שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
עסקי ספורט

המועצה להסדר ההימורים בספורט וההתאחדות לכדורגל יחתמו על הסכם חדש

מדובר בהסכם שיווקי למשך שלוש עונות בהיקף של 187 מיליון שקל, אשר מפחית את התשלום להתאחדות בכ-20 מיליון שקל בשנה. עופר פרי: " מדובר בהסכם החסות והשיווק הגדול ביותר במשק הישראלי"

אוריאל דסקל 17:4421.09.08
המועצה להסדר ההימורים בספורט וההתאחדות לכדורגל יחתמו בימים הקרובים על הסכם שיווקי למשך שלוש עונות בהיקף של 187 מיליון שקל. ההסכם מפחית את התשלום להתאחדות בכ-20 מיליון שקל בשנה, בכ-60 מיליון שקל במצטבר לשלוש שנים. זאת למרות שבהתאחדות לכדורגל מציינים שדווקא קיים גידול מהכנסת הטוטו של 10 מיליון שקל. 

 

מההתאחדות מסרו ש"מדובר אך ורק בטיוטות". לפי הטוטו, מדובר בהסכם חדש עם עקרונות חדשים, השונה במהותו מההסכמים בין שני הגופים בשש השנים האחרונות. ההסכם מתייחס לכל משחקי הליגה, גביע המדינה, גביע הטוטו ומשחקי הנבחרת הלאומית.

 

עופר פרי, המנכ"ל החדש של המועצה, מדגיש בהודעה לעיתונות, כי מדובר בהסכם החסות והשיווק הגדול ביותר במשק הישראלי. "מדובר בשיתוף פעולה מכירתי, שיווקי ופרסומי בתחומים מגוונים, היוצר יתרונות ברורים לשני הארגונים: המועצה יוצרת לעצמה כלים חדשים ומשמעותיים להגדלת הכנסותיה על ידי חשיפה פרסומית, פעילות שיווקית וזהות עם הכדורגל הישראלי ואילו ההתאחדות נהנית ממנוף כלכלי יציב, שיאפשר לה אופק פיננסי לקידום הענף" ציין פרי.

 

עופר פרי עופר פרי צילום: ראובן קופצ'ינסקי

במועצה טורחים להגדיש כי מדובר בהסכם משתלם עבורה מבחינה עסקית. נקבעו תג מחיר לכל פעילות ופעילות, תשלום על פי ביצוע, קנסות על הפרה ומנגנוני בקרה ואכיפה בכל נושא. "זהו חידוש חשוב, שמדגיש את המחויבות המלאה של ההתאחדות לעמוד בכל סעיפי ההסכם. גובה התשלום להתאחדות מותנה במילוי כל הפרטים ככתבם וכלשונם" מסר פרי.

 

על פי ההסכם תוכל ההתאחדות לקבל 60 מיליון שקל עבור העונה הנוכחית ו- 63.5 מיליון שקל בכל אחת משתי העונות הבאות. לשם השוואה, בשש השנים האחרונות קיבלה ההתאחדות כ-80 מיליון שקל בשנה מהטוטו.

 

החידושים

בהשוואה להסכם הקודם, בוטלה הזיקה שבין הגדלת הכנסות המועצה מעבר למיליארד שקל לבין התשלום להתאחדות. כלומר התשלום להתאחדות הוא פועל יוצא של ביצועה ללא קשר להכנסות המועצה.

 

חידושים נוספים: מיתוג מלא של ליגת הטוטו במגרש ובאמצעי התקשורת, טקס עלייה ממותג לכל המשחקים ושילובו בשידור הטלוויזיוני, הגדלת מספר המשחקים באמצע השבוע והעברת המשחק המרכזי ליום שני, (מותנה בסיכום עם ערוץ 10 ) מעורבות מלאה של המועצה בקביעת מועדי ושעות המשחקים וענידת סמל הטוטו על חולצות השחקנים.

 

ההסכם המכירתי

ההתאחדות מתחייבת על פי ההסכם שמספר המחזורים לא יפחת מ- 33 ומספר המשחקים במחזור לא יפחת מ- 6 בכל אחת משתי הליגות הבכירות (8 משחקים לפחות החל בעונה הבאה). כמו כן קיימת התחייבות לקיים בשבת 6 מחזורים לפחות בגביע המדינה.

 

בעונת המשחקים הנוכחית ישוחק משחק אחד בליגת טוטו ביום ראשון או שני ושני משחקים לפחות מהליגה הלאומית ישוחקו ביום שני. בשתי העונות הבאות יועברו שני משחקים מליגת טוטו לאמצע השבוע: אחד ביום א' והשני ביום ב'. בליגה הלאומית ישוחקו בעונות הבאות 3 משחקים ביום ו' ושלושה ביום ב'.

 

כמו כן לא תתאפשר פגרה של יותר ממחזור אחד, בהיעדר משחקים בליגת טוטו יתקיימו משחקי הליגה הלאומית ופעמיים בשנה לפחות, כשיהיו פרסים גבוהים בטוטו, לא יהיו כלל משחקים ביום שישי.

 

"זו דוגמא טובה לשיתוף פעולה נכון בין שני הארגונים. השתדלנו להתאים את מועדי המשחקים לצרכים העיסקיים של המועצה מבלי לפגוע בפעילות הסדירה של הליגות", אומר פרי.

 

ההסכם השיווקי-פרסומי

על פי ההסכם תמשיך הליגה להיקרא ליגת טוטו והמועצה תהיה נותן החסות הבלעדי של הליגה. 

 

בעקבות ההסכם יחול שינוי מהותי בטקס פתיחת המשחקים בליגת טוטו. הקבוצות יעלו למגרש בצורה מסודרת ביחד עם דיילות וילדים והגרלת המגרשים תיעשה במרכז השדה על רקע של שילוט הולם והימנון לליגת העל. הטקס כולו יועבר בשידור בטלוויזיה.

 

מיתוג נוסף ייעשה בעיתונות הספורט, ברדיו ובאינטרנט. כן מובטח פרסום לטוטו במגרשים, על חולצות השחקנים, במשחקי הנבחרת, על גבי הכרטיסים בליגה ובמשחקי הנבחרת ובעמדות הראיונות. בכוונת המועצה גם ליזום פעולות שיווקיות במשחקים השונים.

 

עופר פרי ציין עוד כי ההסכם מהווה דוגמא טובה לשיתוף הפעולה בין שני הארגונים. לדבריו "התגברנו על חילוקי הדעות מתוך הבנה הדדית, שההסכם יתרום לא רק להגדלת הכנסות המועצה אלא, בעיקר, לפיתוחו של הכדורגל הישראלי".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x