שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
עסקי ספורט

כמה העמלה על החולצה?

במסגרת חוזה חסות חדש בשווי 80 מיליון ליש"ט בין ליברפול לסטנדרד צ'ארטרד, יתכן וחולצות הקבוצה יימכרו בסניפי הבנק באסיה

בלומברג 17:2716.09.09

יתכן שאוהדי ליברפול באסיה יוכלו לקנות את חולצות קבוצת הכדורגל ומרצ'נדייס שלה בסניפי בנק סטנדרד צ'ארטרד בעקבות הסכם החסות שובר השיאים של המועדון עם הבנק.

לוגו הבנק וסמל המועדון. 20 מיליון ליש"ט בשנה לוגו הבנק וסמל המועדון. 20 מיליון ליש"ט בשנה צילום: אי אף פי

 

בנק סטנדרד צ'ארטרד חתם על עסקה של ארבע שנים שתהפוך אותו לנותן החסות הראשי של סגנית אלופת אנגליה החל מיולי 2010. האדומים, שבבעלות ג'ורג' גילט וטום היקס האמריקאים, יקבלו יותר מ-80 מיליון ליש"ט (131.8 מיליון דולר) לתקופה שבין 2010 ל-2014.

 

המועדון הבריטי והבנק רוצים להשתמש בהסכם כדי להגדיל את פעילותם באסיה, אמר בראיון המנהל המסחרי של הקבוצה איאן איירה. לליברפול מיליוני אוהדים באזור, ורוב 1,400 סניפי סטנדרד צ'ארטרד נמצאים שם.

 

13 מיליון ליש"ט יותר מקרלסברג

 

"נתחיל לעבוד ביחד על פיתוח תוכנית אסטרטגית לאסיה", אמר איירה, שעמד בראש המשא ומתן למציאת נותן חסות חדש, לאחר שיצרנית הבירה הדנית קרלסברג לא עמדה בהערכת השווי החדשה של המועדון. יצרנית הבירה, שהיתה קשורה לליברפול במשך 18 שנה, שילמה 7.2 מיליון ליש"ט מדי שנה בעבור הזכות לשים את שמה על חזית חולצת האדומים.

 

מכירות המוצרים הנלווים של ליברפול באמצעות סניפי הבנק עשויות לסייע גם ליצרנית החולצות אדידס, יצרנית ציוד הספורט השנייה בגודלה בעולם.

 

"זה נפלא", אמר איירה. "השימוש בתשתית של סטנדרד צ'ארטרד היא דרך נפלאה להבטיח שהחולצה שלנו תהיה בחנויות באסיה". חולצה חדשה עם הלוגו של סטנדרד צ'רטרד תהיה מוכנה לפני סוף עונת הכדורגל האירופית. 

 

טים בקסטר, ראש מחלקת התקשורת התאגידית של הבנק, אמר כי "מוקדם מדי להיכנס לפרטים" (בנוגע למערכת היחסים) "אבל אנחנו מתרגשים מהאפשרויות ופתוחים לדרכים יצירתיות לפיתוח השותפות".

 

האהדה לליברפול באסיה באה לידי ביטוי כשאלפי אוהדים נהרו למשחקים ולאירועים כשהקבוצה ביקרה בדרום מזרח אסיה ביולי האחרון. סיבוב נוסף צפוי להתקיים ביולי 2011, אמר המנהל המסחרי.

 

תחרות מסחרית עם מנצ'סטר יונייטד

 

ליברפול היא לא המועדון היחיד שמנסה לנצל את התיאבון האסיאתי לכדורגל אירופי. מנצ'סטר יונייטד, אלופת הפרמיירליג בעונה הקודמת, הטוענת שלה מספר האוהדים הגדול בעולם, חתמה על כמה עסקאות ברחבי אסיה בשנתיים האחרונות. ביולי הקבוצה חתמה על חוזה של 80 מיליון ליש"ט עם AON., סוכנות הביטוח הגדולה בעולם, המנסה להגדיל את הנראות שלה ביבשת עם 3 מיליארד תושבים.

 

איירה, שעבד במשך 17 שנה באסיה לפני שהצטרף לרדס לפני שנתיים, אמר שהוא לא "ראה עדויות לכך שמנצ'סטר יונייטד גדולים מאיתנו באסיה".

 

ההסכם מגיע בתקופה חשובה למועדון. ביולי הסכימו הבעלים להחזיר חוב של 60 מיליון ליש"ט כדי לקבל הארכה על הלוואות בשווי 290 מיליון ליש"ט מרויאל בנק אוף סקוטלנד ומוואקוביה. עבודות בנייה באתר האצטדיון החדש מושעות בגלל קשיי מימון. עד יולי 2010 ההלוואה תצטמצם ל-230 מיליון ליש"ט.

 

ביוני חברת האם של הקבוצה, Kop Football, דיווחה שהפסדיה גדלו ל-42.6 מיליון ליש"ט עקב תשלומי ריבית על ההלוואה לרכישת הקבוצה ולניהולה.

 

"אף פעם לא היה לנו ספק שלמועדון פוטנציאל עצום ולא ממומש", אמר איירה על החסות, שהמנכ"ל הזמני, כריסטיאן פרסלואו תיאר כ"טובה מסוגה בעולם הכדורגל".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x