתכמו ב-186.3 מיליון דולר, אז המחיר הממוצע לפרסומת של 30 שניות עמד על 2.7 מיליון דולר.

 

הנתונים הסופיים יתקבלו רק לאחר המשחק שייערך ב-7 בפברואר. אולם בכירים ב-CBS טוענים כי להערכתם המחירים יהיו גבוהים בסופו של דבר מהשנה שעברה. "אנחנו לא מחשבים מחירים ממוצעים, מכיוון שזו לא הדרך שבה אנחנו מנהלים את העסק שלנו, אך אנחנו סמוכים ובטוחים שאם היינו עושים זאת היינו מגלים שהמחירים יהיו גבוהים יותר השנה", הודיע דובר הרשת דיינה מקלינטוק. "במקרים מסוימים אנו גובים יותר מ-3 מיליון דולר לשידור".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x